Aihe: Apple Talk-kaapeli
1
G-Zus
28.09.2017 21:06:50
Tervehdys elektroniikkavelhot ja nikkarointimestarit

Minulle on tulossa rapakon takaa kaksi MOTU MTP AV MIDI-purkkia. Tarkoituksena olisi verkottaa ne keskenään toimimaan yhtenä klönttinä, jossa olisi 16 MIDI-porttia sekä sisään, että ulos.

Olen eräänkin tovin tässä hakannut päätäni seinään sopivan välikaapelin löytämiseksi. Lopulta annoin periksi ja päädyin tänne huutelemaan apua.

Mitä tulee itse laitteiden väliseen liityntään, tietyt lähteet väittävät, että kyseessä on Apple Talk-kaapeli, mutta toiset taas jaarittelevat sitten vallan muita juttuja.

Sen verran tiedän faktaa, että laitteiden persauksissa on RS422-portit Mini DIN8-liittimillä. Ihan omasta päästä ja vähistä aineista kiskaisin sellaisen olettamuksen, että kyseessä olisi ristiin kytketty kaapeli, ei suora liittimestä liittimeen menevä malli.

Mutta kun kysesssä on Applen kaapeli, niin mikä minä olen arvailemaan - siellähän voi data kulkea vaikka kirjepostilla liittimestä toiseen.. Mahtaisiko esimerkiksi alla olevan linkin takaa löytyvä S-8MDM-naru (ei ST) olla käypäinen?

http://www.ba-electronics.com/images/pp66c.jpg
Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.
anapena
29.09.2017 11:05:11 (muokattu 29.09.2017 11:06:05)
Sivukommenttina olen nähnyt pitkää S-Video-kaapelia käytettävän Applen näppiksen jatkojohtona. Jos englanti taittuu, niin motunation-sivuilta voisi löytyä tietoa.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
G-Zus
08.10.2017 00:19:09
Ja nyt tässä itse itselleni vastailen: onnistuihan se!

Kaksi MiniDin 8-liitintä, pätkä CAT6-kaapelia ja tovi kolvaamista. Kahdesta MTP AV-lootasta tuli näin ollen yksi, jossa on 16 MIDI in-, 16 MIDI out-porttia ja 256 midikanavaa häslättäväksi ristiin rastiin.

Jos ei halua itse kolvata, niin eBaysta löytyy ihan tehdastekoisia: http://www.ebay.com/itm/372051983552

Ystävällisesti myyjä on jopa laittanut ohjeet liittimien yhdistämiseksi.

Näin se homma etenee... :)
Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.
anapena
08.10.2017 12:58:22
Hieno homma kun jaoit ratkaisun. Esimerkilllistä!
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)