Aihe: Maalausteippiä
1
Fisher
17.09.2005 20:21:03
Eli, tarvitsisin jostain sitä samaista teippiä mitä käytätään autojen maalaamiseen. Varmaan olette nähneet MTV:llä pimp my ridessä?
Olen seurannut useilta foorumeilta kuinka tyypit maalaavat kitaroitaan, ja kaikki käyttävät kyseistä teippiä.

Sillä kun saa niin helekutin hyvät rajat.
Itse olen maalannut yhden kitaran maalarinteippiä käyttäen, ja tulos ei miellyttänyt, paljon rosoista reunaa.
Lisäksi olen testannut sähköteippiä hommaan, ja jäljestä tuli noin 10% parempaa.

Maksoi mitä maksoi, nettikauppoja pitäisi löytää. Mieluiten suomesta tai skandinaviasta.
Kertokaapas tiedättekö yhtään mistä tuota saisi?
Johnny99
17.09.2005 20:28:08 (muokattu 17.09.2005 20:29:41)
Olisiko jossain autovaraosaliikkeessä? esim. Biltema tai teippi.net?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
Fisher
17.09.2005 20:39:13
Biltemasta olen pariin otteeseen ennenkin katsonut, enkä mitään löytänyt. Teippi.nettiä kattelin, maalaavat siellä mainoksia esimerkiksi autoihin jne.
Että sieltä ei teippejä ostella.
justus5
17.09.2005 20:56:34
Jos Projectguitarin forumia on uskominen niin 3M:n sininen (maalarin)teippi tuntuu olevan jonkinlainen de facto standardi suojaamiseen/rajaukseen. Ei pitäisi olla mikään harvinaisuus löytää, mutta esim. www.taperoll.fi noita 3M:n tuotteita näyttää myyvän.
Remember to rebel against authorities, kids!
vrajala
17.09.2005 21:19:54 (muokattu 17.09.2005 21:21:06)
Se 3M:n sininen on hyvää. Ja kallista, joskaan tässä tapauksessa se ei ole kauhian merkitsevää. Mä olen käyttänyt sitä n. 5mm värkkiä rajaukseen ja tehnyt isommat peitot maalarinteipillä ja paperilla tai muovilla.

Nettikaupoista en tiedä, maalikaupoista olen tuota löytänyt. Isommista rautakaupoistakin luulisi löytyvän.
Ota näistä sitten selvää
Fisher
17.09.2005 21:37:55
Mistä ihmeestä tuolta löytää noita sinisiä teippejä. Löytyi vaan scotch teippiä, mikä on käsittääkseni tavallista maalarinteippiä.
Puavali
17.09.2005 22:30:16
...Sillä kun saa niin helekutin hyvät rajat.
Itse olen maalannut yhden kitaran maalarinteippiä käyttäen, ja tulos ei miellyttänyt, paljon rosoista reunaa...

Olethan ottanut teipin pois heti maalauksen jälkeen, kun maali on vielä tuoretta?

Muoviteippiä saa taivutettua kaareviin linjoihin paljon paremmin kuin maalarinteippiä.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Fisher
17.09.2005 23:06:36
Olethan ottanut teipin pois heti maalauksen jälkeen, kun maali on vielä tuoretta?

Muoviteippiä saa taivutettua kaareviin linjoihin paljon paremmin kuin maalarinteippiä.

Olen odottanut aina 30min aina maalauksen jälkeen ja sitten ottanut pois. Tein myös testin jossa maalasin keltaisen pohjan sileään puupalaan, pistin siihen maalarinteippiä ja sähköteippiä, kumpaakin 2 raitaa, maalasin mustan päälle. Otin kummastakin teipistä yhden pois 30min kuluttua, ja toiset päivän päästä. Ero oli niin minimaalinen, joten sillä ei ole väliä. 30min sisällä olevat taisivat olla sen 2% paremmat.
Puavali
17.09.2005 23:52:20
Olen odottanut aina 30min aina maalauksen jälkeen ja sitten ottanut pois. Tein myös testin jossa maalasin keltaisen pohjan sileään puupalaan, pistin siihen maalarinteippiä ja sähköteippiä, kumpaakin 2 raitaa, maalasin mustan päälle. Otin kummastakin teipistä yhden pois 30min kuluttua, ja toiset päivän päästä. Ero oli niin minimaalinen, joten sillä ei ole väliä. 30min sisällä olevat taisivat olla sen 2% paremmat.

Eiku heti! HETI!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Fisher
18.09.2005 00:32:17
Mitä se mukamas pelastaa?
30min ja maali on kuivanut vain kosketuskuivaksi.
Johnny99
18.09.2005 00:47:01 (muokattu 18.09.2005 00:47:19)
Ota ne teipit pois heti niin ei tule mitään röpelöä siihen rajaan. Jos annat kuivua vähänkin niin osa maalista ehtii jo kuivahtaa eikä tule hyvä. kokeile.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
Fisher
18.09.2005 00:56:38
No pitää kokeilla kun saan sitä autoteippiä.
erkko
18.09.2005 10:35:22
Rautakaupasta saa myös sellaista maalarinteippiä, joka on tarkoitettu kaareville pinnoille, eli sa joustaa jonkin verran. Sillä onnistuu rajaukset hyvin.

Ja maalarinteippi pitää tosiaan ottaa suunnilleen heti maalauksen jälkeen pois, silloin ei jää rosoisia reunoja. Ja myös se, että painelee teipin tiukasti reunoista kiinni maalattavaan pintaan, vähentää reunarosoja huomattavasti. Ja vielä kolmas juttu: teipin reunaan tarttuu kaikenlaista nöyhtää kun teippi on rullalla. Lika kannattaa pyyhkiä pois kun teippi on vielä rullassa.
rytilahti
20.09.2005 10:32:09
3M:llä on rajausteippiä mitä saa muistaakseni 3mm, 5mm, 7mm tai jotain levysenä. automaali liikkeistä jos kysyt niin ei mene pahasti vikaan. teippi on taipuisaa joten sillä voi tehdä kaarevia muotojakin esim. jenkkirautojen liekit rajataan kyseisellä teipillä usein. muistaakseni teippi oli aika arvokasta mutta muutaman euron lisä panostus kannattaa jos haluaa hyvän.
villeh
20.09.2005 10:54:03

joo teipit pois niin nopeesti kun kerkee, maalin kuivahtamista ei sais tapahtua yhtään.
mä oon myös käyttänyt kynäruiskuille tarkoitettua maskikalvoa, niinkuin kontaktimuovi mutta paljon vähemmän liimaa, voi myös käyttää uudelleen, kätevää kun voi esim vetää koko bodyn yhdellä teipillä ja leikata maalattavat osat kirurgin veittellä pois. saa tehtyä semmosta jälkee mitä suoraan teippaamisella ei voi saavuttaa. lieskoihin teippi on ykkönen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)