LaXu 10.03.2005 17:36:20 | |
---|
Osaako joku sanoa, mistä saisi Espoossa 0000 teräsvillaa? Rautakaupoissa ei tunnu olevan kuin 000:n. Vai onko noilla nyt loppujen lopuksi hirveätä eroa? Toisekseen, milläs olisi hyvä hioa pois kaulan polyuretaanipinnasta vähän viilan jättämiä naarmuja? Entä millä kiillottaa kaula/runko? |
Juzzu 10.03.2005 19:27:57 (muokattu 10.03.2005 19:28:12) | |
---|
Toisekseen, milläs olisi hyvä hioa pois kaulan polyuretaanipinnasta vähän viilan jättämiä naarmuja? Laita lisää lakkaa..? No jos ei niin sitten paperi, hienompi paperi ja lopuks tuo kiillotusaine, ks. alla Entä millä kiillottaa kaula/runko? Auton kiillotustahna, mahdollisimman hienojakoinen, ilman silikonia. Tuo "5" mitä olen itse käyttänyt on hienojakoisinta mitä itse löysin kaubasta, mutta noinkohan sitä on kutostakin....? http://www.freewebs.com/juzzu/TL_pinnoitevermeet.jpg Älä katso referenssiä tuosta kitaran pinnasta tuossa kuvassa, huono kamera, huono kuvaaja, huono salama. Tässä ois paree kuva. http://www.freewebs.com/juzzu/TL_runko_takaviistosta1.jpg Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
vrajala 10.03.2005 20:26:44 | |
---|
Osaako joku sanoa, mistä saisi Espoossa 0000 teräsvillaa? Rautakaupoissa ei tunnu olevan kuin 000:n. Mä en tiedä Espoosta (joten mitäs sitten höpötän?) mutta eikö se Helsinki nyt ole riittävän lähellä? Sieltä mä oon Plektralta (Plektra Trading Oy, Töölö) hakenut. Vai onko noilla nyt loppujen lopuksi hirveätä eroa? No ei hirveätä. Kyllä ton 000:n jälkeen nauhat kiillottuu kiillotusaineella ihan mukavasti, varsinkin remelillä ja vanulaikalla. Oikeastaan sitä teräsvillaa ei edes tarvita. Ota näistä sitten selvää |
LaXu 10.03.2005 21:33:20 | |
---|
Jees. Pitänee käydä kiillotusaineita hommaamassa. Helsinkiin asti ei viitsisi kyllä lähteä pelkästään teräsvilloja hakemaan... |
Juzzu 11.03.2005 09:21:53 | |
---|
Oikeastaan sitä teräsvillaa ei edes tarvita. Joo en ole koskaan käyttänyt (ja sen kyllä huomaa!). Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Jouni Antero 11.03.2005 09:52:27 | |
---|
Mä käytin aikoinaan semmoista metalli "tiiltä" (stidiaskin kokoinen), jota myytiin silitysrautojen pohjan hiomiseen. Oli ihan näppärä :) |
LaXu 17.03.2005 22:42:43 | |
---|
Nostetaanpas tätä ylös. Edelleen on kiillotusaine, pääasiassa kitaran pinnan kiillottamiseen (hiottu hienolla hiekkapaperilla, vähän matta pinta), hakusessa. Biltemat ja lähiseudun rautakaupat olen käynyt jo läpi eikä tunnu löytyvän oikein muuta kuin autovahoja, mitään varsinaista kiillotusainetta en ole bongannut. Voisikos joku kertoa merkkejä ja paikkoja pääkaupunkiseudulla josta sopivaa tököttiä löytyisi? Juzzu jo tuon Commandant car-polishin mainitsikin, mistähän tuota saisi? Muita vastaavia? |
vrajala 18.03.2005 00:37:35 | |
---|
Muita vastaavia? Rautakaupoista pitäisi löytyä metallien kiillotukseen sopivia tahnoja. Kysyitkö? Vai teitkö niin kuin mä yleensä teen, eli tongit vähän aikaa ja toteet ettei löydy? Autoaiheisistakin myymälöistä kannattaa kysellä. Toi Bilteman hioma-aine (tuote n:o 36623) kiillottaa muistaakseni metallinkin. Ei, en muistanut numeroa ulkoa. Tosta Bilteman metallien kiillotusaineesta (36614) en tiedä mitään. Voi olla että toimii, voi olla että vaan poistaa hapettumia tms. Bilteman miniporakoneen tilpehöörisarjassa (20826) on myöskin jonkinlainen hiontatökötti mukana. Se ei ole aivan hienoimmasta päästä mutta kiillottaa nauhat ihan riittävän hyvään tarkkuuteen. Ota näistä sitten selvää |
