Ajattelin ruveta kyhäämään vahvistinta. Kaverilla on asiasta enemmän kokemusta ja siinä sen töitä katsellessa tuli semmonen villi ajatus, että mitä jos kokeilisi tehdä itsekkin. Minulla ei ole mitään tietoa miten homma lähtisi käyntiin... jos rehellisiä ollaan, niin minulla ei ole mitään tietoa mistään. Pari vuotta sitten yläasteella olin elektroniika kurssilla mutta siitä ei mahda apua olla. Kalustoa löytyy, kolvi pysyy kourassa ja intoa riittää, eli pitäisi vain alkaa homaamaan tietoutta. Onko olemassa mitään kirjaa tämmöistä projektia koskien, mitä voisi alkaa päntätä? Olen ainakin sen verran jaksanut tehdä, että kansalaisopiston elektroniikkakursseja ja muita asiaan liittyviä luentoja yrittänyt bongata. |
Ajattelin ruveta kyhäämään vahvistinta. Kaverilla on asiasta enemmän kokemusta ja siinä sen töitä katsellessa tuli semmonen villi ajatus, että mitä jos kokeilisi tehdä itsekkin. Minulla ei ole mitään tietoa miten homma lähtisi käyntiin... jos rehellisiä ollaan, niin minulla ei ole mitään tietoa mistään. Pari vuotta sitten yläasteella olin elektroniika kurssilla mutta siitä ei mahda apua olla. Kalustoa löytyy, kolvi pysyy kourassa ja intoa riittää, eli pitäisi vain alkaa homaamaan tietoutta. Onko olemassa mitään kirjaa tämmöistä projektia koskien, mitä voisi alkaa päntätä? Olen ainakin sen verran jaksanut tehdä, että kansalaisopiston elektroniikkakursseja ja muita asiaan liittyviä luentoja yrittänyt bongata. Jos olet aivan kolvaus-uran alussa,aloita vaikka vahvistin rakennussarjalla,tai tee joku simppeli härveli aluksi,nykyään esim 15 wattisen pääteasteen tekee vaikka TDA2030 piirillä,joitain konkkia ja vastuksia tarvitaan.Ehkä paras aloitus tapahtuu sellaisella missä ei tarvi kahdennettua virtalähdettä kuten edellämainitussa.Tälläisestä simppelistä on hyvä aloittaa,ne saa aika hyvin toimimaankin,ei kallis,ja voi pienemmillä jännitteillä ihmetellä sen toimintaa,ja kokemuksen karttuessa ottaa vaikka putkikone projektiksi.. Pääteaste tuollaisella pääte ic:llä syntyy helposti,mutta se etuaste,se onkin jo haastavampi. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |