Aihe: Straton mikkrofonit
1
Heikki-62
23.05.2017 16:35:25
Minulla on -94 American standard Strato alkuperäisillä osilla. Mielestäni sen soundi on kovin ohut. En kaipaa mitään heavy murinaa vaan lähinnä 60-luvun alun tyyppistä puhdasta mutta kuitenkin lämmintä soundia. Ajattelin kokeilla toisia mikkejä. Onko kellään hyviä vinkkejä hinta/laatusuhteeltaan tuohon tarkoitukseen sopivista? Tiedän toki että rahalla saa mitä vaan mutta..
Puavali
23.05.2017 20:45:07 (muokattu 23.05.2017 20:47:37)
Heikki-62: Minulla on -94 American standard Strato alkuperäisillä osilla. Mielestäni sen soundi on kovin ohut. En kaipaa mitään heavy murinaa vaan lähinnä 60-luvun alun tyyppistä puhdasta mutta kuitenkin lämmintä soundia. Ajattelin kokeilla toisia mikkejä. Onko kellään hyviä vinkkejä hinta/laatusuhteeltaan tuohon tarkoitukseen sopivista? Tiedän toki että rahalla saa mitä vaan mutta..

Millähän vahvistimella soitat ja mitkä ovat kaijuttimet? Kaijuttinelementti tekee todella paljon sähkökitaran sointiin.

Ed: Sori, että en vastannut kysymykseen, mutta...
73nd3r
23.05.2017 21:36:37
Heikki-62: hyviä vinkkejä hinta/laatusuhteeltaan
Kerro se hintaosa, niin osataan paremmin jelppiä.
Samaten jokunen nimi ihannesoundien soittajista auttais.

Ja peruskysymys, olethan leikkinyt mikkikorkeuksilla tarpeeksi? Kun *mummiälestä* 1994 AmStankulla pitäis 60-luvun soundit löytyä ihan vakiokokoonpanolla.
Puavali
23.05.2017 23:09:18
73nd3r: ... Kun *mummiälestä* 1994 AmStankulla pitäis 60-luvun soundit löytyä ihan vakiokokoonpanolla.

Tätä ajattelin itsekin. 60-luvun tyylinen vahvari auttaisi kans.
Kefiiri
24.05.2017 06:57:17 (muokattu 24.05.2017 06:58:11)
Mikkien vaihto on tosiaan sellaista hienosäätöä, millä hyvä sointi viilataan entistä paremmaksi. Jos lähtökohtainen kuulokuva ei miellytä missään määrin, voi vahvistimen (tai kaiutinelementin) vaihto olla paikallaan. Nehän sitä sointia eniten muokkaavat.
En ole musiikin asiantuntija.
Rämppy
24.05.2017 10:08:25
Tuon ajan american standard -mikit on mun muistikuvan mukaan aika kolkot soundiltaan, jotenkin kireän ja hengettömän kuuloiset. Muistan itse vaihtaneeni ysärillä omaan -94 am. standardiini Fender Texas Specialit. Silloin tuntui kuin kitara olisi herännyt henkiin, soundiin tuli kaikkea lisää: kuulautta, lämpöä ja potkua. Voin edelleen suositella, jos tykkää klassisesta vanhan liiton stratosoundista. Niillä irtoaa mm. rautalangat, hendrixit ja SRV:t. Hyviä stratomikkejä on markkinoilla pilvin pimein, mutta tuossa on yksi vaihtoehto. Mikkien korkeussäädöllä on iso vaikutus soundiin, Texas Specialit kannattaa yleensä säätää suht. alas eli kauas kielistä.
In Finland we have this thing called "diu diu".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)