Aihe: Otelaudan liimaaminen
1
atk
22.08.2005 09:09:29
Millaisia konsteja olette käyttäneet saadaksenne otelaudan pysymään paikallaan liimauksen alkuvaihessa eli siis puristimia kiristellessä?
Juzzu
22.08.2005 09:24:58
Pienet naulat kaulapuuhun, jotka katkaistaan juuresta lyhyeksi teräväksi piikiksi. Tämän jälkeen painetaan otelautaa oikealla paikallaan sen verran kovetusti alaspäin että piikit kaivaa itsellensä kuopat - nyt ne toimivat ohjureina. Eeben on sen verran kovaa ettei nuo naulat pysty itse reikää tekemään, joten olen lähinnä merkkauttanut painamalla kohdat ja sitten dremelillä porannut reiät.

Ne naulat kannattaa sitten laittaa kaulapuuhun siten etteivät tule myöhemmin vastaan :o)
Miikathebest
22.08.2005 10:57:07 (muokattu 22.08.2005 10:57:43)

Ei siinä välttämättä mitään erityisiä konsteja tartte, jos osaa käyttää puristimia.

Tai no... tietysti vähän ohjailee ja kattoo että se pysyy paikallaan.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Tumppi38
22.08.2005 13:24:54
Millaisia konsteja olette käyttäneet saadaksenne otelaudan pysymään paikallaan liimauksen alkuvaihessa eli siis puristimia kiristellessä?

Ja jos harrastaa hommaa laajemmin niin:

http://www.stewmac.com/shop/Tools/S … erboard/Fingerboard_Band_Clamp.html
Just an other Tinseltown Rebellion band....FZ
Juzzu
22.08.2005 13:29:33

Tuo ei kävis mulle mun työjärjestyksen kanssa. Mä kun liimaan otelaudan siinä vaiheessa kö kaula-aihio o vielä reilusti liian leveä ja pyöristämätön.
poppamies
22.08.2005 13:48:47

Pienet naulat kaulapuuhun,...

Tuo on kyllä hyvä keino. Landolallakin käytössä. Ei nauloja mutta ampuvat nitoojalla muutamia hakasia sinne tänne ja katkaisevai sitten että jää millin verran näkyville. Suosittelen!
G strings are for strippers
oiva tumpeloinen
22.08.2005 14:05:20

Jos sen laittaa tossa valmiusasteessa, niin eikö ton tilalle voisi kuvitella "köyhän miehen" viritelmää, eli nippusidettä?!?

Tää ei nyt ole mikään totuus eikä maailmanparannusidea, mutta ton linkin kuvasta tuli heti mieleen pieni pehmuste+nippuside.
päänahka
22.08.2005 16:40:55
Yksi keino mitä on suositeltu on porata pieni reikä nauhauran kohdalle otelaudan molempiin päihin, kun otelauta on kohdallaan. Näihin reikiin sitten vastaavat poranterät, naulat tms. liimauksen ajaksi (kannattaa ehkä ottaa kuitenkin pois ennen liiman kuivumista). Reikä jää nauhan alle piiloon.
Soolot on perseestä. AKKK #7
blöö
22.08.2005 23:42:40

Yksi keino mitä on suositeltu on porata pieni reikä nauhauran kohdalle otelaudan molempiin päihin, kun otelauta on kohdallaan. Näihin reikiin sitten vastaavat poranterät, naulat tms. liimauksen ajaksi (kannattaa ehkä ottaa kuitenkin pois ennen liiman kuivumista). Reikä jää nauhan alle piiloon.

Itse käytän juurikin tuota keinoa, pienillä nauloilla.
atk
23.08.2005 08:16:29
No tässähän näitä konsteja tulikin roppakaupalla, kiitos taas kaikille vastanneille!
päänahka
24.08.2005 08:39:57
Tuohon mainitsemaani keinoon pitää vielä lisätä, että ei sitten porata otelaudan keskilinjalle, tulee rautaa vastaan siellä.
Soolot on perseestä. AKKK #7
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)