Aihe: Straton johdotus
1
rockmaker
14.12.2004 00:42:06
Miten kannattaa johdottaa fender stratocaster, jotta siihen saisi muhkeamman soinnin? Tietääkseni kolmelle yksikelaiselle on tehty jonkinlaista tuplajohdotusta, joka vaatii toisen tonen vaihtamista myös toisenlaiseksi potikaksi. Mutta mistään ei tahdo löytyä täsmällistä ohjetta.
Saisiko apuja täältä?
fox
14.12.2004 01:12:25

Saisiko apuja täältä?

Johdotus ei kovin suuria "muhkeutumisia" mahdollista, mutta toki jotain soundillisia muutoksia kyllä. Käypä tuolta kattomassa mitä on tarjolla:
www.guitarelectronics.com
Shaft
14.12.2004 11:52:58
Kytkemällä mikit sarjaan saadaan aikaan hieman tukevampi soundi. Sävynsäätöjä voi myös korvata aktiivisella midboostilla tai etuvahvistimella, mutta tämä vaatisi jo erillisen patterin.
zorro
14.09.2005 10:20:11
Miten johdotan emg hz h4 mikin stratooni niin että se täyttää seuraavat ehdot:

kaulassa on ihan perus lacesensor.
hz tulisi tallaan humbukkeriksi ja keskimikin jätän kokonaan kytkemättä, ja ylimääräiset kytkimen asennot voisi toimia puolittamaan tuota hz mikkiä. eli että kytkin tallaääriasennossa oli humbukkeri ja kaulaääriasennossa lace sensori, mutta väliasennot olisivat humbukkerin puolitusta.

onnistuuko tuo?
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
McNulty
14.09.2005 10:56:46
onnistuuko tuo?

Ihan 100% varma en ole, mutta muistelisin että HZ-sarjasta ei saa puolitettua. Saatan muistaa väärin kun en ole kuin yhden HZ:n kolvannut kaverin skebaan kiinni.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
zorro
14.09.2005 21:54:05
Ihan 100% varma en ole, mutta muistelisin että HZ-sarjasta ei saa puolitettua. Saatan muistaa väärin kun en ole kuin yhden HZ:n kolvannut kaverin skebaan kiinni.

onnistuuko tuo lawrence L-500XL mikillä? jos, niin miten?
sellasen tilasin tänään ebaystä.
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
zorro
29.09.2005 21:38:04
nonii nyt tuli perille.. miten minä johdotan tuon silleen että se toimii perushumbukkerina tallassa? tuossa on musta, valkonen, vihreä, punanen ja paljas piuha.. juotanko minä punasen vipuun, ja kaikki loput maahan?
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Puavali
29.09.2005 21:52:29 (muokattu 29.09.2005 21:56:11)
... juotanko minä punasen vipuun, ja kaikki loput maahan?

Et.

Ed: Tarttis kai editoida hieman...

Siis tarttee saada ne kelat sarjaan. Eli ns. väliulosotot kytket yhteen ja eristät, ja sitten yks piuha vipuun ja yks siihen toiseen oikeaan paikkaan.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Puavali
29.09.2005 22:20:39
http://www.guitarelectronics.com/ca … wiringresources.11pickupcolorcodes/

musta ja valkea yhteen, punainen katkaisimeen, vihreä potikkaan. Fox korjatkoon, jos on tarvetta.

Mieti sen stratokytkimen toimintaa, jos saisit kelat sarjaan/rinnan jotenkin. Toisen tonen tilalle jos laitat sopivan kytkimen, sillä onnistuu tuo sarjassa/rinnankytkentä helposti.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
zorro
29.09.2005 22:25:48
http://www.guitarelectronics.com/ca … wiringresources.11pickupcolorcodes/

musta ja valkea yhteen, punainen katkaisimeen, vihreä potikkaan. Fox korjatkoon, jos on tarvetta.

Mieti sen stratokytkimen toimintaa, jos saisit kelat sarjaan/rinnan jotenkin. Toisen tonen tilalle jos laitat sopivan kytkimen, sillä onnistuu tuo sarjassa/rinnankytkentä helposti.

joo tuolla linkissä näkyy tuo lawrencen perusjohdotus.
kiitoksia avusta.. nyt alan kolvaamaan ja testaamaan toimiiko tuo.
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)