Aihe: Itserakennetun Telen hinta
1
Tool
30.08.2005 11:22:03
Eli kansalaisopistolla olisi soitinrakennus kurssi alkamassa ja rakennettava olisi tele. Nyt pitäisi tietää paljonko (suunnilleen) tulisi maksamaan (puut, elektroniikat + muut osat). Tavoitteena olisi tehdä sellainen kitara joka olisi laadukas, ainakin osiensa puolesta =) Kiitoksia jo ennakkoon..
Juzzu
30.08.2005 11:24:56
300+ jos kerran laadukasta osaa haluat siihen laittaa. Tuo minun tekeleeni maksoi muistaakseni jotain 400+.
spyykko
30.08.2005 11:35:58

Eli kansalaisopistolla olisi soitinrakennus kurssi alkamassa ja rakennettava olisi tele. Nyt pitäisi tietää paljonko (suunnilleen) tulisi maksamaan (puut, elektroniikat + muut osat).

http://www.seppopyykko.net/kitaraprojektit/menot.php

Vähennä mikkien hinnasta 1/3, yhden potikan hinta ja switchin hinnasta vähän niin ollaan aika lähellä telen hintaa :-)
Ite olis taas tarvinnu tehdä
P2
30.08.2005 11:44:46
Neljän sadan kieppeillä aika tarkkaan hinta liikkuu, jos suht laadukkaista osista teet. Mikit tietysti kannattaa ostaa käytettyinä, säästää pitkän pennin.
Myykää telepleksi!
poppamies
30.08.2005 14:23:04 (muokattu 30.08.2005 14:25:23)

Minimibudjetill tehty osat maksanee 250-300€. Toki siihen saa helposti menemään tuplasikin rahaa.
Lisättäköön tähän vielä että puissa ei kannata säästää. Kaiken muun kovatavaran saa helposti vaihdettua laadukkaampaan myöhemminkin jos siltä tuntuu.
Myydään EBS MultiComp bassokompura
Haku Robotti
30.08.2005 14:25:23

Neljän sadan kieppeillä aika tarkkaan hinta liikkuu, jos suht laadukkaista osista teet. Mikit tietysti kannattaa ostaa käytettyinä jenkeistä/Saksasta , säästää pitkän pennin.
"Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05.
spyykko
30.08.2005 14:54:00

jenkeistä

Onko sulla joku viksu tapa hoitaa rahti ammeriikan maalta tänne härmään? Mulla on jenkki e-bay -ostokset aina tyssänneet järjettömiin rahtikuluihin.
k_laakso
30.08.2005 14:59:38 (muokattu 30.08.2005 15:00:15)
Eli kansalaisopistolla olisi soitinrakennus kurssi alkamassa ja rakennettava olisi tele. Nyt pitäisi tietää paljonko (suunnilleen) tulisi maksamaan (puut, elektroniikat + muut osat). Tavoitteena olisi tehdä sellainen kitara joka olisi laadukas, ainakin osiensa puolesta =) Kiitoksia jo ennakkoon..

Ettet sattuis olemaan menossa täällä Helsingissä työväenopiston kurssille?
Ajattelen vaan kun itse myöskin juuri sinne teleä menossa tekemään. Alkaa parin viikon päästä.
"Do you trust who I trust me, myself and I."
k_laakso
30.08.2005 15:01:36
http://www.seppopyykko.net/kitaraprojektit/menot.php

Vähennä mikkien hinnasta 1/3, yhden potikan hinta ja switchin hinnasta vähän niin ollaan aika lähellä telen hintaa :-)

http://www.seppopyykko.net/vee/menot.php

Katselin tuota laskelmaa ja pohdin, että oletko tosiaankin maksanut 20€ 15:sta ruuvista?
Ettei vaan olis virhe?
spyykko
30.08.2005 15:07:22

Katselin tuota laskelmaa ja pohdin, että oletko tosiaankin maksanut 20€ 15:sta ruuvista?
Ettei vaan olis virhe?

Oho, täällähän ollaan tarkkoja! Joo, on siinä pakko olla virhe. Oikeempi summa on varmaan 1,96€
Haku Robotti
30.08.2005 15:13:43

Onko sulla joku viksu tapa hoitaa rahti ammeriikan maalta tänne härmään? Mulla on jenkki e-bay -ostokset aina tyssänneet järjettömiin rahtikuluihin.

Paha kommentoida, kun olen vasta yhdet mikit hommannut. Tulivat ok, rahti...10€. Varmaan isompien pakettien kanssa onkin kalliimpaa.
"Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05.
k_laakso
30.08.2005 15:18:11 (muokattu 30.08.2005 15:18:24)
Paha kommentoida, kun olen vasta yhdet mikit hommannut. Tulivat ok, rahti...10€. Varmaan isompien pakettien kanssa onkin kalliimpaa.

http://stores.ebay.com/The-STRATosphere

Tuolta itse "tilasin" hardwarea tuohon tele projektiin, tulossa on talla, mikit, virittimet ja sitten kaiken maailman pienempää osaa.
Postikulut olivat 20$.
liinsam
31.08.2005 11:54:15
Itselläni meni noin 300e osiin ja maaleihin (tosin en ole vielä saanut valmiiksi). Mikit, virityskoneet ja tallan ostin käytettynä jenkkitelestä, puut tilasin viilukeskuksesta (vaahterakaula ja leppärunko) ja muut osat milbrookista ja sp-elektroniikasta...

Maalamista en ole vielä suorittanut että saa nähdä miten hyviä noi Bilteman maalit on... voi olla että pitää mennä uudestaan maalikauppaan...
poppamies
31.08.2005 18:07:21

...Maalamista en ole vielä suorittanut että saa nähdä miten hyviä noi Bilteman maalit on... voi olla että pitää mennä uudestaan maalikauppaan...

Tee-se-itsemiehelle löytyy kyllä hyvät spraymaalit autotarvikeliikkeistä. M.m sellainen kuin "Motip" on ihan kelvollinen merkki ja sävyjä löytyy mitä ikinä saattaa haluta.
Myydään EBS MultiComp bassokompura
tenkainen
31.08.2005 18:15:26

Oho, täällähän ollaan tarkkoja! Joo, on siinä pakko olla virhe. Oikeempi summa on varmaan 1,96€

Niin ja tuossa Veessä on hauskaa se, että switch on maksanut 0,54€ ja sen switchin nuppi 6,54€. No täytyy kai maksaa kun se on valkoinenkin ja kaikkea.
Ja Stratossa hauska yksityiskohta on että kallein yksittäinen (listattu) osa on ollut se viisiasentoinen kytkin...
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
P2
31.08.2005 18:42:52
Jos perinteikkäät telemikit haluaa halvalla uutena, niin t-kaupassa on diMarzion Twang King -mikit 52e/kpl.
Myykää telepleksi!
Juzzu
01.09.2005 08:07:17
Jos perinteikkäät telemikit haluaa halvalla uutena, niin t-kaupassa on diMarzion Twang King -mikit 52e/kpl.

Ohops.. eipä ole kallista! Näitä olen kuullut kehuttavan.
P2
01.09.2005 13:19:04
Jep, ei oo kallista, tilasin itelle tallaversion tuosta, mutta saas nähdä koska kitara sen ympärillä on valmis.
Myykää telepleksi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)