Mike M. Hiirenloukku 15.09.2005 19:01:13 | |
---|
Kitara on valmistumassa. Aiemmin ostin Prismasta siihen maalit. Koska itse olen noviisi maalihommissa, pyysin myyjältä apua. Tuotteet jotka hän minulle myi oli; Dicco huonekalulakka, musta miranol, tikkurila ruiskuohenne. Moneen kertaan kysyin, pelaako maalit ja lakat yhteen. Vastaus oli kyllä. Eikun hommiin. Tapahtuu seuraavaa: a) ruiskuohenne ei toimi Diccon kanssa. ratkaisu: asetonipurkki kaapista ja ohennus sillä. b)asetonilla ohentuu myös miranol loistavasti ja lakan päällä miranol pysyy loistavasti. Kääk! c)lakka ei toimi miranolin päällä vaan kiehuu kuin perunat kattilassa. Tiedän tiedän. Olisi pitänyt tehdä koko pintakäsittely testaus palikalle, mutta lopetin maalaukseen. Mitä kummaa teen? Kitarassa on nyt maali päällä ja lakkaahan siihen pitäisi saada.. Apua. Kiire. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Juzzu 15.09.2005 19:08:29 | |
---|
Apua. Kiire. Käy uhittelemassa sille Prisman myyjälle. Uhkaile Karpolla. |
erkko 15.09.2005 19:23:31 | |
---|
Dicco on tinneriohenteinen maali, Miranol ohenee tärpätillä. Diccossa on vahvempi liuotin,se sulattaa/kiehuttaa Miranolin. Diccoa ei voi vetää Miranolin päälle, Prisman myyjä on tehnyt virheen. Toisin päin homma kyllä onnistuisi, eli Miranolia voi vetää Diccon päälle. Miranolin päälle käy esim. Miranolin lakka, mutta sitä ei kannata laittaa ainakaan minkään vaalean värin päälle, se kellastuu nopeasti. |
Mike M. Hiirenloukku 16.09.2005 11:56:31 | |
---|
Tein ratkaisun; en mennyt uhkaamaan Prisman myyjää Karpolla. Marssin (tai no myönnetään, kävelin rauhallisesti) Värisilmään ja aikani myyjän kanssa juteltuani ostin Unica super uretaanialkydilakkaa. Se joka tulee sanomaan että kuka lakkaa kitaransa lakalla, jonka purkissa on veneen kuva, vastaan: "Minä ainakin." :P That's the spirit - Tuo on pirtua. |
ktvr 16.09.2005 15:02:47 | |
---|
...Unica super uretaanialkydilakkaa. Se joka tulee sanomaan että kuka lakkaa kitaransa lakalla, jonka purkissa on veneen kuva, vastaan: "Minä ainakin." :P Niin minäkin ja pensselillä vielä (huoh!). Hiomistahan tuossa sitten riitti, mutta loppukiilotuksen jälkeen tuli tosssi hyvä. Älä laita liian paksulti lakkaa kerralla tai joudut odottelemaan pitkään lakan kuivumista. Paikkasin jonkun kuopan tuolla lakalla ja meniköhän kuukauden päivät ennenkuin uskalsin aloittaa hiomisen. Himmeä lakka kuivuu kuulemma kiiltävää lakkaa nopeammin. |
Trebla 16.09.2005 15:14:11 | |
---|
Se joka tulee sanomaan että kuka lakkaa kitaransa lakalla, jonka purkissa on veneen kuva, vastaan: "Minä ainakin." :P Ihan normaalia. Kun kitaraansa sopivasti käsittelee, niin voi päästä soutamaan kirkkovenettä. (niin offtopiccia kuin vain voi olla) "Vain hullu koettaa hukuttaa murheitaan, murheet oppivat aina uimaan" KH & LV |
Mike M. Hiirenloukku 16.09.2005 16:29:45 | |
---|
(niin offtopiccia kuin vain voi olla) Vielä offtopicimpaa on se, että topicin aloittaja tulee kommentoimaan erittäin offtopickia asiaa :) hups... That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Mike M. Hiirenloukku 16.09.2005 18:56:56 | |
---|
Nyt on Unica kitarassa ja myöskin eräs välissä oleva vesiohenteinen maali ja toimii loistavasti (joskin toimuvuuden takastin myös testipalalle). Kuivumisaika hiontakuivaksi on 1-3 päivää... Tiedä sitten millon uskallan lisää lakkaa päälle laittaa... Nykyinen kerros on ehkä 60-50%, ruiskulla laitettu. Seuraavat kerrokset joudun ikäväkseni laittamaan pensselillä. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
poppamies 16.09.2005 23:29:19 | |
---|
Tein ratkaisun..ostin Unica super uretaanialkydilakkaa... Ihan kelvollista lakkaa tuohon tarkoitukseen. Sillä saa helposti tuollaisen hyvännäköisen, tehdasmaisen "syvän" lakkapinnan niinkuin niin monessa hyvintehdyssä japsisoittimessa. Myydään EBS MultiComp bassokompura |