Aihe: Ural Tone jr. 1 | |
---|---|
![]() 04.11.2005 03:21:57 | |
Törmäsin tänään kyseiseen rakennussarjaan ensimmäistä kertaa ja olenkin kuolannut sen perään koko illan. En ole ikinä tehnyt mitään vastaavan tasoista projektia. Kolvaus taito on kohtalainen, mitä nyt joskus kitaraa ja yläasteella on tullut kolvailtua. Sanokaa että olenko ymmärtänyt oikein: Siis http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=77 tämä on täydellinen rakennussarja, joka oikein koottuna on täysin hetivalmis toimiva putkinuppi? Kuinka vaikeaa sen kokoaminen on? Onnistuuko se ihan osaavan isän kanssa? Ja tehoja siitä saa siis max. 20w? Ajattelin että voisi siihen samantien myös tilata jokun 1x12 kaapin.. Mitkä kaikki osat siihen olisivat välttämättömiä? Ylipäätänsä kaikkea tietoa aiheesta haluaisin. Kokemuksia, neuvoja jne. Ja selittäkää mielellään aika yksinkertaisesti kiitos :D.. Pitää olla fjongaa et on Stüld håjttia | |
![]() 04.11.2005 08:30:40 | |
Juu kyllähän se ihan noin toimii, kaikki tulee mukaan putkia myöten. Jos/kun puukotelon haluat tehdä, niin se täytyy värkätä sitten itse. Muuten tuossa tulee kaikki tarvittava kyllä mukana. Nimimerkillä pitkään ostamista harkinneena. =) (Päädyin sitten ihan tehdastuotteeseen...) Soul with the capital "S"... | |
![]() 04.11.2005 10:23:56 (muokattu 04.11.2005 10:26:47) | |
Itse kokosin sarjan loppuun tällä viikolla. Ja oli ensimmäinen tuon laajuinen projekti minulle, että ei se ole kyllä vaikea homma. Ja sarja sisältää sitten myös aluslevyt, ruuvit, mutterit, johdot, kutistesukan, aivan kaiken. Eli ei voisi helpommin käydä sarjan kokoaminen. Ainoastaan työkalut joutuu hankkimaan itse: Itse tarvitsin seuraavat työkalut: -Porakone (akkukone riittää, mutta ehkä verkkovirralla toimiva olisi kätevämpi) +teräsarja 3-10 millliä ja kartioterä 8-20 milliä riittivät hyvin ( putken reijät teetin Uraltonella) -Kolvi (itselläni weller whs40) + tinalankaa -kuorimapihdit -sivuleikkurit -kärkipihdit (siis sellinen vinosti taittuvat kärkiosa) -ristipää ja talttapää meisselit + ostin myös kellosepän ruuvitalttasarjan kun ei ollut potikan nuppeja varten riittävän pientä talttapäätä -suorakulma (helpottaa potikoiden linjaan laittamista) -työntömitta(mm. ruuvin reikien tekoa varten tarkka mitta tämän avulla) -kunnon yleismittari! Itsellä Mastech M890G. Ihan riittävä -jokunen lenkkiavain on hyödyksi, kokoja en muista (12mm+-3mm muistaakseni) Myös hieman kärsivällisyyttä. Kiireessä tulee vain k*sipäisiä kakaroita. Ps. jos ostat sarjan ja hankit kuristimen sen mukaan, niin sille joudut hankkimaan erikseen 4 millin ruuvit (neljä kpl kaikkia) ja mutterit (myös aluslevyt). Itsellä tuli yllätyksenä kun sunnuntaina laitetta kootessa ei ollutkan niitä mukana ja kaupat kiinni. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 04.11.2005 10:26:59 | |
Paljonko muuten kaapin rakentaminen tulisi maksamaan? Jos ostaa jonkun about 60€ elementin, niin mitä siihen vielä tulisi ostaa ja paljonko tulisi maksamaan? Sellainen noin arvio vain... Pitää olla fjongaa et on Stüld håjttia | |
![]() 04.11.2005 11:18:10 | |
On myös suht opettavainen projekti. Pienemmistä ongelmista selvinnee katsomalla ohjeita, ja netistä löytyviä sivustoja, joissa on esim kuvia kyseisen lootan valmistuksesta. Ja ei kannata pitää kiirettä. Parempi katso kaikki pariin kertaan, ettei tule virheitä. So you did but did nothing. Sama meni mänät. | |
![]() 04.11.2005 11:53:00 | |
Paljonko muuten kaapin rakentaminen tulisi maksamaan? Jos ostaa jonkun about 60€ elementin, niin mitä siihen vielä tulisi ostaa ja paljonko tulisi maksamaan? Sellainen noin arvio vain... Itselläni ei ole vielä kaappia, mutta tuskin niihin puuosiin nyt monta kymppiä voi mennä. Koivuvanerin tai liimalevyn hintoja vaan etsimään... Omakaappini tulee maksamaan arviolta 170 e kaikkineen. Elementtinä Red Fang (150e). Suosittelen kyllä etenemään rauhallista tahtia kolvatessa. Itse tarkistelin yleismittarilla melkeinpä joka välissä liitoksia, että on helpompi jäljittää mahdolliset huonot kontaktit. Dioditesteri asennolla se on varsin vaivatonta kun mitataan esim. maakontaktia yms. Myös vastuksien resistanssit kannattaa tarkastaa mittarilla. Pilkkuvirheitä voi sattua aika helposti. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 04.11.2005 12:34:42 | |
tarkistelin yleismittarilla melkeinpä joka välissä liitoksia, että on helpompi jäljittää mahdolliset huonot kontaktit. Dioditesteri asennolla se on varsin vaivatonta kun mitataan esim. maakontaktia yms. Itselläni on työn alla tuo Urali parhaillaan ja näin asian vierestä: olisiko tuosta juotosten testaamisesta yleismittarilla jotain tarkempaa tietoa (linkkiä / vinkkiä) eli tarkalleen mitä mitataan ja miten? T:TimoS T:TimoS | |
![]() 04.11.2005 12:48:49 | |
Itselläni on työn alla tuo Urali parhaillaan ja näin asian vierestä: olisiko tuosta juotosten testaamisesta yleismittarilla jotain tarkempaa tietoa (linkkiä / vinkkiä) eli tarkalleen mitä mitataan ja miten? T:TimoS En ole linkkiä tai vihjettä ikinä nähnyt mistään. Jos esim turretlevystä tuli johto putken kannalle, niin mittasin siten, että mittauskärjen kiinnitin ihan kannassa olevan liittimen tyveen, ja toisen kärjen sinne turretnastan tyveen. Eli mittapäät eivät koskeneet itse johtoon vaan pelkästään niihin liittimiin, jotka johdolla oli tarkoitus yhdistää. Jos näin sain resistanssiksi nolla ohmia (tai dioditesteri piti ääntä), niin sai varmuuden siitä, että liitos toimi. Maadoitukset taas vaikka niiltä turretlevyn konkilta kokeilin ihan, että mittasin konkkien miinusnavan ja rungon välisen resistanssin. Jos se oli pyöreästi nolla (tai jälleen kerran dioditesteri piti ääntä) niin maadoitus oli onnistunut jne... Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 04.11.2005 13:51:24 | |
Tuossa vahvarikotelon/sisuskotelon teossa kannattaa ottaa huomioon esim.jälkikäteen laajennus mahdollisuus,kaikujousi,potikoitten lisäys. Itse vääntelin tuohon alumiinista perinteisen muotoisen chassiksen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)