Jiaster 23.04.2005 09:47:08 | |
---|
Juuri niin.. ei ole ennen tälläistä tullut vastaan.. ostin halvan epin nailonkielisen kitaran, joka oli saanut kuljetuksessa muutaman tällin otelautaan. Otelauta näytti äkkiseltään ruusupuulta, mutta ihmettelin miten voi 1-3 millin koloista paistaa vaaleeta puuta alta. Ensin ajattelin että siihen on vedetty ihan ohut viilu. Paikkailin liimalla ja ruusupuun hiontapölyllä niitä koloja ja kun aloin tasoittamaan pintaa, niin huomasin, että siihen olikin vaan vedetty jotain väriä, jonka läpi näkyi puun syyt. Hionnan jälkeen näkyy siis vaaleaa puuta otelaudassa. Onko noissa halpiksissa yleisestikin tuollaisia feikki ruusupuuotelautoja? Osmocolorilla yritin jo paikkailla noita vaaleita kohtia, mutta ei se tartu/imeydy. Mitähän muuta väriä kannattaisi koittaa. Tuo kitara on Epiphone TC-10, jos jotain kiinnostaa tietää malli. |
vrajala 23.04.2005 10:51:36 | |
---|
Onko noissa halpiksissa yleisestikin tuollaisia feikki ruusupuuotelautoja? Ainakin feikkiebenpuulautoja, varsinkin halpisnailoneissa. Osmocolorilla yritin jo paikkailla noita vaaleita kohtia, mutta ei se tartu/imeydy. Mitähän muuta väriä kannattaisi koittaa. Mä en muutenkaan laittaisi vahaa otelautaan, se kun ei taia tehä hyvää soundille. Joskaan sillä ei välttämättä ole tällasessa rojektissa minkäänlaista merkitystä. Mikäli et aio käsitellä koko otelautaa uudestaan, on noiden kolojen paikkailu siististi hiukan hankalahkoa. Mä kokeilisin (sävystä riippuen) tummanruskeaa ja ehkä vähän punaistakin tussia noihin. Petsillä tuo ei onnistu (jos vahakaan ei ota kiinni), eikä lakkaakaan kannata oikeen ruveta tollasten pienten kolojen takia sävyttämään. En tiiä, jollakulla voi olla parempiakin ideoita. Mulla ei, valitettavasti. Ota näistä sitten selvää |
fox 23.04.2005 10:54:35 | |
---|
Ainakin feikkiebenpuulautoja, varsinkin halpisnailoneissa. En tiiä, jollakulla voi olla parempiakin ideoita. Mulla ei, valitettavasti. Tussi on hyvä, jos sattuu säkä että onnistuu sävytyksessä, niin ei edes läheltäkään huomaa. |
Jiaster 23.04.2005 11:03:42 | |
---|
Ainakin feikkiebenpuulautoja, varsinkin halpisnailoneissa. Mulle oli yllätys tuo värjäys, mutta ei ole kyllä nailonkielisiä kitaroita tullut aiemmin paljoa tarkasteltua, niin johtunee siitä. Mä en muutenkaan laittaisi vahaa otelautaan, se kun ei taia tehä hyvää soundille. Joskaan sillä ei välttämättä ole tällasessa rojektissa minkäänlaista merkitystä. Tämä on sellainen muutaman kympin kitara, johon uskalsin enempiä miettimättä kokeilla tuota osmoa, kun sitä kaapissa oli. Mä kokeilisin (sävystä riippuen) tummanruskeaa ja ehkä vähän punaistakin tussia noihin. En tiiä, jollakulla voi olla parempiakin ideoita. Mulla ei, valitettavasti. Tuo tussihan voisi ollakin hyvä idea. Sprii-liukoisena, ettei tartu sormiin. |
McNulty 23.04.2005 21:07:51 | |
---|
mustaa sprayta vaan :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Woodoo 23.04.2005 21:45:20 | |
---|
Minä ehkä ottaisin kaiken värin pois ja lakkaisin violetilla värillisellä lakalla :) violetilla siksi että sitä sattuu löytymään ja se on pirskatin nätin väristä. Silloin saisi kolot jos on painaumia nostettua hyvin entiseensä ilman mitään tököttejä.. |
Puavali 23.04.2005 23:14:37 | |
---|
Tussi on hyvä, jos sattuu säkä että onnistuu sävytyksessä, niin ei edes läheltäkään huomaa. Toimii! "Ebonoitu" otelauta, voi hyvää päivää... kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
McNulty 23.04.2005 23:24:24 | |
---|
Minä ehkä ottaisin kaiken värin pois ja lakkaisin violetilla värillisellä lakalla :) violetilla siksi että sitä sattuu löytymään ja se on pirskatin nätin väristä. Silloin saisi kolot jos on painaumia nostettua hyvin entiseensä ilman mitään tököttejä.. tuli mieleen että sellanen vaahteraotelauta klasarissa olisi HIENO :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Tumppi38 28.04.2005 09:41:33 | |
---|
Otelauta näytti äkkiseltään ruusupuulta, mutta ihmettelin miten voi 1-3 millin koloista paistaa vaaleeta puuta alta. Ensin ajattelin että siihen on vedetty ihan ohut viilu. Paikkailin liimalla ja ruusupuun hiontapölyllä niitä koloja ja kun aloin tasoittamaan pintaa, niin huomasin, että siihen olikin vaan vedetty jotain väriä, jonka läpi näkyi puun syyt. Hionnan jälkeen näkyy siis vaaleaa puuta otelaudassa. Eiköhän noita värivirheitä korjata kaikilla valmistajilla ja ahneimmat sitten feikkaa noi otelaudat paremman laatuisiksi. Vaikkapa tuollaisella http://www.stewmac.com/shop/Finishi … Colors/Black_Fingerboard_Stain.html Just an other Tinseltown Rebellion band....FZ |