LaXu 18.03.2005 00:55:04 | |
---|
Juu, tuota hioma-ainetta hommasin, kokeilin pieneen kohtaan runkoa ja se oli siihen ainakin liian karkeaa. Jollain pitäisi saada peilikiilto takaisin hiottuun pintaan. |
WALTZU 18.03.2005 07:24:41 | |
---|
Tuolla motonetissä myydään ainakin Fareclan hiomatahnaa olikohan se nyt sitten 6 se hienoin.Ja sitten autovahalla loppukiilto.Täytyy vaan muistaa jos omaa projektia kiillottelee,että lakka todellakin on kuivunut kokonaan(taisi omassa projektissa olla se bilteman lakan kuivumisaika noin kolmisen kuukautta).Muuten jää ikäviä kiillotus naarmuja pintaan. White punks on dope !!! |
Mase 18.03.2005 07:57:57 | |
---|
Nauhojen kiillotukseen voisi käyttää ainakin sellaista "Chrome polish"-tahnaa, jota myydään sinisessä tuubissa. Merkkiä en nyt just muista, mutta tuolla samaisella mömmöllä olen mm. poistanut auton maalipinnasta ruostetäpliä. Tämäkin on siis Fareclan tyyppistä hiomatahnaa ja tarkoitettu pääasiassa kromipuskureiden kiillotukseen, mutta voihan sitä toki muuhunkin käyttää ;) Voin yrittää muistaa katsoa kotoa viikonloppuna tuon tarkemman merkin... Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
LaXu 18.03.2005 17:53:06 | |
---|
Tuolla motonetissä myydään ainakin Fareclan hiomatahnaa olikohan se nyt sitten 6 se hienoin.Ja sitten autovahalla loppukiilto.Täytyy vaan muistaa jos omaa projektia kiillottelee,että lakka todellakin on kuivunut kokonaan(taisi omassa projektissa olla se bilteman lakan kuivumisaika noin kolmisen kuukautta).Muuten jää ikäviä kiillotus naarmuja pintaan. Kiitos paljon vinkistä, kävin hakemassa tuota Fareclania. Siellä oli hienompaakin, G10 oli malli. Ehkä olisi parempikin tulos tullut jos olisi eka käyttänyt kutosta ja sitten kymppiä, mutta hyvä tuli pelkällä kympilläkin. Kallista tavaraa, mutta sitä kyllä riittääkin tarvittaessa varmaan kymmeneen kitaraan tms. |
jarmos 18.03.2005 19:20:28 | |
---|
Faregla on hyvä kiilloitusaine, käytän G4.sta (rubbing compound) itsekin, Dremelin huopalaikkaan ja antaa palaa, tulee erinomainen kiilto. Kallista se on mutta yksi tötsä 400g riittää loppuelämäksi. lakkapinnankin saa sillä hyvin hiottua ja kiilloitettua. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
vrajala 19.03.2005 11:26:41 (muokattu 19.03.2005 11:30:36) | |
---|
Nauhojen kiillotukseen voisi käyttää ainakin sellaista "Chrome polish"-tahnaa, jota myydään sinisessä tuubissa. Joo, mulla on jotain vastaavaa. En muista nimeä enkä vaalmistajaa mutta sinisessä tuubissa se on. Sillä saa hierottua loppukiillon kaikkiin metalleihin. Ja melko kivuttomastikin. Faregla on hyvä kiilloitusaine, käytän G4.sta (rubbing compound) itsekin, Dremelin huopalaikkaan ja antaa palaa, tulee erinomainen kiilto. Onhan se hyvvää ainetta. Ei kai se muuten olisi niin suosittua noitten autoharrastajien piirissä. Hinnasta huolimatta. Toi Dremelin (tai vastaavan) ja huopalaikan käyttö on kyllä melko näppärä konsti nauhojen kiillotukseen. Suosittelen muillekin. Ota näistä sitten selvää |