Aihe: Kitaramikrofonin vaihtaminen
1
Mutilator
19.03.2005 17:43:01 (muokattu 19.03.2005 17:43:54)
Hmm, tälle osastolle sopii kitarakamat-osastoa paremmin ja hakua kokeilin mm. hakusanalla kitaramikrofoni. Mitään ei löytynyt. Noniin, esipuheesta päästyäni itse asiaan:

Pitäisi vanhan Straton tallahumppari vaihtaa tuoreempaan versioon. Uudeksi mikiksi tulee RG:n V8-tallamikki. Eipä paras mahdollinen valinta, mutta sattuipa löytymään nurkista. V8:sta tulee kolme johdinta: punainen, valkoinen ja punottu. Vanhassa mikissä punotun lisäksi pelkästään valkoinen. Joten, mitenkä V8 pitäisi kytkeä? Kitarassa on volapotikka ja kolmiasentoinen kytkin, eli ei siis tonea. Ilmeisesti voisi tuon V8:n heittää suoraan vanhan paikalle ja jättää toinen johdin kytkemättä, mutta kumpi...?

E: Typon korjausta.
"Control by confusion, confused by control..."
jarmos
19.03.2005 19:52:47
Kokeile!
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Gypsy
19.03.2005 22:50:08
Laita se punanen kiinni ja valkosen suojaat sitten niin ettei se koske mihinkään.
fox
20.03.2005 01:37:22

Laita se punanen kiinni ja valkosen suojaat sitten niin ettei se koske mihinkään.

Suosittelisin kuitenki yleismittarilla katsoa ettei ole sillee tuo RG:n mikki että se punottu kuorikerros on vaan se mikrofonin rungon maadoitus ja itse mikiltä tulee signaali punasella JA valkoisella. Eli mittarilla katsoo, onko punasen ja valkosen johtimen välillä esim. 8,95 kOhm ja punasen ja punotun välillä ääretön vastus... Eli onko se mikki varustettu 2+ -johdotuksella.. Kyllä sen toki myös huomaa sitten jos mikistä ei kuulu mitään valkoisen johtimen ollessa irrallaan..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Gypsy
20.03.2005 05:40:33
V8:n pitäis kuitenkin toimia sillä pelkällä punasella. Näin siis ainakin Ibanezin kytkentäkaavion mukaan: http://www.ibanez.com/wiring/diagrams/RG1570.GIF

Eli tossahan on 1 asennossa pelkkä punanen kiinni jollon kummatkin kelat on käytössä ja sitten kytkimen kakkosasennossa valkonen menee maahan jollon mikki on puolitettuna.

Tosin en tiedä vaikka jossain V8:issa olis erilaisia johdotuksiakin. Jos mittari löytyy niin eipä se testaaminen mitään maksa.
fox
20.03.2005 14:28:21

Tosin en tiedä vaikka jossain V8:issa olis erilaisia johdotuksiakin. Jos mittari löytyy niin eipä se testaaminen mitään maksa.

Periaatteessa kyllä niiden pitäis olla samoja, mutta Ibanez on yks firma, joilla yllätyksiä saattaa olla.. siksi tähdensin tota mittaamista. Sitte tsekkailee kytkentäkaavion.. ;)
Itse oon yhen Blazerin sähköjen kanssa ehtiny muutamaan otteeseen hermoilla..aikanaan. Oli vähän "normaalista poikkeava" johdotus. Ja tosiaan, kaikesta päätellen ihan tehtaan jäljiltä vielä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Mutilator
20.03.2005 19:45:01
Joop, kiitoksia vastauksista ja eiköhän tällä tiedolla pärjätä.
"Control by confusion, confused by control..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)