januz 28.09.2005 09:02:39 | |
---|
Haulla löytyi muutama aihe, mutta ei ihan tarvitsemaani tietoa- eli millä saa alkuperäistä vastaavan logon ja lapatekstit uusittua? Tarkoitus on fiksata vanha Aria Pro II basso uuden veroiseen kuntoon, mutta eri väriseksi. Myös lapa pitäisi muutaman kolhun takia hioa ja maalata, mutta en haluaisi jättää sitä ilman Arian tyylikkäitä lapatekstejä.. logo on melko iso ja helppo kopioida, mutta pienellä präntättyä tekstiä onkin jo paljon haastavampi restauroida; pohja on punainen läpikuulto, joten skannauskin melkoisen hankalaa. Onko olemassa valmiita siirtokuvia, tai jotain kikkaa jolla tekstit voisi pelastaa? "...vähän niinku tuplabasari, ja vähän niinku örr örr..." Humaltunut Rumpali, 2005 |
spyykko 28.09.2005 19:04:59 | |
---|
Tarkoitus on fiksata vanha Aria Pro II basso uuden veroiseen kuntoon, mutta eri väriseksi. Myös lapa pitäisi muutaman kolhun takia hioa ja maalata, mutta en haluaisi jättää sitä ilman Arian tyylikkäitä lapatekstejä.. logo on melko iso ja helppo kopioida, mutta pienellä präntättyä tekstiä onkin jo paljon haastavampi restauroida; pohja on punainen läpikuulto, joten skannauskin melkoisen hankalaa. Onko olemassa valmiita siirtokuvia, tai jotain kikkaa jolla tekstit voisi pelastaa? E-Bay on valmiiden siirtokuvien mekka, mikäli sieltä ei löydy niin sitten löytyminen on kohtuullisen epävarmaa. Onkos se lapa tuollainen? http://seppopyykko.net/roska/Arialapa.jpg Mulla tosiaan on tuo samainen(?) basso ruskeana, tuosta voisi olla mahdollista kuvankäsitellä tekstit ihan tulostuskelposiksi. Aikaa se toki vaatii. Mikäli tarvitset voin yrittää ottaa tuosta mun basson lavasta parempilaatuisia kuvia työtä varten. ALPS-tulostimilla voi tulostaa mm. kultaa ja hopeaa siirtokuvapohjalle, joten sellaisella saisi ehkä tehtyä riittävän originaalin värisen siirtokuvan. Käsittääkseni suurin osa E-Bayssä kaupattavista siirtokuvistakin on tehty juuri tuollaisella. Mikäli siirtokuvan tekeminen ei onnistu niin seuraavaksi paras vaihtoehto lienee vakaa käsi, ohut kunnollinen sivellin ja pieni pullo kultamaalia. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Juzzu 28.09.2005 19:34:21 | |
---|
ALPS-tulostimilla voi tulostaa mm. kultaa ja hopeaa siirtokuvapohjalle Hmm.. Tuntematon värkki, onko nuo kuinka yleisiä? Löytyisiköhän moinen esim. tarrojen tekoon erikoistuneista liikkeistä tms.... |
MasK oF SaNiTY 28.09.2005 20:00:11 | |
---|
Offtopic.. onko kukaan vaihtanu LTD logon ESP:ksi? Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
spyykko 28.09.2005 20:37:04 | |
---|
Hmm.. Tuntematon värkki, onko nuo kuinka yleisiä? Löytyisiköhän moinen esim. tarrojen tekoon erikoistuneista liikkeistä tms.... Noita on alunperin markkinoitu kirjapainoille vedosten tekemiseen, värkkien väritoisto kun ilmeisesti noudattaa varsin hyvin kirjapainojen (pantone?) standardia, samaten erikoisväreille (kulta, hopea, valkoinen, foliokulta ja -hopea) on käyttöä noissa ympäristöissä. Valmistus lopetettu joitain vuosia sitten. Euroopassa myytiin OKI:n merkillä, jenkeissä ja japanissa ALPS:nä. Järkyttävän monimutkainen, hidas, isokokeinen, ruma ja äänekäs laite. Lisäksi erikoisvärien käytössä on tiettyjä rajoitteita, vehkeellä tulostaminen on aina aikomeinen souvi, eikä yleensä onnistu ihan vaan painamalla Ctrl-P. Nykyisin noita taitavat käyttää lähinnä vain ja ainoastaan siirtokuvien tekijät lähinnä pienoismallipuolella. Värinauhojen saaminen nykyisin jo kohtuullisen hankalaa, mutta tietyistä paikoista (jenkeistä) tilaamalla saa. Lähin palveluna ALPS-tulostuksia tekevä firma mihin mä olen törmännyt on italiassa. Lisätietoa löytynee googlettamalla hakusanoilla "ALPS decals" Ite olis taas tarvinnu tehdä |
januz 28.09.2005 21:49:45 | |
---|
Ei täsmälleen toi, mutta siis samalla idealla... numero eri, ja hiukan eri fontti. Mutta hyvin lähellä. Jos lainaisin kaverilta hyvän digikameran, voisin koittaa fiksata sitten koneella kuvasta kelvollisen. Palaan asiaan pikaviestitse, kunhan olen saanut kuvan! "...vähän niinku tuplabasari, ja vähän niinku örr örr..." Humaltunut Rumpali, 2005 |
vrajala 28.09.2005 21:57:55 | |
---|
Jos lainaisin kaverilta hyvän digikameran, voisin koittaa fiksata sitten koneella kuvasta kelvollisen. Tota mäkin meinasin ehdottaa. Ja mikäli väri ei ole kulta tms., niin onnistut varmasti mikäli jaksat säätää. Parhaiten se luonaa mikäli teksti erottuu riittävän hyvin taustastaan. Mä oon joitain luonnoksia siirtänyt tuolla tavalla koneelle. Tekstithän voit koettaa tehdä uusiksi. Riittävän oikeanlaisen fontin luulisi löytyvän ainakin netitse. Jopa tuon logon voi löytää ihan käyttökelpoisessa muodossa. Mikäli kuitenkin teet vanhan uusiksi niin täytyykö sitä vanhaa käyttää muuta kuin mallina? Ymmärtää? Juu? Ehkä? Ota näistä sitten selvää |