Aihe: Kitaran modaus (LtD m-50)
1
Jannipaali
24.09.2005 14:46:52 (muokattu 24.09.2005 20:39:33)
Nyt kun kävi niin, että en saanut vaihdettu sitä Jacksonin kaulaa tähän keppiin, niin ajattelin modata tätä.

Elikkä modauksen kohteena olisivat:

- Body, uusi valkoinen maalipinta ja lakka päälle

- Talla, vaihto kiinteään

- Ylemmät nauhavälit (17-22), scalloped (koverretut?)

Tässä LtD:ssä on musta mattapinta (ei lakkaa), niin voinko vain hioa maalin pois ja pistän punaisen tilalle?

Entä nuo otelaudan koverrus? Voiko joku pistää linkkiä siihen sivulle missä näytettiin miten se tehdään.

Ja kiinteä tallahan menee heittämällä tuollaisen vintage-tremolotallan tilalle, eikö?

Kaikki vastaukset ovat tervetulleita.

Pahoittelen jos on aiemminkin ollut juttua.
THV-klubi #40 Kyllä lähtee! "Onko viileetä olla rienaaja?"
Ostakaa hevikeppi
Jannipaali
24.09.2005 19:47:23
Jahas, m.net on viikonloppuisin aika hiljainen.
Ostakaa hevikeppi
Decadetroll
24.09.2005 19:52:02
Tota, ei lakkaa? WTF? ootko ite ton maalannu? Koska kaupasta tulevilla kitaroilla tahtoo aina olla lakka päällä. Oli se matta eli kiiltävä... Ainakin näin vaisto sanoisi. Mutta, ehkä on parempi odottaa jotain asiantuntevampaa. Ja kyllä, mnetissä on hiljaista, kun sattuu olemaan tänään se opethin keikka (muistaakseni?) ja on lauantai.
Everything is an End..
Jannipaali
24.09.2005 20:00:04
Tota, ei lakkaa? WTF? ootko ite ton maalannu? Koska kaupasta tulevilla kitaroilla tahtoo aina olla lakka päällä. Oli se matta eli kiiltävä... Ainakin näin vaisto sanoisi. Mutta, ehkä on parempi odottaa jotain asiantuntevampaa. Ja kyllä, mnetissä on hiljaista, kun sattuu olemaan tänään se opethin keikka (muistaakseni?) ja on lauantai.

Ihan kaupasta ostin, mattamusta pinta joka EI kiillä paitsi kuluneena.
Ostakaa hevikeppi
Decadetroll
24.09.2005 20:01:35
No eiköhän se kuitenkin ole mattalakalla lakattu.. :)
Everything is an End..
Jannipaali
24.09.2005 20:08:16
No eiköhän se kuitenkin ole mattalakalla lakattu.. :)

Juu, pitäisihän sen olla :P
Ostakaa hevikeppi
temppiz
24.09.2005 20:20:51

Mututieteiden maisteri vastaa:

Tässä LtD:ssä on musta mattapinta (ei lakkaa), niin voinko vain hioa maalin pois ja pistän punaisen tilalle?

En suosittele kaiken maalin hiomista, sillä tuohan on käsittääkseni agathis puuta, joka on melkoisen pehmeää ja se on varmaankin pohjustettu jollain kovemmalla aineella, jonka päälle on sitten vedetty maali. Helpommalla pääset, kun hiot pinnan hienolla hiomapaperilla hieman karheeksi ja vetäset maalit päälle.

Entä nuo otelaudan koverrus? Voiko joku pistää linkkiä siihen sivulle missä näytettiin miten se tehdään.

www.projectguitar.com

Kannattaa kokeilla jossain, miltä tuollainen kaula tuntuu ennen kuin alkaa intoilemaan koverruksien kanssa. En kyllä itse tee enää ikinä tuota hommaa, vaikkakin koverruksesta tuli ihan hyvä, niin en sitten yhtään tykännyt tuollaisesta kaulasta.

Ja kiinteä tallahan menee heittämällä tuollaisen vintage-tremolotallan tilalle, eikö?

Suosittelen tyytymään ihan tallan blokkaamiseen. Tuolta sivulta tosin löytyy myös ohjeet, kuinka tehdä tuo tallan vaihto kelluvasta->kiinteään.
.taidemok aakom ediaT
Jannipaali
24.09.2005 20:35:10 (muokattu 24.09.2005 20:44:52)
En suosittele kaiken maalin hiomista, sillä tuohan on käsittääkseni agathis puuta, joka on melkoisen pehmeää ja se on varmaankin pohjustettu jollain kovemmalla aineella, jonka päälle on sitten vedetty maali. Helpommalla pääset, kun hiot pinnan hienolla hiomapaperilla hieman karheeksi ja vetäset maalit päälle.

Muokkasin sen verran alkp. tekstiä, että vedänkin siihen valkoisen maalin.

Tuosta kitarasta on lähtenyt jonkun verran maalia reunoista, niin haitaako se mitään jos vain hion maalia vähän ja vetäsen valkoiseksi?

Miten se reagoi jos alla on mustaa maalia?

Ja mitä lakka kannattaa käyttää?

Kannattaa kokeilla jossain, miltä tuollainen kaula tuntuu ennen kuin alkaa intoilemaan koverruksien kanssa. En kyllä itse tee enää ikinä tuota hommaa, vaikkakin koverruksesta tuli ihan hyvä, niin en sitten yhtään tykännyt tuollaisesta kaulasta.

En siis aio koko kaulaa kovertaa, vain ylemmät nauhat (17-22). Koska olen enemmän rytmitaristi, niin ei tule kovin paljoa käytettyä noita ylempiä nauhoja, paitsi kotona yritän jotain räpeltää/tiluttaa :D

Suosittelen tyytymään ihan tallan blokkaamiseen.

Talla on nytkin kyllä blokattu jousien avulla, eli olen pistänyt sinne 4 jousta ja kiristänyt niin paljon, että kampeaminen on aika mahdottomuus.
Ostakaa hevikeppi
Niq
25.09.2005 01:07:22

Talla on nytkin kyllä blokattu jousien avulla, eli olen pistänyt sinne 4 jousta ja kiristänyt niin paljon, että kampeaminen on aika mahdottomuus.

Kokeilepa blokata tuo talla sopivilla puupalikoilta molemmin puoli blokkia. Muuttaa jo kitaran soundiakin. Mulla oli joskus Jackson PS-1 lisenssifloikalla ja soundi oli tosi ohut ja ponneton, sitten kun ko. tavalla blokkasin tallan paikalleen, soundi muuttui todella paljon parempaan suuntaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
ravensoul
27.09.2005 13:04:39
Kokeilepa blokata tuo talla sopivilla puupalikoilta molemmin puoli blokkia. Muuttaa jo kitaran soundiakin. Mulla oli joskus Jackson PS-1 lisenssifloikalla ja soundi oli tosi ohut ja ponneton, sitten kun ko. tavalla blokkasin tallan paikalleen, soundi muuttui todella paljon parempaan suuntaan.

Komp. Tuo puupalikkablokkaus toimii. Oman halpis-Ibanezin sustain parantu huomattavasti kun blokkas tuolla tavalla. Tai itse asiassa mulla on vain yks palikka rungon takaosan puolella ja kielten jännitys vetää tallablokin kiinni siihen. Auttaiskohan tuo toiselta puolenkin kiilaaminen vielä lisää?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27
Luojan kiitos, olen ateisti!
Decadetroll
27.09.2005 21:44:35
Näin loogisesti ajateltuna auttaa varmaankin.
Everything is an End..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)