Aihe: Simex SAB-10 aktiivisubbari
1
poppamies
15.08.2005 17:06:20

Mulla on tuollainen mutta on ruvennut mykäksi. Onko kokemusta mikä, tai mistä tuo laukeaa ekana. Elementti on ehjä. Kun panee korvan kaiuttimelle kuuluu vaimeaa hurinaa.
G strings are for strippers
kivi
15.08.2005 17:31:30 (muokattu 15.08.2005 17:33:02)
Kun panee korvan kaiuttimelle kuuluu vaimeaa hurinaa.

Se on kaukaisen pahvitasangon ääni. Aivan kuten simpukoista kuuluva valtameren kohina, ja auton pölykapselia korvalle painaessa kuuluva kaukaisen maantien ääni.

No, jos kaiuttimesta kuuluu hurinaa, voidaan olettaa että vahvistinosio toimii (ellei kyseessä ole pelkkä virtalähteen hurina), samoin elementti lienee kunnossa. Eli eikun katselemaan sisääntuloliittimistä eteenpäin, missä kohti signaali on poikki. Jossain aika alkupäässä, veikkaan.
Ehkä jo liittimissä, nehän kuitenkin eniten kulutusta kärsivät. Tai vaikka subbarille johtavissa piuhoissa?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
SirElwood
15.08.2005 17:40:49 (muokattu 15.08.2005 17:41:49)
Se on kaukaisen pahvitasangon ääni. Aivan kuten simpukoista kuuluva valtameren kohina, ja auton pölykapselia korvalle painaessa kuuluva kaukaisen maantien ääni.

Ookko koittan laittaa kenkää korvan viereen? Sielt kuuluu askeleet... Ja hanskasta kuuluu, noh... you know. :)

Sorry offtopic...

Aiheeseen. Itse veikkaisin että piuha joka tuo signaalin subbarille vois olla sökö, tai vahvistimen lähtö. Mulla oli samanlaista ongelmaa yhden yamaha subbasen kanssa, mutta kaverin vahvistimessa pelasi moitteetta... -> vahvistimen sub lähtö sökönä.

Miks muuten piposta ei kuule ajatuksia kun sen pistää korvaa vasten? :D
JK
15.08.2005 20:41:36 (muokattu 15.08.2005 20:42:00)
Miks muuten piposta ei kuule ajatuksia kun sen pistää korvaa vasten? :D

Soon niin harva, että terävät ajatukset menee läpi ja katoavat taivaan tuuliin.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
poppamies
16.08.2005 00:12:25

...Itse veikkaisin että piuha joka tuo signaalin subbarille vois olla sökö, tai vahvistimen lähtö...

Ei ole johdossa vika tällä ketaa. Kumpikaan sisäänmeno ei toimi, ei linja eikä kaiutin.

No, jos kaiuttimesta kuuluu hurinaa, voidaan olettaa että vahvistinosio toimii (ellei kyseessä ole pelkkä virtalähteen hurina), samoin elementti lienee kunnossa.

Saattaapi olla pelkkä virtalähteen hurina. Se on tosi vaimea hurina.

Eli eikun katselemaan sisääntuloliittimistä eteenpäin, missä kohti signaali on poikki. Jossain aika alkupäässä, veikkaan.
Ehkä jo liittimissä, nehän kuitenkin eniten kulutusta kärsivät. Tai vaikka subbarille johtavissa piuhoissa?

Lupasivat huollossa katsoa se läpi. Jos ei vika löydy niin se ei maksa mitää. Jos löytyy puhuttiin 40€
G strings are for strippers
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)