Elikkä tarvitsisi maalata tuo minun stratoni mustaksi, mutta minua askarruttaa tuo stratoni pinta.Se on vissiin jotain petsilakkaa tai vastaavaa.Vai onko?Lähteekö hiomalla pois, vai miten?Strato löytyy omakuvasta. Ja en nyt jaksa hakua käyttää, vaan kysyn tähän samaan syssyyn, että voiko kitaran maalata ihan millä vaan tavallisilla maaleilla spray maaleilla?Ei nyt siis ihan millään miranoolilla. Liiterin takana on vielä halkoja |
Elikkä tarvitsisi maalata tuo minun stratoni mustaksi, mutta minua askarruttaa tuo stratoni pinta.Se on vissiin jotain petsilakkaa tai vastaavaa.Vai onko?Lähteekö hiomalla pois, vai miten?Strato löytyy omakuvasta. Ja en nyt jaksa hakua käyttää, vaan kysyn tähän samaan syssyyn, että voiko kitaran maalata ihan millä vaan tavallisilla maaleilla spray maaleilla?Ei nyt siis ihan millään miranoolilla. Mullakin olis tarkotus laittaa straton värisävy uusiksi mut ei oo oikeen hajua et miten/millä Rock'n'Roll nousee |
Elikkä tarvitsisi maalata tuo minun stratoni mustaksi, mutta minua askarruttaa tuo stratoni pinta.Se on vissiin jotain petsilakkaa tai vastaavaa.Vai onko?Lähteekö hiomalla pois, vai miten?Strato löytyy omakuvasta. Ja en nyt jaksa hakua käyttää, vaan kysyn tähän samaan syssyyn, että voiko kitaran maalata ihan millä vaan tavallisilla maaleilla spray maaleilla?Ei nyt siis ihan millään miranoolilla. Squierit on lakattu uretaanilakalla (ainakin uudemmat) Itse tekisin näin: 1. Onhan vara kitara, ettei tule projektille hoppua, kun ei pääse soittamaan. 2. Puretaan kitara atomeiksi( Merkitään elektroniikan komponentit, siten että osataan myös ehjätä kitara) 3. En poistais vanhaa maali/lakkapintaa, vaan hioisin sen mataksi (Miksi pilata hyviä pohjia) Mahdollliset kolhut voi nyt kitata ja hioa. 4. Sitten vedetään mattamusta maali pintaan. 1-2 kerrosta. (maalin yhteensopivuus testataan ensin esim. mikkikoloihin) 5. Hyvän kuivattelun jälkeen lakataan sopivalla lakalla. esim. kirkas autolakka tai uretaanilakka. 6. Lakataan lisää kerroksia ja muistetaan tehdä kerrosten välillä välihionnat kunnon kuivatuksen jälkeen. 7. Parin viikon kuivumisen jälkeen vesihionnalla poistetaan mahdolliset valumat, appelsiinit, pölyt ym. Aloitus jollain 600 ja siitä aina 1200 paperiin. 8. Kiillotus hiomatahnalla esim. Farecla G3 9. Kiillotus hiomatahnalla esim. Farecla G10 10. pyyhitään pölyt 11. Kasataan kitara |