En tiedä millä nimellä tuo kyseinen piirilevymateriaali kulkee suomen kielessä. Kyseessähän on sellainen materiaali, johon voidaan "piirtää" halutut johteet ja sen jälkeen levy upotetaan esim. ammoniumpersulfaattiliuokseen ja siitä lähtee kuparit kaikkialta muualta paitsi piirretyistä kohdista. Näin voidaan itse tehdä "oikean" piirilevyn tyylinen piirilevy. Ei tarvitse pelleillä reikälevyjen kanssa. Mulla on kuitenkin ongelma liittyen tuohon piirtoaineeseen. Soitin paikalliseen elektroniliikkeeseen, jos heillä sattuisi olemaan tarkoitukseen suunniteltuja kyniä, mutta kuulemma eivät enää tilaa niitä, koska kynsilakka ajaa saman asian. Sinänsä hyvä juttu, että tarveainetta ei tarvitse metsästää mitä ihmeellisimmistä liikkeistä. Mutta miten minä voin piirtää kynsilakalla? Sitähän myydään puteleissa, joissa tulee mukana sivellin ja se sivellin ei nyt oikein näin tarkkaan hommaan kelpaa. Myydäänkö esimerkiksi kirjakaupoissa tyhjiä tusseja, jonka voisin tässä tapauksessa täyttää kynsilakalla? "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |