Hannu H. 06.09.2005 13:14:33 (muokattu 06.09.2005 13:45:18) | |
---|
Onkos kellään kokemusta tämmösestä kitarakäytössä? Löytyi kirpparilta 30€ hintaan ja virrat tuli niin piti se ostaa "ku halvalla sain". Putkityypeistä kerron kohta jahka saan vähän availtua. Mistäs tommosia ihmeliittimiä sais, kun tossa on (oletettavasti) levysoitin liitäntä tommosella kolmepinnisellä mis on pyörii littee pyöree. Vähän niinko näin ( o | o ). Voin kuvia kohta nappailla kans.. EDIT: Putket: EM34, EF43, ECH42, EF42, EAF42, EL41, EBC41, AZ1, EB41. Ei mitään vakio vahvariputkia kitarapuolella, mutta kai tosta jotain sais aikaan :P EDIT2: Niitä kuvia sitten: http://koti.mbnet.fi/hannu-h/images/ratio/Katsokaas joku enemmän tietävä tuo "levariliitin.jpg" kuva ja sanokaa että olenko nyt että onko se levariliitin vai olenko käsittänyt väärin? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
SirElwood 06.09.2005 14:34:10 (muokattu 06.09.2005 14:38:42) | |
---|
EDIT2: Niitä kuvia sitten: http://koti.mbnet.fi/hannu-h/images/ratio/ Katsokaas joku enemmän tietävä tuo "levariliitin.jpg" kuva ja sanokaa että olenko nyt että onko se levariliitin vai olenko käsittänyt väärin? On levysoitinliitin. Tuohon käy joko banaanipistoke, tai sitten euro seinäpistoke (vai mikskä sitä sanotaan?). EDIT: On muuten aika siistin näköinen. Ei vissii ULA viritintä ole tuossa? Kitara käytöstä en oikein osaa mitään sanoa. Luulisin että paremmin sopii ne, missä on joku "tunnettu" kitara vahvistin putki. Mutta eipä noista koskaan tiedä. Kokeilemaan vaan. Vaihda kuitenkin ensin nykyaikainen maadotettu virtajohto tuohon. Se voi osoittautua life saveriksi. Jos ääntä ei tule, niin voipi olla että ne isot elkot on kuvuneet. Putketkin toki voi olla rikki... hmm... |
Hannu H. 06.09.2005 15:14:00 | |
---|
Vaihda kuitenkin ensin nykyaikainen maadotettu virtajohto tuohon. Se voi osoittautua life saveriksi. Tuo on vakavasti harkinnassa joo, kun vanhassa johdossa on kolmesta kohtaa kuori rikki ja johtimet paistaa näkyvillä. =) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Zeni 06.09.2005 15:50:45 | |
---|
Mulla on aina sydänkohtaus askelta lähempänä, kun joku modaa radiosta kitaravahvarin. Itse omistan varmaan parisenkymmentä vanhaa putkiradiota. Pistä tuo kuntoon kaikin puolin ja hyllyn päälle tms. paikkaan. Paljon parempi vaihtoehto. |
SirElwood 06.09.2005 16:14:26 | |
---|
Mulla on aina sydänkohtaus askelta lähempänä, kun joku modaa radiosta kitaravahvarin. Itse omistan varmaan parisenkymmentä vanhaa putkiradiota. Pistä tuo kuntoon kaikin puolin ja hyllyn päälle tms. paikkaan. Paljon parempi vaihtoehto. Vähän sama mulla. Tosin mulla on vaan kolme toimivaa radiota. Kitaravahvarin olen tehnyt vaan eräästä yksilöstä joka oli joutunut tulvan kouriin. :) |
Hannu H. 06.09.2005 22:04:24 | |
---|
Mulla on aina sydänkohtaus askelta lähempänä, kun joku modaa radiosta kitaravahvarin. Itse omistan varmaan parisenkymmentä vanhaa putkiradiota. Pistä tuo kuntoon kaikin puolin ja hyllyn päälle tms. paikkaan. Paljon parempi vaihtoehto. Mitä sitä suotta sydänkohtausta saamaan. Ei nykypäivänä radiosta mitään kuunneltavaa tule joten tyhjänpanttina seisoisi muuten... =) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Lilli 07.09.2005 07:12:03 (muokattu 07.09.2005 07:14:32) | |
---|
Mitä sitä suotta sydänkohtausta saamaan. Ei nykypäivänä radiosta mitään kuunneltavaa tule joten tyhjänpanttina seisoisi muuten... =) Totta turiset. - Kun vanhasta Putkosesta modifioi kunnollisen kitaravahvistimen, kokee tämä vuosia hyljättynä ollut aparaatti uudelleensyntymisen! Se saa - aiemmissa kommenteissa mainitun sydänkohtauksen sijaan - kunnostettuna uuden sydämen. Itse olen kunnostuttanut Jukka Rantasella useita putkiradioita, joista joihinkin on rakennettu lisäyksenä putkietuvahvistin. Kitaravahvistimena kunnon Putkonen on kotikäytössä mitä parhain peli, varsinkin pienisäröisessä bluesväännössä. Ja kokonaiskustannuksiltaan tällainen mummolanvintiltä löytynyt uusiovoimala jää reilusti alle MicroCuben hinnan. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Tubeman 07.09.2005 11:37:34 (muokattu 07.09.2005 11:42:38) | |
---|
Onkos kellään kokemusta tämmösestä kitarakäytössä? Löytyi kirpparilta 30€ hintaan ja virrat tuli niin piti se ostaa "ku halvalla sain". Putkityypeistä kerron kohta jahka saan vähän availtua. Mistäs tommosia ihmeliittimiä sais, kun tossa on (oletettavasti) levysoitin liitäntä tommosella kolmepinnisellä mis on pyörii littee pyöree. Vähän niinko näin ( o | o ). Voin kuvia kohta nappailla kans.. EDIT: Putket: EM34, EF43, ECH42, EF42, EAF42, EL41, EBC41, AZ1, EB41. Ei mitään vakio vahvariputkia kitarapuolella, mutta kai tosta jotain sais aikaan :P EDIT2: Niitä kuvia sitten: http://koti.mbnet.fi/hannu-h/images/ratio/ Katsokaas joku enemmän tietävä tuo "levariliitin.jpg" kuva ja sanokaa että olenko nyt että onko se levariliitin vai olenko käsittänyt väärin? Kyllähän tuo vaffarina toimii,radio on 50-luvun ekalta puoliskolta,kuitenkin -53 jälkeen,rimlock putket. AZ1 tasuria ei enää saa mistään,jos se on kypsä,sen voi korvata esim EZ80/81 mallilla,kanta pitää vaihtaa.Elkot tuossa lienee entisiä,mutta sen kyllä kuulee äänestä (brummi) .Levariliittimeen käy chiquita-liittimet,toinen tökkeleistä on kuuma-karva,jos signaalikarva menee siihen sen huomaa vaimeana toistona.Ula-FM näkyy olevan ,eli pitäis jotain kuuluakin.Fenno on Philipsin Suomen tytäryhtiö,näkyypä chassis olevan Philipsin kapine. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |