Aihe: Kiillotusvermeet 1 | |
---|---|
![]() 31.03.2005 22:26:46 | |
Späm! Lähinnä sitä, että onko epäkeskovehjes ehdoton, ja jos hoitaa homman ihan vaan porakoneella, niin kannattaako ostaa laikka, jossa tarrakiinnitys? FAregla oli sen verran tyyristä, että ostin jotain halppiskiilloketta (Autosol, Clas Ohlsonilta) ja hammastahnaa. Molempia sai monta tuubia samaan hintaan mitä olisi maksanut 250 millilitraa(tai grammaa) F:n grade 3 tökötti. Hammastahna ei jää edes käyttämättä. Tulokset viikonlopun aikana. | |
![]() 01.04.2005 12:27:52 | |
homma hoituu hyvin porakoneella, tarralaikalla ja ja siihen karva, joissain karvoissa on se karva aika pitkää, näyttää aluksi hyvältä mutta kun hetken kiillotellut niin se karva vetää rastoille, siite ei muutaku pesu ja karvoja saksilla lyhyemmäksi. toivottavasti porakonees on inhimillinen liipasin ettei semmonen on/off meininki. työn iloa ja onnistumisen hetkiä | |
![]() 01.04.2005 12:52:06 | |
...Tulokset viikonlopun aikana. Odotan innolla. Jacksonin runko on 1200 v.h.paperin jäljiltä... Sigut on lapsellisia. | |
![]() 01.04.2005 21:18:50 | |
Mä ostin halpahallista kiillotuskoneen 19,90 ja hintaan kuulu muistaakseni ainakin yksi kangas- ja yksi karvalaikka. Ei ollu musta paha hinta vaikka olis jo kärähtänytkin, maksaahan ne pelkät laikatkin jotain. niin ja onhan tossa takuukin ( olikohan merkkin Gern tai joitan semmosta) | |
![]() 03.04.2005 16:03:25 | |
Mä ostin halpahallista kiillotuskoneen 19,90 ja hintaan kuulu muistaakseni ainakin yksi kangas- ja yksi karvalaikka. Ei ollu musta paha hinta vaikka olis jo kärähtänytkin, maksaahan ne pelkät laikatkin jotain. niin ja onhan tossa takuukin ( olikohan merkkin Gern tai joitan semmosta) Mul on samanlainen. Sillä hoituu auton vahaus ja kitaran kiillotus. | |
![]() 03.04.2005 23:27:02 | |
Kerrotaan tähän nyt jotain vaillinaisia tuloksia. Laiskuus, keskiolut ja sen nauttimista seurannut väsymys veivät suurimmat kitaranviimeistelyhalut. En nyt muista mitä olen jo kertonut ja forumkin on sitä luokkaa surkea, ettei se näytä edellisiä viestejä. Ostin laikan ja autosol -merkkistä kiillotustahnaa Clas Ohlsonilta. Molemmat osoittautuivat hyviksi hankinnoiksi. Ei noilla vehkeillä mitään pelikiiltoa kitaroihin saa, mutta ihan kelvollisen viimeistelyn kyllä. Siis että pinta on kiiltävä eikä matta. Ja autosol on parempaa tököttiä kuin hammastahna... Halpaakin. En nyt muista monta grammaa tuossa tuubissa on, tai mitä se maksoi - pari euroa ehkä - mutta kilon pönikkä olisi maksanut 19,90. Sillä kiilottaisi muutaman kitaran... Muutamia huomioita... (Käytetty lakka oli siis unica superia). Oikeastaan tuolla lakkapinnan laadulla ei ole mitään merkitystä. Siis että lakkausvaiheessa valumat, kuplat ja pölyhiukkaset ovat ihan yhdentekeviä. Kunhan kerrosten välissä hioo pinnan puhtaaksi, poistaa sitä ennen siklillä valumat. Kaikista oleellisinta on se, että tuo lakkapinta on lopuksi riittävän paksu. Se on riittävän paksu, kun se ei mene puhki viimeistelyhiontoja vesihiomapaperilla tehdessä. Meikäläinen näki ihan turhaa vaivaa tuossa lakkauksessa, yrittäen saada tasaista pintaa jne. Ei paskaakaan väliä ollut sillä. Olisipa joku sen minulle kertonut. No eipä muuta. Sen verran tyytyväinen olen lopputulokseen, että jatkossakin viimeistelen kitaran samalla tavoin. Vähän parempaan tulokseen saattaisi päästä, jos porakoneeni ottaisi useampia kierroksia, tai sitten olisi kunnon kiillotuslaite. Tein tuon kiillotuksen Makitan akkukoneella, joka ottaa 1200 kierrosta ja aika hidasta ja työlästä oli. Pintakaan ei lämmennyt kovin paljoa, varaa olisi ollut enempiinkin kierroksiin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)