Aihe: Dicolla kiillottaminen
1
P2
19.03.2005 15:59:55
Joku puhui joskus jossain Dicco-selluloosalakalla lakatun bodyn kiillottamisesta samalla aineella. Miten tämä tapahtuu? Olisi ajankohtaista tuo nyt..
Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen. Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan
villeh
19.03.2005 17:03:25

tarkoitatko dicco pulituurilla kiillotusta, eli alkoholi jolla sellulakat kiillotetaan?
kato
19.03.2005 19:27:11

Dicco pulituuria pehmeään kangas tuppoon ja sitten hankaamaan lakka pintaa. Mitä useammin suoritat käsittelyn sen parempi lopputulos.
Muistaakseni 1/2 litraa pulituuria maksoi n. 8€.
Pirtukin käy käsittääkseni pulituuraukseen, mutta
minä käyttäsin sen muihin tarkoituksiin :#)
P2
20.03.2005 15:10:08
Eli siis pulituuri on erillinen aine?
Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen. Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan
villeh
20.03.2005 15:13:36

jep. se on alkoholia
P2
20.03.2005 16:42:02
siis ettei se oo sitä dicon ohenninta kuitenkaan?
spyykko
20.03.2005 16:46:54

siis ettei se oo sitä dicon ohenninta kuitenkaan?

Ei ole, on eri tavaraa :
http://www.tikkurila.fi/tuotetiedot/dicco_pulituuri.html

Pulituuri on denaturoitua viinaa, tavaraa josta puliukot ovat saaneet nimensä. Ohennin on käsittääkseni taasen tinneriä.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
P2
20.03.2005 16:52:48
Mjoo-o, eipä kyllä taida olla vaivanarvoista tuo, jos on Fareglaa kotona vai?
rijopu
20.03.2005 18:39:09
Viikon sisällä tulen testaamaan tuota pulituuria erääseen Dicolla lakattua kitaraprojektiin. Sitten voin antaa pienen lausunnon tämän pulituurin käytöstä.
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
maxell
20.03.2005 21:27:25
Joulun maissa harjoittelin Diccon pulituuraamista.
Taidon puutetta on sen verran, että en ollut tyytyväinen lopputulokseen. Siispä siirryin suositeltuun hiontatahnaan ja tulos oli parempi ja homma helpompaa.
Periaateessa kuitenkin kannatan perinteistä pulituurausta, jos vain homman osaa. Pulituuria on vielä jäljellä, joten täytyy harjoitella koepalasiin ajan kanssa.
kato
20.03.2005 21:33:44

Joulun maissa harjoittelin Diccon pulituuraamista.
Taidon puutetta on sen verran, että en ollut tyytyväinen lopputulokseen. Siispä siirryin suositeltuun hiontatahnaan ja tulos oli parempi ja homma helpompaa.
Periaateessa kuitenkin kannatan perinteistä pulituurausta, jos vain homman osaa. Pulituuria on vielä jäljellä, joten täytyy harjoitella koepalasiin ajan kanssa.

Minä pulituurasin kitaran tekeleen viime syksynä,
olin tyytyväinen lopputulokseen.
http://kotisivu.dnainternet.net/dnakato/kitara/38les.jpg
Haku Robotti
20.03.2005 21:50:15

...kitaran tekeleen...

Juma mikä tekele! Mahtava! Millä teit Tolosen lapaan? Hieno.
Sigut on lapsellisia.
kato
21.03.2005 07:36:35

Millä teit Tolosen lapaan?

Hyvin yksinkertaisesti! Tarra kirjaimilla ja ainakin 10 lakkakerrosta päälle.
P2
21.03.2005 11:09:15
Näitten perusteella taitaa jäädä Fareglan hoidettavaksi tuo kiilloitus, se kun on ilmaista minulle. Kuvia saatte, kunhan ehdin taas hommiin.
Trebla
21.03.2005 12:03:39
Käypää katsomassa kirjastosta, jos sieltä löytyisi sellainen kirjanen kuin Rauno Nieminen - Soitinten pintakäsittely.
Kirjasessa on selitetty tuo pulituuraaminen paremmin.

Kai se pääpiirteissän on niin, että pulituurin määrää tulee kiillotuksen edetessä vähentää ja lopulta kiillotusrätti tms. on vain hieman nahkea siitä aineesta.
"Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998)
maxell
21.03.2005 18:22:15
Minä pulituurasin kitaran tekeleen viime syksynä,
olin tyytyväinen lopputulokseen.

Toiset ne sitten osaa; hieno on peli ja pulituuraus
P2
21.03.2005 18:26:16
Kyllä Fareglallakin pintaa aikaan saa:

http://users.utu.fi/pmojal/rungon%20maalaus/pintaa2.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)