Aihe: Les Paul -projektisivut
1
Tim
27.08.2005 20:52:38

Sain nyt vihdoin itsestäni irti noitten projektisivujen teon.
Projektihan on vielä kesken, mutta ajattelin nyt nuo pistää webbiin, kun siellä ehkä jo jotain on mikä voisi jotakuta samojen juttujen kanssa painiskelevaa kiinnostaa.

Samantyylisiä, tosin paljon paremmin järjestettyjä, sivuja tuli ahkerasti etsittyä netistä ainakin silloin kun itse suunnittelin projektia.

Täytyy koittaa noita päivitellä, nyt kun syksy taas saapuu, ja pääsee käyttelemään koneita.

Tein tästä kommenttithreadin, niin ei täyty tuo omat projektit -threadi turhaan.

Sivut siis: http://www.co.jyu.fi/~tiheoj/kitara/Guitar.html
Juniper
27.08.2005 21:17:27
Upea soitin tulossa!!!!!!!!
Jaahas pitäisköhän kokeilla seuraavaan rojektiin tota simpukan sahausta, näyttää kivalta....
spyykko
27.08.2005 21:39:41

Sivut siis: http://www.co.jyu.fi/~tiheoj/kitara/Guitar.html

Ehjääs vielä vähän, ei ainakaan mulla toimi. Freimi latautuu, mutta sen sisältö ei. Alemmat sivutkin saa suoraan filenamella näkyviin, mutta niissäkään linkit eivät pelaa.

Ja kitarasta on edelleen tulossa varsinainen karkki, kiva seurata sen etenemistä paremmin uusilta sivuilta.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Tim
27.08.2005 21:57:29

Ehjääs vielä vähän, ei ainakaan mulla toimi. Freimi latautuu, mutta sen sisältö ei. Alemmat sivutkin saa suoraan filenamella näkyviin, mutta niissäkään linkit eivät pelaa.

Hmm kyllä mulla pelaa. IE6:llä kyllä oon vaan testannu.
spyykko
27.08.2005 22:35:41

Hmm kyllä mulla pelaa. IE6:llä kyllä oon vaan testannu.

Kappas, IE:llä ja Firefoxilla näyttää pelaavan, Opera 8:lla ei.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Johnny99
27.08.2005 22:35:52 (muokattu 27.08.2005 22:36:21)
firefoxilla toimii ainakin

Ja taas liian hidas.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
McNulty
27.08.2005 22:45:02
voi jessus... aivan tajuttoman upeaa työskentelyä. Olen ihan häkeltynyt. Kerrassaan upeat inlayt ja bindaukset. Tosin noista kevennys "hollowbody" meiningeistä en niin kauheasti perustanut :)

Lisäkuvia ja lopullisia kauneuksia jään odottelemaan innolla!
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Retku
28.08.2005 17:32:54
Ei voi muuta kyllä sanoa kun että tosi komia soitin on tulossa. onnea ja menestystä vaan loppuprojektille...

Tosin noista kevennys "hollowbody" meiningeistä en niin kauheasti perustanut :)

Mulla oli aikoinaan yks hollowbody lespauli jossa oli kyllä aivan helekkarin lempeä ja lämmin akustinen soundi. Sähköisestikin oli kivat soundit mutta todella kiertoherkkä se oli.
Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
vrajala
29.08.2005 12:06:57
Edelleen on sanottava, notta hienoa työtä. Hienous korostuu vielä kun ottaa huomioon, että on kyseessä ensimmäinen projekti. Ei varmaankaan silti viimeinen...
Ota näistä sitten selvää
Haku Robotti
29.08.2005 12:54:36

Edelleen on sanottava, notta hienoa työtä. Hienous korostuu vielä kun ottaa huomioon, että on kyseessä ensimmäinen projekti. Ei varmaankaan silti viimeinen...

Aivan. Tuohon nyt sitten vielä runko ilman reunanauhoja, niin avot. NOT! Jatka samaan malliin, ei ihme, että klassinen kiinnostaa seuraavaksi, tuota suoritusta ei helpolla ylitetä!
"Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05.
Hirvi
29.08.2005 18:16:14

Ei varmaankaan silti viimeinen...

Sähän voisit alkaa myymään noita. Miljoonalla eurolla.
Onko kyllä helkkarin hieno!
Rokkaa kuin hirvi!
absqua
29.08.2005 20:34:52
Ihan hemmetin hienoa jälkeä! Intoa ja onnea vaan loppuprojektille, tulee upea kitara.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jansu
03.09.2005 20:26:25
Terve Tim,

Komppaan muita, eli todella hienoa työtä varsinkin ekaksi projektiksi. Samoin sivuilla on paljon hyödyllistä tietoa.

