Mike M. Hiirenloukku 29.09.2005 12:28:47 (muokattu 29.09.2005 12:29:29) | |
---|
Niinhän siinä käy.. kun alkaa rakentelemaan, ei loppua näy eikä tule. Aloin tuossa taannoin suunnitella läpikaula veetä. Nyt tartteisin tietää rungon paksuuden flying veehen. Toinen kysymys (tässä vaiheessa saan murhaavia katseita kaikilta kitaranrakentajilta..) koskee floyd rosea; Voiko sitä palkkia, johon jouset kiinnitetään lyhentää, ja onko se jopa suunniteltu siten, että siitä haluaman korkeuden saa tehtyä? Tuossa kattelin omaa Kramerin floyd rose signaturee, jossa luonnollisesti on tallakin floyd rose, mutten palkin lyhennettävyydestä saanut selkoa. Spelektroniikan floikkaa olen siis tuumaillut. Kiitos. ET: muistelen että tuosta floikan palkista on ollut aiemminkin puhetta mutten löytänyt. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
vrajala 29.09.2005 12:42:52 | |
---|
Nyt tartteisin tietää rungon paksuuden flying veehen. Tee sopiva? Voiko sitä palkkia, johon jouset kiinnitetään lyhentää, ja onko se jopa suunniteltu siten, että siitä haluaman korkeuden saa tehtyä? Enpä ole tuollaista tehnyt mutta en mä näe siihen mitään estettä. Toki sitten tarvitaan jämäkämmät jouset. Mä en kyllä tiedä nuiden kiinnitysreikien syvyyksistä. Voipi olla että joudut jotain porauksia tekemään, ehkä jopa pyöräyttämään pari kierrettäkin. Lyhennystarvehan riippuu tallan asennussyvyydestä sekä rungon paksuudesta. Mikä aiot tehdä normaalin paksuisen veen, ei siihen blockiin pitäisi joutua kajoamaan. Ota näistä sitten selvää |
Joel Harald 29.09.2005 16:41:58 (muokattu 29.09.2005 16:42:26) | |
---|
Nyt tartteisin tietää rungon paksuuden flying veehen. Minä tein omaani niin paksun kun mahonkipalastani sai, koska läpikaulan ja kaulakulman takia se muutaman asteen kallistus oli tehtävä höylällä tuohon keskipalaan. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
spyykko 30.09.2005 08:19:51 | |
---|
Aloin tuossa taannoin suunnitella läpikaula veetä. Nyt tartteisin tietää rungon paksuuden flying veehen. Mun kuviin on merkitty 38mm. www.flying-v.ch/ :ta selaamalla saattaisi löytää lisää infoa. Mikäli tuo floidi on tulossa tähän veehen niin harkitsisin ehkä rungon paksuntamista sen blokin takia. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Mike M. Hiirenloukku 30.09.2005 14:02:45 (muokattu 30.09.2005 14:07:13) | |
---|
Floikka on tulossa veehen, joten ei tuo 38 riitä mihinkään. Teenkin itseasiassa niin paksun kun sattuu koivulankusta tulemaan... kiitoksia. E: Tutkin tuota kiinni olevaa tallaa ja reiät on vain piirun verran syvemmät kun jouset tarttee, joten mikäli sitä palkkia lyhentää niin porata täytyy. Kierteitä ei mielestäni tartte minikään pyöräyttää. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
vrajala 30.09.2005 16:51:21 | |
---|
Floikka on tulossa veehen, joten ei tuo 38 riitä mihinkään Eipä taida riittää mikäli talla upotetaan. Mulla on itseasiassa ollut sellanen käsitys notta v:t on jotain 42 mm luokkaa. No, aina sitä oppii. Ota näistä sitten selvää |
spyykko 30.09.2005 17:14:32 | |
---|
Ite olis taas tarvinnu tehdä |