HanskiS 13.09.2005 11:33:56 | |
---|
Pitäisikö otelaudan liimauksessa jollain tempulla estää kaularaudan liimautuminen samalla kaulaan tai otelautaan ? Vai riittääkö se että käyttää liimaa säästeliäästi ? Aikanaan puukässän ope neuvoi laittamaan liimatessa erikeepriä niin paljon että sitä tursuu joka rakosesta… |
Juzzu 13.09.2005 11:36:37 | |
---|
Minkälainen kaularauta sulla on? Mä oon käyttänyt vain kotelomallisia, eikä niiden kanssa ainakaan haittaa että kotelo tarttuu kiinni, hyvä vaan. Tietty, säätömutterin ei soisi liimaantuvan :o) |
HanskiS 13.09.2005 11:56:41 | |
---|
Käsittääkseni kyseessä on juuri kotelomallinen rauta. U:n muotoinen alumiini jonka sisällä yksi pyöreä ” ruuvi ” |
poppamies 14.09.2005 19:23:42 | |
---|
Ei puuliimat tartu alumiiniin. Myydään EBS MultiComp bassokompura |
vrajala 15.09.2005 15:55:59 | |
---|
Liikkuvat osat (tässä tapauksessa mutteri ja kierre) kannattaa suojata esim. teipillä, vahalla tai jollain rasvalla. Mä käytän yleensä kynttilää. Ei puuliimat tartu alumiiniin. Tohdin olla eri mieltä. On totta, etteivät PVAc liimat tartu kunnolla alumiiniin tai teräkseen. Mutta tarttuvat ne silti niin lujaan että esim. puristimet saa kyllä työkappaleeseen melko tiukasti kiinni. Ja irrotettaessa ne vievät sitten osan puusta mennessään. Ota näistä sitten selvää |
HanskiS 19.09.2005 20:56:53 (muokattu 03.10.2005 11:30:17) | |
---|
Kiitokset vihjeistä. Taidan laittaa kynttilää kierteisiin ja teippiä tai vastaa ettei liima pääse raudan sisään |
Mike M. Hiirenloukku 20.09.2005 11:04:04 | |
---|
Taidan laittaa kynttilää kierteisiin ja teippiä tai vastaa ettei liima pääse raudan sissän Kotelomallista rautaa ei siis tarvitse suojata. Ei se liima semmosta myrkkyä voi olla että se hyvin tehtyyn kaularautauraan menee (jos siinä rauta on paikoillaan). Mutteripäähän voi teipin laittaa, jos tuntuu siltä että sinne liimaa saattaisi plörähtää. That's the spirit - Tuo on pirtua. |