zuppermuhle 06.09.2005 17:02:40 | |
---|
Mikäkäköhän tässä kitarassa on kun tämä pörisee niin järkyttävästi? Ensiksi luulin että potikka on rikkinäinen mutta nyt olen kolvannut potikankin irti ja vieläkin pörisee, tai oikeammin pirisee. Hermot meinaa mennä. Juotokset: Tallasta tuleva johto, suojaamaton kaapeli, vihreä johto ja plugiliittimen maahan menevä johto on vedetty yhteen. Punainen johto menee suoraan plugiliittimen kuumaan. Musta ja valkoinen yhteen. Ja mikkihän oli Dimarzion humbucker |
Retku 06.09.2005 22:49:48 (muokattu 06.09.2005 22:52:30) | |
---|
tuikkaakko vaikka kuvan siitä kytkennästä ja pistä johonkin näytille. Nuilla tiedoilla en pysynyt kärryillä siitä kytkennästä. On kyllä ihan mahdollista että se mikki on särki. Ilmeisesti kuitenkin kytkentä on (ainakin tarkoitettu) normaali kytkentä jossa kelat ovat sarjassa ja vastakkaisvaiheessa??? Ed: korjailtu panovihreitä Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
Haku Robotti 07.09.2005 09:01:49 | |
---|
on vedetty yhteen Onhan se yksi potikan kuori, onhan. "Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05. |
zuppermuhle 07.09.2005 17:54:36 | |
---|
Onhan se yksi potikan kuori, onhan. On.. |
zuppermuhle 07.09.2005 19:20:07 | |
---|
Nyt menee jo henkimaailman puolelle. Kokeilín nyt kitaraa eikä se pörise juuri ollenkaan. Ihan ihmeellistä. |
Retku 08.09.2005 00:08:21 | |
---|
Olisikohan mahdollisesti sitten jompikumpi humbuckerin kela jokseenkin vioittunut. Esim. jostain kohdasta lähtenyt käämilangasta suojalakka pois ja pääsee välillä oikariin vaikkapa lämpölaajenemisen ansiosta tms?? Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
Lennu 08.09.2005 01:40:27 | |
---|
Vai oliskohan yksinkertasempia selityksiä? Kuten loisteputkivaloja, tietokoneen näyttö ja maadoittamaton seinäpistoke? Ei se muuta vaadi. Se pöristys. "Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J |
Retku 08.09.2005 20:37:26 | |
---|
Vai oliskohan yksinkertasempia selityksiä? Kuten loisteputkivaloja, tietokoneen näyttö ja maadoittamaton seinäpistoke? Nokun näistä oli samojen heppujen kera jo puhetta aiemmin toisessa threadissa niin enpä usko että olisivat jääneet tarkistamatta. Mutta kertokaa nyt herraisä sentään millä ihmeellä saa tietokoneen näytön aiheuttamaan häiriöitä kitaravehkeisiin??? Tietokoneen levyasemat ja etenkin kiintolevy aiheuttaa vallan runsaita häiriöitä mutta itse en ole ikinä näytöistä häiriöitä soittimiin saanut vaikka niitä onkin tässä kämpällä 4kpl 3m säteellä soittoalueesta... Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
DaKiller 09.09.2005 08:58:05 | |
---|
Mutta kertokaa nyt herraisä sentään millä ihmeellä saa tietokoneen näytön aiheuttamaan häiriöitä kitaravehkeisiin??? Tietokoneen levyasemat ja etenkin kiintolevy aiheuttaa vallan runsaita häiriöitä mutta itse en ole ikinä näytöistä häiriöitä soittimiin saanut vaikka niitä onkin tässä kämpällä 4kpl 3m säteellä soittoalueesta... Meillä on studiolla/b-kämpälle koneessa melko vanha näyttö. Kun siinä vieressä soittelee niin näyttö on pakko sammuttaa sillä siitä aiheutuu aivan hirveästi surinaa. Näytön kun sammuttaa niin surina lakaa samantien. En tiedä mikä se ihme on, mikä tuossa vaikuttaa mutta näin tapahtuu. Kenties maadoituksissa jotain tai yms. Luultavammin kuitenkin henkimaailman juttuja.
|
pjl 09.09.2005 09:46:14 (muokattu 09.09.2005 09:47:24) | |
---|
Ymmärtääksen perinteinen kuvaputki tuötää semmoista 60 - 85 Hz häiriötä aika runsaasti. Johtuu ihan kuvaputken rakenteesta ja toiminnasta kun katodisädeputki pyyhkii näytön tuon reilut 60 kertaa sekunissa. Humppareihin ei juuri vaikuta mutta yksikelaiseen sitäkin enemmän. Melkoisen suuntaava tuo häiriö on eli ylensä auttaa kun kääntyy vaikka 90 asteen kulmaan monitoriin nähden ja astuu askeleen eteenpäin. |
DaKiller 09.09.2005 14:26:55 | |
---|
Ymmärtääksen perinteinen kuvaputki tuötää semmoista 60 - 85 Hz häiriötä aika runsaasti. Johtuu ihan kuvaputken rakenteesta ja toiminnasta kun katodisädeputki pyyhkii näytön tuon reilut 60 kertaa sekunissa. Humppareihin ei juuri vaikuta mutta yksikelaiseen sitäkin enemmän. Melkoisen suuntaava tuo häiriö on eli ylensä auttaa kun kääntyy vaikka 90 asteen kulmaan monitoriin nähden ja astuu askeleen eteenpäin. Nimenomaan humppareissa tuon häiriön olen huomannut olevan jopa suurempaa. |
fox 12.09.2005 16:36:07 | |
---|
Nimenomaan humppareissa tuon häiriön olen huomannut olevan jopa suurempaa. Sittenpä sun täytyy tehdä tuommonen "boxi" joka näkyy mun omakuvassa... 8) Tai sitten vaan eliminoida ne häiriötekijät, eli sammuttaa monitorit tms. jos ei niitä juur silloin tarvitse.. |
Puavali 12.09.2005 17:45:17 | |
---|
Oisko vahvari samassa piirissa loisteputkivalojen kanssa? Tuo osaa tehda aikas harmillisen surinan soittopeleihin. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |