Aihe: Mistä ideoita otelautamerkkeihin?
1
R.Cooley
05.04.2005 21:03:11 (muokattu 05.04.2005 21:03:53)
Kaula vaahteraa ja otelautamerkki/täplät on maalattu kaulaan.
Ajattelin maalata ne siihen (vihreän väriset) ja lakat päälle.
Kitara on Jemin ja satrianin kepin sekoitus, valkoinen.

Oon yrittäny googlettaa, mutta en löydä oikeen hyvää.
Niq
05.04.2005 21:21:14

Mä olen väsäillyt ruusupuuotelautaan merkkejä vaahterasta, alkuperäiset helmiäiskopiohainevät pitäis korvata vaahteralla, mutta on vaan niin pirun kovaa puuta että on jääny viimeaikoina toi projekti vähän vähemmälle huomiolle. Eli siis vaahteraotelautaan eebenistä tai ruusupuusta jotkut hienot merkit. :)
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
R.Cooley
05.04.2005 21:28:40
Mä olen väsäillyt ruusupuuotelautaan merkkejä vaahterasta, alkuperäiset helmiäiskopiohainevät pitäis korvata vaahteralla, mutta on vaan niin pirun kovaa puuta että on jääny viimeaikoina toi projekti vähän vähemmälle huomiolle. Eli siis vaahteraotelautaan eebenistä tai ruusupuusta jotkut hienot merkit. :)

Se taitaa olla liian vaikea homma. Ne custom jemeissä olevat vihreä-keltainen-lila kolmio inlayt olis kyllä namut. aih..
vrajala
05.04.2005 22:04:38
Oon yrittäny googlettaa, mutta en löydä oikeen hyvää.

Voipi johtua siitä ettei noita pahemmin maalaamalla tehdä. Veikkaisin, että nuo maalatuiksi sanomasi pisteet ovat todellisuudessa upotettuja muovipylpyröitä. Varma en toki voi olla, mutta noin ne 99,99 prosenttisesti mun tietääkseni tehdään. Ibanez on ainakin joskus aiemmin tehnyt noita sateenkaaritriangeleitaan upottamalla nätin (????) paperinpalan kirkkaan muovin alle.
Ota näistä sitten selvää
tommi_899
05.04.2005 22:17:00

kiitos tästä vinkistä! en ole ajatellutkaan että voisi puuta laittaa otelauta merkeiksi. pohditaan..pohditaan..

ajattelin kysäistä vielä joltain kultasepältä hopeaupotuksen tekemisestä :D
pastilli? Do not belive me!!
spyykko
05.04.2005 22:51:43

Voipi johtua siitä ettei noita pahemmin maalaamalla tehdä. Veikkaisin, että nuo maalatuiksi sanomasi pisteet ovat todellisuudessa upotettuja muovipylpyröitä. Varma en toki voi olla, mutta noin ne 99,99 prosenttisesti mun tietääkseni tehdään.

Mä en usko ihan tota prosenttilukua. Mä olen nimittäin nähnyt kokovaahterakaulaisia mim-fendereitä, joissa otelautamerkit on mun mielestä (99,99 prosentin varmuudella :-) silkkipainettu otelautaan mustalla.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Juzzu
06.04.2005 09:02:13
Mä en usko ihan tota prosenttilukua. Mä olen nimittäin nähnyt kokovaahterakaulaisia mim-fendereitä, joissa otelautamerkit on mun mielestä (99,99 prosentin varmuudella :-) silkkipainettu otelautaan mustalla.

Mutta jospa mim-fenkkuja on vain 0.01% maailman kitaroista? :o)
I love the smell of napalm in the morning
R.Cooley
06.04.2005 09:07:21
Kyllä mä luulen, että ne on maalattu. Tää kitarakin on aika halpa stratocaster kopio minkä pistin projektiksi. Yritän saada kuvat aikanaan nettiin. Oon meinaa kuvannu lähes jokaisen työvaiheen, kun halusin hienon kuva kollaasin ja seurata etenemistä yms..
spyykko
06.04.2005 09:56:04

Varma en toki voi olla, mutta noin ne 99,99 prosenttisesti mun tietääkseni tehdään.

Niin juu. Roikkuhan siellä Nevalaisen kaupassa muuta vaahterakaulainen keppi missä otelautamerkit oli tehty siirtokuvalla lakan alle. Tosin ne varmaan mahtuvat hyvin tuohon 0,1 promilleen maailman kitaroista.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
vrajala
06.04.2005 12:17:41
Otetaas rosentit takaisin. Mä en ole ite kauhiasti noitten lakattujen vaahterakaulojen kanssa touhunnut vaan lähinnä ruusu- ja ebenpuisten sekä omissa hommissa wengelautojen kanssa. Lakan allahan tuollainen maalattu tms. kuva toimii ihan kelvollisesti niin kauan kuin lakka pysyy paikallaan. Joten kaipa niitä sitten nuinkin tehdään. Eipä oo käynyt edes mielessä.

Mutta selittelyn vuoksi täytyy sanoa, etten ole koskaan nähnyt ainuttakaan soitinta (edes kuvissa) josta olisi otelautamerkit kuluneet pois vaikka lakka olisikin lähtenyt. Ja oon mä muutaman soittopelin nähnyt. Ja kuvia muutamasta lisää. Ja... ja. Nih.

Mutta saatoin siis olla hiukan väärässä. Ehkä. Ei kyllä ole yleensä ollut tapana...
Ota näistä sitten selvää
Juzzu
06.04.2005 12:38:38
Mutta saatoin siis olla hiukan väärässä. Ehkä. Ei kyllä ole yleensä ollut tapana...

Älä ny tunnusta mitään! Vai onks sulla vaan huono päivä?
I love the smell of napalm in the morning
villeh
06.04.2005 13:00:01 (muokattu 06.04.2005 13:02:16)

www.projectguitar issa oli muistaakseni näytetty toi jemin pyramidi -otelautamerkkien teko

http://www.projectguitar.com/tut/3dinlay1.htm

muitakin inlay juttuja

edit: lisäsin linkin
blöö
06.04.2005 16:47:12

Itse tein viimeksi bubingasta otelautamerkin eeben otelautaan.

Noita merkkejä voi tehdä myös muoveista jotka liukenee asetoniin, itse tein pikkudotit otelaudan sivuun noin.
Poraa reijät, täyttää reijät muovilitkulla, antaa kuivua ja lopuksi hioo tasoon.
ESP HORISON FRII MYYTÄVÄNÄ.
jespaul
06.04.2005 17:42:09
Minä sahasin siivuja hirvensarvesta ja muotoilin niistä sitten liskoja, helevetinmoinen homma, on nimittäin sen verran kovaa ainetta, että sirkkelinterä paloi aivan mustaksi sitä sahatessa.
vrajala
07.04.2005 11:25:01
Älä ny tunnusta mitään! Vai onks sulla vaan huono päivä?

Kait mä oon taas ollunna hiukan vähillä yöunilla liikenteessä. Eikun katos mä oon huomannu, notta jos sitä on ikäänkuin myöntyvinään satunnaisesti joissain pikkujutuissa, niin uskottavuus säilyy paljon paremmin. Sitten sitä voi vängätä taas ihan rauhassa ja muut aattelee, että tuo on ihan asiallinen kaveri kun se sillon toissa keväänäkin myönsi olleensa väärässä.

Mitä en siis tietenkään ollut. Todellisuudessahan mä oon oikeassa, maailmassa vaan on kaikenlaisia vääristymiä joille edes mä en valitettavasti mahda mit'n.

---------

Mutta takaisin otsikon alle. Jos tosiaan haluat maalata ne merkit, niin tollasten suorakulmaisten teko käy melko näppärästi ihan teipillä rajaamalla. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin maalien ja uuden lakan yhteensopivuutta sen vanhan lakan päälle. Ettei sitten satu mitään kemiallisia kiehahduksia. Vai onko tarkoitus poistaa vanha lakka?
Ota näistä sitten selvää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)