slopez 09.05.2005 15:07:08 (muokattu 09.05.2005 15:09:26) | |
---|
Tere, Oliskohan paha homma mennä vaihtamaan mikkiin magneetit. Mietin että mulla on nyt kitarassa kiinni SD:n Custom ja ajattelin että jos vaihtaas siihen Alnico 5:set, niin siitä tulis sitte Custom 5. Mistähän noita magneettia saa tilata, ja oliskohan ne kuinka kalliita. Onkohan tämä aivan hullu ajatus? This road is unclear but it feels like I'm almost home Finest Our - Will Haven |
Juzzu 09.05.2005 15:16:48 | |
---|
Tere, Oliskohan paha homma mennä vaihtamaan mikkiin magneetit. Mietin että mulla on nyt kitarassa kiinni SD:n Custom ja ajattelin että jos vaihtaas siihen Alnico 5:set, niin siitä tulis sitte Custom 5. Mistähän noita magneettia saa tilata, ja oliskohan ne kuinka kalliita. Onkohan tämä aivan hullu ajatus? Ei ollenkaan hullu, Duncanillahan on nyt myytävänä mikkejä joissa on periaatteessa sama keloitus mutta eri magneetti -> eri mikki myytävänä. Ai katos joo itsekin tuosta just mainitset, hehe.. En usko että mistään järin helposti saa ostettua pelkkiä magneetteja. Humppareihin magneettien vaihto on heleppoa kuin herneen tunkeminen nenään, alhaalta ruuvit auki ja kelat ja magneetti irti. Itse en ole liiemmin magneetteja vaihdellut mutta kääntänyt olen kyllä vaakatasossa 180 astetta useinkin (jotta saa PRS:ään hurinattomat väliasennot). Tonttoroi |
slopez 09.05.2005 15:19:44 | |
---|
Mietin että kuitenkin pitää jostain Duncan Custom Shopista alkaa tilaamaan, alkaas olemaan varmaan aika kallista touhua. This road is unclear but it feels like I'm almost home Finest Our - Will Haven |
päänahka 09.05.2005 16:06:43 | |
---|
Mietin että kuitenkin pitää jostain Duncan Custom Shopista alkaa tilaamaan, alkaas olemaan varmaan aika kallista touhua. Eiköhän niitä jostain lähempääkin saa. Jos ei muuten, niin jostain käytetystä mikistä, johon voit sitten vaihtaa tuon magneetin tilalle. Soolot on perseestä. |
spyykko 09.05.2005 16:33:48 | |
---|
Mistähän noita magneettia saa tilata, ja oliskohan ne kuinka kalliita Magneetteja sinänsä on helppo hommata, se että löytää just sopivan kokoisen on sitten vaikeampaa. I-Magneetista ( http://www.i-magnetoy.com/) saa läpimagnetoidun 5x15x60 AlNiCo 5 -tangon hintaan 8,40 + ALV Ite olis taas tarvinnu tehdä |
kulmahiomakone 09.05.2005 17:14:08 | |
---|
Mä olen pariin keraamiseen singleen vaihtanut alnicot napapaloiksi. Homma kyllä kannattaa saundin puolesta, mutta on tuossa parin sudenkuoppaakin. Nimittäin jos kelan lanka on suoraan magneettitankoa, tai keraamisessa rautatankoa vasten, ilman eristeitä, niin lanka on aivan käsittämättömän helppo saada vaihto-operaation yhteydessä poikki. Varsinkin siinä vaiheessa, kun työntää uutta tankoa vanhan tilalle, mutta jos oikein antaumuksella tunaroi, niin lanka menee poikki jo alkuperäistä tankoa ulosvetäessä. Parastahan tossa on se, että sitä ei voi koskaan tietää, onko raudan ja kelan välissä eristettä vaiko ei. Toinen eteentuleva onkelma varsinkin keraamisissa mikeissä on liima. Ne kun ovat napapalat usein liimattu tuohon kelarunkoon kiinni. Parin ekan kerran langan katkomisten ja kiroiluiden jälkeen olen käyttänyt alnicopalikat porakoneen istukassa ja näyttänyt syöksyn suorittavalle päälle hiomapaperia. Sen jälkeen on vaihto-operaation onnistuneet ihan hyvin. Mutten edelleenkään lähtisi tekemään tota vähänkään kalliimpaan mikkiin... Jos nyt tuota magneettien vaihtoa joku innostuu harrastamaan, niin mä ottaisin ilolla tiedon vastaan siitä halvasta keraamisesta mikistä, johon tuo alniconapojen vaihto onnistuu helposti. Sikäli kun sellainen löytyy. Rasti. |
herra47 09.05.2005 20:41:09 | |
---|
Uraltone myy muistaakseni alnicomagneetteja. |
päänahka 09.05.2005 20:46:21 | |
---|
Uraltone myy muistaakseni alnicomagneetteja. Kyllä, AlNiCo 5 -napapaloja. Tuossa humpparissa taitaa kuitenkin olla metallisten napapalojen alla magneettitanko, ja sellaista haettaneen myös tilalle. Soolot on perseestä. |
poppamies 10.05.2005 07:18:57 | |
---|
Tere, Oliskohan paha homma mennä vaihtamaan mikkiin magneetit. Mietin että mulla on nyt kitarassa kiinni SD:n Custom ja ajattelin että jos vaihtaas siihen Alnico 5:set, niin siitä tulis sitte Custom 5. Mistähän noita magneettia saa tilata, ja oliskohan ne kuinka kalliita. Onkohan tämä aivan hullu ajatus? On. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY! |
Juzzu 10.05.2005 08:14:13 | |
---|
On. Nerokas vastaus. Ja jos vastasit viimeiseen, niin olet väärässä. Tonttoroi |
PPG 10.05.2005 08:52:28 | |
---|
I-Magneetista (http://www.i-magnetoy.com/) saa läpimagnetoidun 5x15x60 AlNiCo 5 -tangon hintaan 8,40 + ALVSäestän tätä , ostin tuolta itsekin. Btw, kannattaa magneetin vaihdon jälkeen kylvettää mikki sulassa parafiinissä niin se magneetti pysyy sitten varmasti paikallaan + estetään kaikki mikrofoniset kierrot. Hiotaas tosta vielä vähän...Ohops... |