Aihe: Kitaran lakkaus..
1
DarkVision
23.03.2005 10:35:55
On siis pieni projekti menossa ja tarttis vähän apuja. Lakkauksesta olen kuullut kahta kommenttia: pintojen välillä ei hiota ja että jokaisen pinnan välillä hiotaan? Onko jompikumpi oikein tai suositeltavampaa? Millaista lakkaa suosittelette, siis maalin päälle.
-No Future Today-
Juzzu
23.03.2005 10:44:14 (muokattu 23.03.2005 10:45:47)
pintojen välillä ei hiota ja että jokaisen pinnan välillä hiotaan?

No tuohan riippuu vähän lakasta. Itse olen käyttänyt sen verran ohuita lakkoja että välihionnan olen tehny.. öö.. no vaikka 3-5 kerroksen välein. Mutta paksummilla lakoilla voi yksi, kaksikin kerrosta olla passeli hiontojen välillä.

Hakukin on kova sana
http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 31&dest=subject&x=0&y=0
http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 31&dest=subject&x=0&y=0
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
DarkVision
23.03.2005 11:00:49
Tokihan hakua osaan käyttää, en vain saanut vastausta kysymykseeni.
-No Future Today-
P2
23.03.2005 11:11:37
Itse olen hionut, jos pinta on näyttänyt epätasaiselta. Ei tossa kai ihmeempää sääntöä ole, jos huvittaa tehdä vähemmän töitä kiilloitusvaiheessa, hioo välihionnat ja jos ei, sitten ei. Kannattaa käyttää sellaista lakkaa, joka sopi maalin kanssa, eli mielellään "samaa" lakkaa kuin maalikin.
Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen. Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan
spyykko
23.03.2005 11:32:21

On siis pieni projekti menossa ja tarttis vähän apuja. Lakkauksesta olen kuullut kahta kommenttia: pintojen välillä ei hiota ja että jokaisen pinnan välillä hiotaan? Onko jompikumpi oikein tai suositeltavampaa? Millaista lakkaa suosittelette, siis maalin päälle.

Hionnan vitsihän on tasoittaa lakkapinnasta huonojen pohjien, sekä pölyhiukkasten, valumien ym. lakkauksen aikana tulleiden mokien aiheuttamat skrubut.

Eli jos pinta on tasainen, niin miksi hioa (tosin sitten herää myös kysymys miksi laittaa siihen enää enempää lakkaa).
Ite olis taas tarvinnu tehdä
P2
23.03.2005 11:43:15
Eli jos pinta on tasainen, niin miksi hioa (tosin sitten herää myös kysymys miksi laittaa siihen enää enempää lakkaa).

Esim. siksi, ettei pinta ole tarpeeksi paksu kiillotusta varten?
Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen. Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan
spyykko
23.03.2005 12:24:29

Esim. siksi, ettei pinta ole tarpeeksi paksu kiillotusta varten?

Toki joo. Allekirjoittanut etsii kadonnutta ajatustaan...
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Juzzu
23.03.2005 12:26:32
Toki joo. Allekirjoittanut etsii kadonnutta ajatustaan...

Ei löydy täältä, omatkin hukassa! Pitäis tänään takakansi liimata tuohon yhteen ja mietin miten saisin hyvin puristimet kiinni ilman luhmuja. En vaan ole keksiny vielä... No pitää soveltaa jotain! :o)
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
kato
23.03.2005 13:10:41

Millaista lakkaa suosittelette, siis maalin päälle.
Kannattaa olla tarkkana jos lakkaat maalin päälle, koska
kaikki maalit ja lakat ei sovi keskenään.
Esim. jos on tärpättipohjainen maali ,niin tinneripohjainen
lakka ei käy!
vrajala
23.03.2005 14:02:11
Pitäis tänään takakansi liimata tuohon yhteen ja mietin miten saisin hyvin puristimet kiinni ilman luhmuja.

Korkista tehty pannunalunen, hiomatuki tms. kappaleiksi. Kuminkappaleet, kengänpohjalliset, paksu nahka tai paksu pahvi (esim. luonnoslehtiön takakansi) käyvät myös.
Ota näistä sitten selvää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)