formicawithabass 20.03.2005 12:01:27 | |
---|
Eli mietin vaan, että voiko normaalista kitarasta rakentaa basson säilyttämällä saman bodyn ja kaulan? Tuleeko ongelmia nauhojen kanssa tms? feel |
tommi_899 20.03.2005 12:05:54 | |
---|
eikös bassossa ole pidempi skaala? aarre on siellä mistä sen löytää
http://www.brokenfuture.tk/
pastilli. R.I.P - victims of tsunami
http://muusikoiden.net/extra/paita/ |
Hate 20.03.2005 13:13:56 | |
---|
eikös bassossa ole pidempi skaala? niin taitaa olla joo, mut eikös siihen sitten vois vaihtaa sen otelaudan vaan, ja ehkä siirtää tallaa eri kohtaan samal kun vaihtaa sen basson tallaan. tai siis näin mää sen maalaisjärjellä ajattelisin. ei silti mitää oikeet tietoo oo... Kun poltat sillat takaasi niin mitä käytät, kun peräännyt? |
spyykko 20.03.2005 14:06:15 | |
---|
Eli mietin vaan, että voiko normaalista kitarasta rakentaa basson säilyttämällä saman bodyn ja kaulan? Tuleeko ongelmia nauhojen kanssa tms? Kaikkea voi (ainakin yrittää) tehdä, mutta järkeä hommassa on suurin piirtein saman verran kuin pianohaitarin muuttamisessa keikkapianoksi. Basson ja kitaran skaalassa on eroa öbaut kymmenen tuumaa (riippuen tietty millä skaalalla olevan basson haluat), basson kielten veto on kitaran kieliä kovempi ja käytännössä kaikki hardware menee vaihtoon. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
trih 20.03.2005 14:41:25 | |
---|
Bassoja saa thomannilta 95€+pk tai sitten lyhytskaalaisen basson 75€+pk eli ei tuo työ kannata. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Hate 20.03.2005 15:07:04 | |
---|
Bassoja saa thomannilta 95€+pk tai sitten lyhytskaalaisen basson 75€+pk eli ei tuo työ kannata. ei kai kaikkea aina sen mukaan tehdä mikä kannattaa? mäkin rakensin elektroakustiseen kitaraani sellasesta nauhurista, jota toimittajat käyttää, niin säröpedaalin, vaikka halvemmalla olisin varmaan saanut oikean särön. kato harrastustoimintaa. Kun poltat sillat takaasi niin mitä käytät, kun peräännyt? |
formicawithabass 20.03.2005 18:18:53 (muokattu 20.03.2005 18:20:56) | |
---|
Bassoja saa thomannilta 95€+pk tai sitten lyhytskaalaisen basson 75€+pk eli ei tuo työ kannata. Kyllä mulla on basso, kaksikin itse asiassa, mutta lähinnä kokeilumielellä mietin, että minkälainen kapistus tuosta syntyisi :) feel |
Hate 20.03.2005 20:38:36 | |
---|
Kyllä mulla on basso, kaksikin itse asiassa, mutta lähinnä kokeilumielellä mietin, että minkälainen kapistus tuosta syntyisi :) millasestas kitarasta sä olisit tekemässä bassoa? (oikeesti toi on khyl aika hullu idea, mut aika luova silti) Kun poltat sillat takaasi niin mitä käytät, kun peräännyt? |
85423321 20.03.2005 21:22:39 | |
---|
Osta paksuimmat mahdolliset kitarankielet ja viritä kitara oktaavia alemmas ja sinulla on jonkinlainen basso. |
formicawithabass 20.03.2005 21:48:03 | |
---|
millasestas kitarasta sä olisit tekemässä bassoa? (oikeesti toi on khyl aika hullu idea, mut aika luova silti) ESP-LTD M-50:tä ajattelin ainakin näin alustavasti. Jos vaan on mahdollista saada ääntä ulos niin voisi kokeillakkin :P feel |
trih 20.03.2005 22:45:54 | |
---|
