Bass man 06.09.2005 21:58:20 | |
---|
Olisin rakentamassa bassokaappia. Nykyinen vahvistin on 30W ja parempi pitäisi nikkaroida, rahaa kun ei ole. Olen otsikon mukaisesti aloittelia. Mistä saan selkeähköt piirustukset? Mitään professional-sanastoa en hallitse. Paljonko tulisivat komponentit maksamaan? Ja mistä ne voisi ostaa? Auttakaa basistia mäessä jonka vahvistin on liian heikko. |
janik 06.09.2005 22:52:55 (muokattu 06.09.2005 22:54:10) | |
---|
Olisin rakentamassa bassokaappia. Nykyinen vahvistin on 30W ja parempi pitäisi nikkaroida, rahaa kun ei ole. Olen otsikon mukaisesti aloittelia. Mistä saan selkeähköt piirustukset? Mitään professional-sanastoa en hallitse. Paljonko tulisivat komponentit maksamaan? Ja mistä ne voisi ostaa? Auttakaa basistia mäessä jonka vahvistin on liian heikko. Et kyllä saa tehoja lisää vaikka rakentaisit 1000W kaapin! edit: vai oletko siis rakentamassa vahvistinta??? |
Teijo K. 06.09.2005 23:05:57 | |
---|
Nyt ei kyllä tullut ihan selväksi mitä ollaan rakentamassa. Kaappia eli kaiutinta, vai vahvistinta eli nuppia? Munsta. |
jimijimi 07.09.2005 01:19:12 | |
---|
Olisin rakentamassa bassokaappia. Nykyinen vahvistin on 30W ja parempi pitäisi nikkaroida, rahaa kun ei ole. Olen otsikon mukaisesti aloittelia. Mistä saan selkeähköt piirustukset? Mitään professional-sanastoa en hallitse. Paljonko tulisivat komponentit maksamaan? Ja mistä ne voisi ostaa? Auttakaa basistia mäessä jonka vahvistin on liian heikko. Tietenkin autetaan, mutta ei niitä hyviä vahvistimia ihan tosta vaan halvalla rakenneneta, eli "halvinta" on kuitenkin ostaa osarilla käytetty. Se itse rakennettu hurinaläjä on kallis, jopa vaarallinen, mikäli (niinkuin oletan) kokemusta rakentamisesta ei ole. Ei ollu tarkoitus olla tyly- |
vrajala 07.09.2005 01:20:03 | |
---|
Väittäisin että vahvistinta ei kannata rakentaa suuren tehon toivossa. Kaupasta saa toimivan pelin komponenttien ja muiden tarvikkeiden hinnalla. Mikäli taas tarkoitit kaiuttimen tekemistä, niin lisäkajarin voit toki kyhäillä halvoistakin elementeistä mikäli äänenpaine, ei niinkään -laatu on tärkeimpänä kriteerinä. Mutta ilmaiseksi ei onnistu mikään vaikka kuinka tekisi itse. Kaikkiin tarpeisiin uppoaa yllättävän paljon rahaa. Ota näistä sitten selvää |
Teijo K. 07.09.2005 08:56:04 | |
---|
Väittäisin että vahvistinta ei kannata rakentaa suuren tehon toivossa. Kaupasta saa toimivan pelin komponenttien ja muiden tarvikkeiden hinnalla. Mikäli taas tarkoitit kaiuttimen tekemistä, niin lisäkajarin voit toki kyhäillä halvoistakin elementeistä mikäli äänenpaine, ei niinkään -laatu on tärkeimpänä kriteerinä. Mutta ilmaiseksi ei onnistu mikään vaikka kuinka tekisi itse. Kaikkiin tarpeisiin uppoaa yllättävän paljon rahaa. Nykyisenä Toomannin ja Behringerin aikakautena on vähän niin ja näin rakennella pelkästään rahan takia. Ihan halvimmissa on nuo uudet lähes aina halvempi vaihtoehto kuin itse tehden. Kaiutintakin rakentaessa pitäisi ainakin vanerit saada lähes ilman jostain... Se Behringerin 15" maksaa noin 200€ kotiin tuotuna. Jos laskee elementin, vanerit, kahvat, liittimet, jotain vinyyliä pintaan jne. Tulee tuo 200€ aika äkkiä vastaan. Munsta. |
Bass man 07.09.2005 16:59:12 | |
---|
Rahan takia olin itse rakentamassa. Jos tulee edes melkein yhtä kalliiksi rakentaa komponenteista, niin silloin jätän homman väliin. Turvallisuusriski on aina. Unohdan suosiolla aikeeni ja rupean säästämään rahaa. |
poppamies 07.09.2005 19:43:25 (muokattu 07.09.2005 19:44:29) | |
---|
No sanotaanko näin että halpaa ei kannata edes harkita rakentaa itse. halpoja saa tosi halvalla ostamalla kaupoista. Nimittäin, siinä on täsmälleen yhtä paljon työtä tehdä hyvä kaappi hyvistä aineista kun tehdä huono huonoista aineista. Eli tavarassa ei ainakaan kannata säästää jos itse tekee. Kovan tavaran voi toki upgradeta myöhemmin jos siltä tuntuu. Myydään EBS MultiComp bassokompura |