SirElwood 03.06.2005 15:21:59 | |
---|
Nyt paloi hermot ton mun juottimen kanssa. Ei sillä että se olisi huono, mutta kun siinä on tuo riivattu johto, joka tuppaa olemaan tiellä kokoajan. Johdolla on myös taipumus vetäistä kolvi lattialle. Tottakai innokkaan rakentelijan reiden kautta. Kävin tuossa surffaamassa ja etsiskelemässä "langattomia" juottimia, ja silmiin osui useitakin kaasujuottimia. Minulla vaan ei ole niistä mitään kokemusta. Toimivatko ne ihan perus kolvailussa? Efektejä teen ja myös putkivahvistimia on tullut tehtyä. Nyt siis pyytäisinkin jotain tietoa ja ehdotuksia tämän asian tiimoilta. Budjetti olisi sellainen, että mihinkään lippulaiva malliin ei ole varaa, mutta kaikkein halvimpaankaan ei tarvitsisi tyytyä. Nimim. Reidessä 10cm palovamma.. |
pjl 03.06.2005 16:16:44 | |
---|
Haet Bebekistä semmosen "kunnon" telineen sille juottimelle niin homma on valmis. Kaasukovi lienee vähän hankala pidemmissä kolvaussessioissa (tai siis näin arvaan, en tiedä...). |
SirElwood 03.06.2005 17:06:03 | |
---|
Haet Bebekistä semmosen "kunnon" telineen sille juottimelle niin homma on valmis. Ei se teline nyt välttämättä olis kun "ensiapua". Lähinnä nyt vaan risoo se paksu/jäykkä/aina tiellä oleva/asioita hankaloittava virtajohto... |
pjl 03.06.2005 17:08:58 | |
---|
No juu. Paksu ja jäyttkä joshot on tosiaan aika syvältä. Itellä oli moinen aikanaan ja jokusen kerran sain sen syliini ja kerran selkääni kun vedin johtoa irti seinästä... Nykyään on vanha Wellerin magneettikärkinen "asema". Johto on kevyt ja taipuisa. Oikke kiva. Noita saattaa saada aika edukkaasti käytettyinä. |
Joel Harald 03.06.2005 17:11:19 | |
---|
Noita saattaa saada aika edukkaasti käytettyinä. Oman asemalla varustetun Wellerini löysin roskiksesta. On kevyt ja tarkka pienen kärjen ansiosta. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
Pete-69 03.06.2005 18:31:25 | |
---|
Se kaasukolvi on ihan jees sellasissa pikkujutuissa, mutta ainakaan itse en mitään pidempää/isompaa projektia sillä viitsisi alkaa tekee. Täyttöpullo (siis kaasua) kandee pitää käden ulottuvilla, se meinaan tuppaa aina loppua. Ja hyväksi puoleksi voi myös sanoa sen, että kaasukolveissa yleensä on useampia "vaihtopäitä", joilla vehkeestä saa esim. "torchin", jota on hyvä käyttää mm. kutistesukkien kanssa. Asioilla on tapana järjestyä. |
vrajala 04.06.2005 10:47:35 | |
---|
Mä kahtelin eilen ihan asiallisen näköistä kaasukolvia. Biltemassa, ylläri ylläri. Jotain hiukan alle parikymppiä taisi olla hintalapussa. Hyvä puoli siinä on, että vaikka se ei kolvina toimisikaan kauhean hyvin, niin polttimena sitä voi kuitenkin käyttää. En tiedä kuinka kauan tolla mahtaa säiliöllisellä kolvailla. Tuskin älyttömän pitkään. Mulla on myöskin sellanen erittäin halpa, erittäin jäykkäjohtoinen 80W kolvi, joten tiedän mistä aateloitu aloittajamme puhuu. Mä hankin ton joku vuosi sitten kun kaipasin hiukan enämpi tehoja johonkin hommaan. Ja kyllä siinä tehoja on vaikka lelu onkin. Onko noissa uusissa, paremmissa kolveissa jo silikonikaapelit? Tollasen voisi silti joka tapauksessa vaihtaa vanhan piuhan tilalle. Tai ainakin kumipäällysteisen. Ota näistä sitten selvää |
SaBer 04.06.2005 14:24:35 | |
---|
Onko noissa uusissa, paremmissa kolveissa jo silikonikaapelit? Mun muutaman vuoden vanhassa xytronicissa ainakin on. Kyllä se joustavampikin voisi olla, mutta harvemmin siitä haittaakaan on... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
kivi 04.06.2005 18:47:19 | |
---|
Kyllä luja juottimen teline on ihan oikea lääke tuohon hommaan. Tai sitten kolvi jossa on joustavampi johto. Noista se ihan oikeasti on kiinni. Mä ostin ...hm... viidenneksi juottimeksi kaasukolvin, mallia "hel**tin hyvä", ja oli sillä hintaakin sellaisen 20 tavallisen halvan Weller-kolvin verran. Elektroniikkaa en sillä silti tekisi, lämpöä on vaikea säätää tarpeeksi pienelle. Mulla vain oli tarve juotostöille tien päällä, autossa ja vaikkapa veneessä, paikoissa joissa ei tavan sähköä saa. Toiminta-aika yhdellä tankkauksella yli 4 tuntia. |
Teijo K. 04.06.2005 19:00:10 | |
---|
Mie kun tein aikoinaan työksi noita juotoshommia, niin oli sellainen teline sillä kolvilla, että se kolvi piuha lähti ylöspäin. |
temppiz 04.06.2005 20:23:07 (muokattu 04.06.2005 20:23:37) | |
---|
Ei kyllä liity suoranaisesti aiheeseen, mutta mullakin on palanut hihat noihin perintisiin muutaman euron kolveihin ja mielessä on ollut paremman kolvin osto. Lähinnä kiinnostaa tuo bebekin juotosasema. Lähinnä sitä kyselisin, että kannattaako moinen hankinta, vai meneekö rahat Kankkulan kaivoon? tuossa vielä tuo malli: http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=7648Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut... |
jarmos 04.06.2005 21:27:53 | |
---|
No varsinaiseen kysymykseen vastaisin että kanattaa? Ilman mitään perusteluja. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Mikko Kankaanpää 05.06.2005 13:24:15 | |
---|
http://www.uraltone.com |
noir 05.06.2005 16:17:51 | |
---|
Itsellä on Portasolin kaasukolvi, joka omasta mielestäni pesee sähköveljensä mennen tullen. Ei tule johto tielle, vaihtokärjillä saa kolvin, kuumailmapuhaltimen tai soihdun kätevästi, tehonsäätökään ei ole ikävä ominaisuus ja tehoa rittää. Ei olisi sähkökolvin tehot riittäneet saksofonin korjaamiseen, mutta kun paljaalla liekillä poltteli, niin taipui paksumpikin juotos. Huonona puolena todellakin se kaasun nopea kuluminen, mutta se ei ole kallista ja täyttö käy nopeasti. Lisäksi ongelmaksi tulee välillä kuumailman poistoreikä kärjen kyljessä, jonka kanssa meinaa välillä polttaa sormensa, tai pahimmassa tapauksessa kalliin kitaran maalipinnan, mutta huolimaton työmies on joka tapauksessa huono työmies ;) Suosittelen, kyllä. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus. |