Pistä siihen paksut kielet kiinni niin eikös päästä jo aika lähelle? Mulla on 25,5" skaalan keppi dropped A-vireessä. Jos vielä paksumpaa laittaa niin kai sen dropped-E:hen saa? Itse jouduin kyllä tekemään tallaan paksuimmalle kielelle lisätilaa kieltä sekä intonaatiota varten. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Hate 20.03.2005 22:50:57 | |
---|
ESP-LTD M-50:tä ajattelin ainakin näin alustavasti. Jos vaan on mahdollista saada ääntä ulos niin voisi kokeillakkin :P älä ny hyvä ihminen tollasta pilaa. eti jostain joku mistä on vaikka talla paskana tai jotai. joku mis on jotain vikaa, ni pääset halvemmal etkä tee niin suurta kulttuuririkosta. Kun poltat sillat takaasi niin mitä käytät, kun peräännyt? |
Spez 20.03.2005 23:57:30 (muokattu 20.03.2005 23:58:02) | |
---|
Ei kyllä kaikkia pää juuri pakota. Anteeksi offtopic, mutta miksi pilata M-50. "Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni. |
formicawithabass 21.03.2005 07:14:52 | |
---|
älä ny hyvä ihminen tollasta pilaa. eti jostain joku mistä on vaikka talla paskana tai jotai. joku mis on jotain vikaa, ni pääset halvemmal etkä tee niin suurta kulttuuririkosta. Olen myös ajatellut oman kitaran rakennusta, niin tosta LTD:stä sais vaan ihan ok varaosat tai siis tallan,kielet jne. eikä tarvitsis erikseen ostaa ja tuo minun M-50 ei ole mikään maailman paras kunnoltaan...mut pitää vielä harkita feel |
E.Q 21.03.2005 07:46:17 | |
---|
Kyllä mulla on basso, kaksikin itse asiassa, mutta lähinnä kokeilumielellä mietin, että minkälainen kapistus tuosta syntyisi :) Olen myös ajatellut oman kitaran rakennusta, niin tosta LTD:stä sais vaan ihan ok varaosat tai siis tallan,kielet jne. eikä tarvitsis erikseen ostaa ja tuo minun M-50 ei ole mikään maailman paras kunnoltaan...mut pitää vielä harkita Rakenna se kitara noista bassoista ;?D K100#10 |
Juzzu 21.03.2005 07:50:10 | |
---|
Osta paksuimmat mahdolliset kitarankielet ja viritä kitara oktaavia alemmas ja sinulla on jonkinlainen basso. ei riitä tallassa säätövara intonaation saamiseksi kohdalleen, tallaa pitäisi saada taaksepäin. Kitaran "oikea" skaala kun venyy jos virettä lasketaan kovastikin. Myöskin intonaatio kannattaisi tällöin kompensoida toisesta päästä, eli satulaa pikkaisen lähemmäksi tallaa. Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää. |
McNulty 21.03.2005 08:38:59 | |
---|
Eikös Schecter tarjonnut jossain välissä sitä Hellcat-malliaan missä tais olla joku 30" skaala... Se ei kuulemma ollut kitara eikä basso. Made in Korea ja tais saada jollain 700e. Tuosss kitaran muuttamisessa bassoksi tulee ainakin sellaiset ongelmat mieleen kuin: Virityskoneistot uusiksi (vanhat reiät umpeen ja uudet tilalle), satulan vaihto (pitänee aihiosta itse väsätä), tallan vaihtaminen ja siirtäminen taaemmas, mikkien vaihtaminen ja samantien bodyyn uusille mikeille routingit... Tämänkin jälkeen on vähän hakuammuntaa saako soitinta koskaan vireeseen kunnolla... Suosittelen säästämään rahaa ja sijoittamaan tuohon Hellcat-malliin jota myös The Cure on käyttänyt levyillään. Kuten sanottu, Schecter totesi itse ettei se ole basso eikä kitara. Se on kuusikielinen jostain siitä väliltä :) |
StJerky 21.03.2005 10:10:45 | |
---|
Kaverin ensimmäinen basso oli Maya 70-luvun alusta. Sen skaala oli aika lähellä kitaraa. Kyllä sillä soittaa voi. Lyhytsormiselle tai keskenkasvuiselle voi olla hyväkin. |