Aihe: les paulin mittoja..kyselen..
1
kilroy
12.09.2005 22:05:56
Juu nyt tartteis tehä pari tarkistus mittausta ku löyty netistä lp piirustukset ja sain suurennettua ne ohjeen mukaiseen kokoon..
mut siinä ei näy ku yx mitta ni aattelin tarkistella ettei tuu iha mitä sattuu ku käy tekee..

eli vaikka tämmöset:
Bodyn levein kohta
Bodyn kapein kohta
Bodyn pituus
tallan kiinnitys reikien väli
humppari kolon koko

Noilla sais jo tietää et kannattaako lähtee tekemää..
eihä sen tartteis tietyst iha sama olla ku Original mut lähelle kuitekii,ettei body oo metrin korkee ja 20cm pitkä HEHEHE..

nii ja kuvan mukaan kyseessä siis 58-60

Ja haku ei tuottanu tulosta..

ja kiitos etukätee taas.. ;)

ps vuoden päästä varmaan valmis..
putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin...
Juzzu
13.09.2005 07:20:34
Bodyn pituus
=440mm (mitä itse olen käyttänyt)

tallan kiinnitys reikien väli
No tämä riippuu tallasta!!
Haku Robotti
13.09.2005 07:22:14

Onhan noita, mutta tuossa vaiheessa hommasin piirustukset soitinrakentajat AMF:ltä. Enivei:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=65827
"Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05.
Aakoo
13.09.2005 12:18:23
1. Tsekkaa onko otelaudan mitta kohdallaan, samoin mitta satulasta tallaan.
2. Tsekkaa onko otelaudan leveys kohdallaan satulan ja 12
nauhan kohdalla. Nuo mitat löytyy gibsonin omilta sivuilta.
3. Mittaa että tallan leveys on sama, kuin mitä itse aioit käyttää.
- Jos tallasi kielien leveys on eri, kuin mitä piirustukset sanoo, niin suosittelen piirtämään otelaudan koko mitassaan uudelleen vaikkapa omalle paperilleen:

3 a) piirrä keskiviiva, joka on koko mensuurin pituinen ( onko muuten mensuuri muuten pituus satulasta tallaan? )
3 b) mittaa satulan leveys, niin että keskiviiva todellakin jää keskelle. Merkitse uloimpien kielien paikat satulaan.
3 c) piirrä tallan paikka ( huomaa tallan lievä kulma ) ja uloimpien kielien paikat. Samoin merkitse kummallekin puolelle kieliä muutama milli ylimääräistä. Otelautahan ei lopu heti kieliin.
3 d) mittaa otelaudan pituus ja vedä keskiviivaan nähden poikittainen viiva
4 e) piirrä otelaudan reunat yhdistämällä satula ja talla. Muista edellenki jättää hiukan tilaa kielien ulkopuolelle.

Mä luulisin, että nuo kyseiset mitat on tärkeimmät mitat kitaran rakentelussa. Tee vaikka template tuosta piirustuksesta, jota käytät kitaran rakentelussa, niin ei pääse mikään menemään pieleen. Voin sanoa kokemuksesta, että kämmääminen kaulan / otelaudan kanssa tympii aika suunnattomasti.

- ARi
Juzzu
13.09.2005 12:44:54
Jos LP:n rungon muodot on suurin piirtein tiedossa, niin tämän lisäksi ei tarvitsekaan tietää kuin että LP:n kaula liittyy runkoon 16. nauhan kohdalta. Tämän jälkeenhän muut osat (mikit, talla jne.) paikoittuvat kuin itsestään. Lavan ja kaulan kulmanhan taas voi jokainen tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee.
fox
13.09.2005 18:25:31

Jos LP:n rungon muodot on suurin piirtein tiedossa, niin tämän lisäksi ei tarvitsekaan tietää kuin että LP:n kaula liittyy runkoon 16. nauhan kohdalta. Tämän jälkeenhän muut osat (mikit, talla jne.) paikoittuvat kuin itsestään. Lavan ja kaulan kulmanhan taas voi jokainen tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee.

Virallinen kaulakulma vaihtelee 4½- 5 asteen mukaan... 8) Lapaan kannattaa laittaa volute...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)