Aihe: projektin kaavailua
1
tommi_899
07.08.2005 16:09:04 (muokattu 07.08.2005 17:05:37)

lespa alkaa valmistumaan pikkuhiljaa ja kurssit alkavat taas joten pitäisi alkaa suunnittelemaan uutta projektia.

malliksi olen kaavaillut jotain veemäistä kitaraa (flying-v,king-v,rr)
mahonki runko ja kaula, jos flying-v niin vielä joku tyylikäs kansi ja pintakäsittely samaan tapaan kun spyykon veessä. nyt siis, flying-v:n piirrustuksen saa vaikka soitinrakentajat amf:ltä, mutta esim RR:n piirrustuksia ei oikein löydy mistään, ja jotenkin haluaisin RR:n tehdä enemmän kun lentoveen. sellaista olen ajatellut että jos tilaisi benttonin RR kopion ja ottaisi siitä mitat ja osat, osat siksi että raha tilanne tällä ei riittäisi kunnon osiin samantien vaan niitä ostaisin sitten pikkuhiljaa tuohon.

noh mutta mitäs sillä benttonilla sitten? ajattelin että voisi tehdä siitä "rellestys" kitaran jota ei sitten tarvitse varoa, eli keppi täyteen vaikka tarroja yms, ja sitten kun olen hankkinut omaan veehen osat, niin benttonin omat osaset sitten takaisin benttoniin, ja sillä sitten voisi mellastaa mielin määrin. vai ovatko nuo benttonit hyviä edes rellestykseen? vaiko sitten jacksonin JS30RR käytettynä joka on hieman kalliimpi, mutta varmasti parempi ja paremmat osat kun tossa benttonissa, eli tolla voisi jo soittaakkin.

elikkä tämmöistä kaavailua..
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä?
Campylobacter
07.08.2005 17:50:00
Bentonin osat ovat kutakuinkin käyttökelvottomia, eikä niitä ole suunniteltu irrotettaviksi. :) Jopa hihnanuppien vaihto tuotti tuskaa.

Harley Bentonin malli RR:lle on melko kamala, parempi tulee itse piirtämällä.
tommi_899
07.08.2005 18:53:40

okei, unohdetaan se bentton
MasK oF SaNiTY
08.08.2005 00:03:35
okei, unohdetaan se bentton

Piirsin oman projektini (rr) tv:n ääressä suoraan päästä ja hyvä siitä tuli..
Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä!
tommi_899
08.08.2005 13:05:22

nyt alkoi stratokin houkuttelemaan,, mistä saisi kunnon leppää (ehkä hieman loimullista) stratoon?,, tai sitten, kun nyt tuli tehtyä ton lespan runko lepästä niin jos tekisi päin vastoin mahonkia tohon stratoon?
Campylobacter
09.08.2005 20:52:00
Entä tiedä onko aivan älytön idea, mutta soitinrakentajilta kannattaa kysellä.
Miikathebest
09.08.2005 23:03:45

Mitä nyt turhaan rajoittaa malleja piirrustusten takia. Tee oma kitara, mihin voit vaikka pölliä muotoja muista kitaroista. Rakenteelliset seikat teet tietysti niin kuin parhaaksi näet.

Itse haluaisin kokeilla tekstiilipäällystettä, kuten project guitarissa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
tommi_899
10.08.2005 07:25:20

Mitä nyt turhaan rajoittaa malleja piirrustusten takia. Tee oma kitara, mihin voit vaikka pölliä muotoja muista kitaroista. Rakenteelliset seikat teet tietysti niin kuin parhaaksi näet.

Itse haluaisin kokeilla tekstiilipäällystettä, kuten project guitarissa.

niin vaihtoehto se on tuokin, tasakantinen kitara, mahonki+vaahtera/koivu rungolla, ja vaahtera kaulalla. hmmm,, pitää ruveta piirtelemään
tommi_899
10.08.2005 09:20:02

kuka oli tehnyt täällä sen "hevi telen"? sellainen punainen jossa se ala sarvi oli terävä..
Juzzu
10.08.2005 09:23:58
kuka oli tehnyt täällä sen "hevi telen"? sellainen punainen jossa se ala sarvi oli terävä..

http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=16413&
Ponkkolaala piu
tommi_899
10.08.2005 10:11:08

http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=16413&

kiitos!

miten sycamore toimisi kansipuuna?
fff666
15.08.2005 15:39:37
muistaakseni se thomanin ns randy ei ollut edes sinnepäinkään oikean näköistä. suorat sarvet yms. ja toinen mikä jo joku sanoikin noista hihna nupeista. bentonit kun ei ole puusta tehty vaan kuitu / puumassa puristeesta. meillä kaverin kanssa meni tavallinen ruuvari bodystä läpi ja ei tarvinnut edes voimaa käyttää. siinä sit naureskeltiin lopun päivää ja ihmeteltiin kun kysäistiin asiaa mailitse thomanilta että monestako puusta keppi oltiin valmistettu? vastauksessa ei mennyt pitkään joka oli että 2-3 puusta on ainakin body tehty. että näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)