Aihe: Bassokaapin demppaus??
1
Olli.M
20.02.2005 14:18:26
Mitä materiaalia olette käyttäneet ja millä lailla. Tarkoittaa että oletteko vuoranneet kaapin sisäseinät vai yksinkertaisesti vain heittäneet materiaalit sisään. Mulla on kahdella refleksiputkella varustettu 15" alakaappi joka tarvitsisi dempata kun tuntuu hieman kaikuvan ja resonoivan.
Solemmie.
Roberto
20.02.2005 14:24:38

Paremmin demppaa kun jätät dempin keskelle lootaa lojumaan reunojen sijaan.
Basismi
21.02.2005 11:16:49
Sanoisin että molempi parempi.
Viistous helpottaa soittamista!
Roberto
21.02.2005 13:02:32

Sanoisin että molempi parempi.

Riippuu haluaako kaapin soivan vai ei. Jos perusdemppailua haetaan on parempi jättää myös vähän tyhjää.
kivi
21.02.2005 13:07:26
Mitä materiaalia olette käyttäneet ja millä lailla. Tarkoittaa että oletteko vuoranneet kaapin sisäseinät vai yksinkertaisesti vain heittäneet materiaalit sisään. Mulla on kahdella refleksiputkella varustettu 15" alakaappi joka tarvitsisi dempata kun tuntuu hieman kaikuvan ja resonoivan.

Mä oon dempannut muistaakseni bassokaapeista pelkän takaseinän; sinne vain sopivan kokoinen karhunvillalevy sisään ja kiinni (ruuvi + iso prikka tai muovinpala). Hyvin on toiminut.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Antti Takalo
23.02.2005 00:10:26
Tästä ketjusta motivoituneena intoonnuin bändikämpillä availemaan kaapin ja pohtimaan demppausta.

No ei tarvinut kauaa miettiä: Havaitsin tarpeettoman tuolin selkänojan/käsinojien pehmusteen juuri sopivan kokoiseksi, ja survoin sen kaappiin(Marsu 4x12).

Toimii kuin unelma!
päänahka
01.03.2005 14:11:11
Nostinpa ylös kun on juuri kitarakaappi auki. Eli 2x12" kaapin alapuoli on suljettu, ja demppauksena pumpulin tapaista ainetta irtonaisena levynä. Elementin vieressä molemmilla puolilla kahden sormen levyiset, vaaksan pituiset aukot. Olisi myös tuo retkipatja tuossa. Olisiko pelkkä 5 mm retkipatja takaseinässä kiinni riittävä demppaus?
Soolot on perseestä.
Olli.M
01.03.2005 18:02:20
Joo nyt sain demppauksen tehtyä. Ostin etolasta sellaista 20-25mm vanuharsoa. Oli ihan rullatavarana. Taitoin sen kaksinkerroin ja vuorasin koko takaseinän sillä. Kiinnityksen hoidin sellaisella kunnon nitojalla kun en viitsinyt liimojen kanssa käydä pelailemaan. Loppu kaikumiset ja soundikin pehmeni sillälailla hyvällä tavalla. Lopputulokseen olen oikein tyytyväinen. Lisäksi laitoin refleksiputkien päihin jeesusteipillä sukkahousua. Yksi autohifirakentelija suositteli ja väitti että puhallusäänet pienenee. Ei ainakaan pahentanut soundia..
Solemmie.
SaBer
01.03.2005 18:34:34

Lisäksi laitoin refleksiputkien päihin jeesusteipillä sukkahousua. Yksi autohifirakentelija suositteli ja väitti että puhallusäänet pienenee. Ei ainakaan pahentanut soundia..

Tuo pitää lähettää niksipirkkaan ; )
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Olli.M
01.03.2005 19:01:07
Perkele! Äijä vetää rahat tuosta ja mie en ees aatellu tota niksipirkka juttua. : )

Sukkahoususta on moneksi!!

Ps. Toivottavasti ei olleet mitkään kovin kalliit sukkikset jotka tyttöystävän kaapista lainasin ja laitoin päreiksi.
Solemmie.
kulmahiomakone
01.03.2005 21:49:57
Lisäksi laitoin refleksiputkien päihin jeesusteipillä sukkahousua. Yksi autohifirakentelija suositteli ja väitti että puhallusäänet pienenee. Ei ainakaan pahentanut soundia..

Tossa kyllä pömpelin viritystaajuus muuttunee, kun ilman virtausta putkessa rajoitetaan...
poppamies
01.03.2005 22:33:38

Tossa kyllä pömpelin viritystaajuus muuttunee, kun ilman virtausta putkessa rajoitetaan...

Ei muutu.
Estetään vain vihellys/puhallusäänten muodostamista.
"G-strings are for strippers"
kulmahiomakone
01.03.2005 22:52:42
Ei muutu.
Estetään vain vihellys/puhallusäänten muodostamista.

Ok. Vieläkin tekisi kyllä mieli väittää vastaan, mutten viitsi :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)