Kiitos kirjavinkistä. Tilasin Art of Inlayn viikolla, eilen tuli meili "Your order has been posted". Odotan mielenkiinnolla.

Pari kysymystä mulla olis aiheesta:
- Minkä paksuista tuo ruusussa ja köynöksessä oleva MOP on? Näytti mopsuppliesin sivuilla blankeja olevan montaa eri paksuutta saatavilla. Onko järkevintä käyttää paksuinta mahdollista (2mm)?
- Kuinka paljon niitä liuskoja (strip) kannattaa tilata kaulan ja bodyn reunojen purflingia (mitä tää on suomeksi ;-) varten? Paljonko sinä tilasit Pauliin?

Liimaamisesta yms. ois paljonkin kysyttävää, mutta eiköhän tuosta kirjasta löydy kaikki oleellinen niin ettei tarvi alkaa sua vaivaamaan. Kiitti jos noihin pariin voisit vastata. Tsemppiä loppuprojektille.

- Jansu
Tässä ei lue mitään.
Tim
04.09.2005 11:25:59

Kiitos kirjavinkistä. Tilasin Art of Inlayn viikolla, eilen tuli meili "Your order has been posted". Odotan mielenkiinnolla.
Niin upeita upotuksia tuossa kirjassa, että on vaikea olla masentumatta :) Mutta onpahan jotain mihin tähdätä:)

- Minkä paksuista tuo ruusussa ja köynöksessä oleva MOP on? Näytti mopsuppliesin sivuilla blankeja olevan montaa eri paksuutta saatavilla. Onko järkevintä käyttää paksuinta mahdollista (2mm)?
Paksuin on kai tuo 1.5mm (0.06"). Tota käytin. Otelaudassa kannattaa käyttää paksua, koska kuoppaan tulee tasainen pohja, joten kun otelautaan sitten tehdään radius, niin jos on liian ohut MOP, niin saattaa reunoilta mennä puhki hioessa.
Lapaan käy kuinka ohut vaan, mutta ostin kaikki samaa paksuutta. Paksummat blankit on halvempia, mutta niitä on unssissa vähemmän. Nyt jos tilaisin, niin tilaisin noita large blankkeja. Helpompi ehkä asetella osat isommille paloille, ja on mahdollista tehdä isompia paloja. Ja voi helpottaa sahaamistakin.
Ohuemman blankin sahaaminen on tietenkin helpompaa, joten jos osaa miettiä mitä pistää mihinkin kohteeseen, niin ohutta kannattaa ehkä myös tilata.

- Kuinka paljon niitä liuskoja (strip) kannattaa tilata kaulan ja bodyn reunojen purflingia (mitä tää on suomeksi ;-) varten? Paljonko sinä tilasit Pauliin?
Tilasin ensin 2.5mm leveitä tikkuja. Nuo olivat kuitenkin hieman liian leveän oloisia. Joten hommasin sitten uudet tikut. Nyt on 1.5mm, joka näyttää paremmalta. Nuo leveämmät menis ehkä johonkin teräskieliseen akustiseen paremmin.
Pituus kannattaa itse mitata. Mittanauhalla katsoin ympärysmitan, ja tilasin jonkun verran extraa. LP:a varten tilasin 130 tikkua. En tiedä vielä miten nuo riittää, mutta muistaakseni mittasin tarkkaan :) Tosin joukkoon eksyy vähän huonosti leikeltyjä paloja, joten kannattaa senkin takia ylimääräisiä tilata. Eihän nuo kalliita ole.
Ekat tikut oli green abalonea, toiset green abalone hearttia. Heart parempaa koska ei näy katkokset niin hyvin.
Jos kuitenkin tilaat semmosta materiaalia, mistä myyvät kaareviakin tikkuja, niin kannattaa ehkä niitäkin tilata muutamia. Sopivasti kaarevaan kohtaan menee sitten vähemmillä katkoksilla. Ensimmäisiä tikkuja tilasin 20 kaarevina. Kaarevuutta ei voi valita, jos ei tilaa jotain 300 tikkua, mutta vakiokaarevuuksistakin voi olla iloa.

Liimaamisesta yms. ois paljonkin kysyttävää, mutta eiköhän tuosta kirjasta löydy kaikki oleellinen niin ettei tarvi alkaa sua vaivaamaan.
Mielellään näistä juttelee. Tuolla sivuilla tuo prosessi on käyty läpi, mutta varmaan jotain jää kirjoittamattakin.

Kiitti jos noihin pariin voisit vastata. Tsemppiä loppuprojektille.
Kiitoksia. Täytyy toivoa, ettei tule tehtyä mitään peruuttamattomia mokia loppuvaiheissa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)