meriluoto 05.06.2005 00:08:03 | |
---|
Mulla on tollanen gibbonin lespa ja haluaisin vaihtaa siihen luu/jonkin muun eimuovisen satulan. Saako satuloita jostain sillä lailla valmiina ettei tarttis muuta väkertää itse kuin satulan korkeus?? Mulla on se ongelma, että satula lienee tällä hetkellä liian korkea, koska otettaessa esin D-sointu kakkosnauhalta niin se kuulostaa ihan pirun epävireiseltä(vaikka kitara mittarin mukaan on vireessä?!?). Hjelp! "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
poppamies 05.06.2005 00:18:01 | |
---|
Siitä ei välttämätä ole kyse että satula on korkea. Sen asian voi muuten tarkistaa sillai että painaa kieltä kolmannelta nauhalta ja silloin kielen pitää nippa nappa olla irti eka nauhalta. Voipi vain olla se perinteinen ongelma ettei kitaraa saa koskaan täydelliseen vireeseen ja avosoinnut yleensä paljastaa karvaalla tavalle sen totuuden. Paremmaksi toki saa jos satula on oikein tehty.Mihinkään "nirvana"(lue earvana) satulaan en itse ole uskomassa. Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu |
meriluoto 05.06.2005 00:24:48 (muokattu 05.06.2005 00:25:52) | |
---|
On se prkl ettei edes "laatumerkkeihin" voi enää luottaa... Taidan pistää Gibsonin takkapuiksi ja ostaa hanurin! ;) (taidan kuitenkin ensin tarkistaa vian) "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
kivi 05.06.2005 04:30:58 | |
---|
Vaikka kitara mittarin mukaan on vireessä, niin onko intonaatiot säädetty, ja jos on niin mistä kohti? Ei nyt kuulosta satulavialta. Sinänsä toki voi vaihtaa (tai mieluummin vaihdattaa, homma on halpa teettää, mutta itse tehtynä satulan viilaamisessa menee ikä, terveys ja hermot, luusatuloita saattaa mennä useampi) kitaroihin mieluiset satulat; mun tapauksessani yleensä luu- tai messinkisatula tulee jossain vaiheessa hankittua, viimeistään ekan nauharemontin yhteydessä, jos kitara on käytössä niin pitkään. Muuten sillä ei oo mulle juuri väliä, kyllä niillä muovisatuloillakin soittaa. |
meriluoto 05.06.2005 19:57:31 | |
---|
Vaikka kitara mittarin mukaan on vireessä, niin onko intonaatiot säädetty, ja jos on niin mistä kohti? Ei nyt kuulosta satulavialta. Sinänsä toki voi vaihtaa (tai mieluummin vaihdattaa, homma on halpa teettää, mutta itse tehtynä satulan viilaamisessa menee ikä, terveys ja hermot, luusatuloita saattaa mennä useampi) kitaroihin mieluiset satulat; mun tapauksessani yleensä luu- tai messinkisatula tulee jossain vaiheessa hankittua, viimeistään ekan nauharemontin yhteydessä, jos kitara on käytössä niin pitkään. Muuten sillä ei oo mulle juuri väliä, kyllä niillä muovisatuloillakin soittaa. Täytyy tarkistaa toi intonaation säätö, voi olla että ed. omistaja on itse sitä säädelly hieman päin pe"#@ttä... "G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
KoskPaavo 06.06.2005 08:40:16 | |
---|
On se prkl ettei edes "laatumerkkeihin" voi enää luottaa... Taidan pistää Gibsonin takkapuiksi ja ostaa hanurin! ;) (taidan kuitenkin ensin tarkistaa vian) Ei ne hanuritkaan aina niin vireessä ole. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |