Aihe: Kitara mikeistä..
1
Velemu
27.07.2005 16:27:05
Moe. Ittellä on tommonen ESP LTD mh-301 kitarainen, emg-hz mikeillä (=passiivimikit). Kuitenki etumikki humisee ja särisee aika sairaasti ja haluaisin iskeä tilalle emg:n jonku aktiivimikin. Tarttisin vähä neuvoa, että pitääkö kitaraa paljoki modata (esim patterille reikää) että sen aktiivimikin sais siihen istutettua.
Kts
tommiot
27.07.2005 20:04:57
Moe. Ittellä on tommonen ESP LTD mh-301 kitarainen, emg-hz mikeillä (=passiivimikit). Kuitenki etumikki humisee ja särisee aika sairaasti ja haluaisin iskeä tilalle emg:n jonku aktiivimikin. Tarttisin vähä neuvoa, että pitääkö kitaraa paljoki modata (esim patterille reikää) että sen aktiivimikin sais siihen istutettua.
Kts

Ei oikein toimi että on passiivi- ja aktiivimikki samassa kitarassa, eli kyllä sun pitää vaihtaa tallamikkikin.

Oma kysymys tähän: Ostin DiMarzio Dual Soundin, olis tarkoitus tehdä siihen kytkin, jolla vaihtaa kelat rinnakkain/kelat sarjaan/mikin puolitus. Kävin hakemassa yleiselektroniikasta tänään kolmiasentoisen kytkimen (on/off/on), kyselin että eikö niillä oo on/on/on kytkimiä, ja jotain se sanoi se myyjä että ne on tosi vaikea kytkeä, että ei niillä oo niistä ku joku esittelyjuttu...

Ja nyt tässä ohjeessa kyllä lukee että tarttee on/on/on -kytkimen... vai saako tällä jotenkin kytkettyä sen? Ei jaksais lähteä Helsinkiin heti uudestaan...
Pastilli?
fox
28.07.2005 01:18:17

Ja nyt tässä ohjeessa kyllä lukee että tarttee on/on/on -kytkimen... vai saako tällä jotenkin kytkettyä sen? Ei jaksais lähteä Helsinkiin heti uudestaan...

Juu, ei onnaa muunlaisella kytkimellä tri-sound- kytkentä. Ainoot sopivat on esim. Suomestakin (jostain) saatava Gotohin MS-500 XF, ja parin muun valmistajan kytkimet. Saatavuus on tosiaan hieman heikkoo, Salmisen Kimmolla oli..(Soitintarvike Salminen, Tampere) Jos haluat tri-soundin etkä löydä tuollasta spesiaali on-on-on kytkintä, sun täytyy toteuttaa se kahdella mikroswitchillä.. Ensimmäisellä singlecoil-kytkentä ja sillä toisella sarjaan-rinnan kytkentä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
mhaimilahti
28.07.2005 05:52:23

itse hankin noi on/on/on kytkimet ruokankaalta , ovat kyllä aika suolasen hintaisia
tommiot
28.07.2005 07:06:28
No kai mä kytken tähän vaan dual-soundin (rinnan ja sarjaan, en juuri tarvitse puolitusta), kun en jaksa takaisin Helsinkiin lähteä (jos nyt sieltäkään mistään niitä kytkimiä saa). Kytketäänkö tuo kolmiasentoinen samalla tavalla kuin kaksiasentoinen?
Pastilli?
Gypsy
28.07.2005 09:14:15
Samanlailla voit kytkee, mutta keskiasennossa mikki on pimeenä.
"Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)