Velemu 27.07.2005 16:27:05 | |
---|
Moe. Ittellä on tommonen ESP LTD mh-301 kitarainen, emg-hz mikeillä (=passiivimikit). Kuitenki etumikki humisee ja särisee aika sairaasti ja haluaisin iskeä tilalle emg:n jonku aktiivimikin. Tarttisin vähä neuvoa, että pitääkö kitaraa paljoki modata (esim patterille reikää) että sen aktiivimikin sais siihen istutettua. Kts |
tommiot 27.07.2005 20:04:57 | |
---|
Moe. Ittellä on tommonen ESP LTD mh-301 kitarainen, emg-hz mikeillä (=passiivimikit). Kuitenki etumikki humisee ja särisee aika sairaasti ja haluaisin iskeä tilalle emg:n jonku aktiivimikin. Tarttisin vähä neuvoa, että pitääkö kitaraa paljoki modata (esim patterille reikää) että sen aktiivimikin sais siihen istutettua. Kts Ei oikein toimi että on passiivi- ja aktiivimikki samassa kitarassa, eli kyllä sun pitää vaihtaa tallamikkikin. Oma kysymys tähän: Ostin DiMarzio Dual Soundin, olis tarkoitus tehdä siihen kytkin, jolla vaihtaa kelat rinnakkain/kelat sarjaan/mikin puolitus. Kävin hakemassa yleiselektroniikasta tänään kolmiasentoisen kytkimen (on/off/on), kyselin että eikö niillä oo on/on/on kytkimiä, ja jotain se sanoi se myyjä että ne on tosi vaikea kytkeä, että ei niillä oo niistä ku joku esittelyjuttu... Ja nyt tässä ohjeessa kyllä lukee että tarttee on/on/on -kytkimen... vai saako tällä jotenkin kytkettyä sen? Ei jaksais lähteä Helsinkiin heti uudestaan... Pastilli? |
fox 28.07.2005 01:18:17 | |
---|
Ja nyt tässä ohjeessa kyllä lukee että tarttee on/on/on -kytkimen... vai saako tällä jotenkin kytkettyä sen? Ei jaksais lähteä Helsinkiin heti uudestaan... Juu, ei onnaa muunlaisella kytkimellä tri-sound- kytkentä. Ainoot sopivat on esim. Suomestakin (jostain) saatava Gotohin MS-500 XF, ja parin muun valmistajan kytkimet. Saatavuus on tosiaan hieman heikkoo, Salmisen Kimmolla oli..(Soitintarvike Salminen, Tampere) Jos haluat tri-soundin etkä löydä tuollasta spesiaali on-on-on kytkintä, sun täytyy toteuttaa se kahdella mikroswitchillä.. Ensimmäisellä singlecoil-kytkentä ja sillä toisella sarjaan-rinnan kytkentä.
|
mhaimilahti 28.07.2005 05:52:23 | |
---|
itse hankin noi on/on/on kytkimet ruokankaalta , ovat kyllä aika suolasen hintaisia |
tommiot 28.07.2005 07:06:28 | |
---|
No kai mä kytken tähän vaan dual-soundin (rinnan ja sarjaan, en juuri tarvitse puolitusta), kun en jaksa takaisin Helsinkiin lähteä (jos nyt sieltäkään mistään niitä kytkimiä saa). Kytketäänkö tuo kolmiasentoinen samalla tavalla kuin kaksiasentoinen? Pastilli? |
Gypsy 28.07.2005 09:14:15 | |
---|
Samanlailla voit kytkee, mutta keskiasennossa mikki on pimeenä. "Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin |