efunkelist 17.10.2005 22:59:04 | |
---|
Haluaisin teettää jollakin kitaran rakentamisesta sen osuuden jossa haluan pelata varman päälle omien taitojen ja joidenkin työkalujen puutteen vuoksi. Warmothilta toki saa jotain valmiita osia mutta haluaisinkin kysyä josko joku tietäisi kenellä voisi teettää tällaista työtä: Tarvitsisin runkopalan jossa olisi valmiiksi jyrsitty kolot tallalle, elektroniikalle sekä kaulalle ja lisäksi tarvitsisin kaulan jossa olisi valmiiksi otelauta nauhoineen sekä kaularauta. - Itse tekisin siis lavan muotoilun sekä rungon muotoilun ja viimeistelyn sekä "hardwaren" (mitä se onkaan suomeksi?) asennuksen. Liekö tällainen mielekästä? Vai pitäisikö vain tilata kaikki warmothilta? Edukkain vaihtoehto lienee kuitenkin se että ostan jonkun halpiskitaran jolle näytän vähän omia työkaluja ja pensseliä.. Mutta pitää tässä tutkia vaihtoehtoja. |
trih 17.10.2005 23:29:43 (muokattu 17.10.2005 23:31:21) | |
---|
Vahva veikkaus on että Warmothilta tulee halvemmaksi. Eikös täällä ihmiset ole puhuneet jostain 300-400€ kaula jos soitinrakentajan pistää hommiin. Lisäys. Warmothiltahan saa niitä runkolankkuja joihon on sorvattu halutut kolot. 100$ maksaa. As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget. |
vrajala 18.10.2005 00:25:43 | |
---|
Mä en usko että tähän osaa vastata kukaan muu kuin se joka tuon tekee. Halvimmalla varmaankin pääset mikäli malli on yleinen (esim. strato) ja työhön käytetään valmiita sapluunoja tms. Nauhahomma maksaa joka tapauksessa sen mitä maksaa. Jos teetät homman ammattilaisella, niin väittäisin ettet selviä alle neljänsadan. Mikäli haluat itse suunnitella kitaran, nostaa se todennäköisesti hintaa. Voin silti olla väärässäkin. Enämpi sitä osais arvioida mikäli kertoisit mitä olet ajatellut. Toki se on silti vain spekulointia. Kannattaa laittaa ajatukset paperille ja soittaa soitinrakentajalle. siinä ei häviä muuta kuin puhelumaksun verran. Niin juu, Biltemasta saa viidelläkympillä käyttökelpoisen jyrsimen sekä kitaran tekoon välttävät terät. Rungon jyrsintöjen teko ei ole vaikeaa vaikka vaatiikin jonkin verran huolellisuutta. Tossa valossa projektikitaran jyrsintöjen teettäminen ammattilaisella ei mun mielestäni ole oikein järkevää. Sinne meni. Viuh. |
Haku Robotti 18.10.2005 08:54:06 | |
---|
Tarvitsisin runkopalan jossa olisi valmiiksi jyrsitty kolot tallalle, elektroniikalle sekä kaulalle ja lisäksi tarvitsisin kaulan jossa olisi valmiiksi otelauta nauhoineen sekä kaularauta. - Itse tekisin siis lavan muotoilun sekä rungon muotoilun ja viimeistelyn. Kysy meidän soitinrakennusmaikalta, liimaili meille kurssilaisille runkoja kuin liukuhihnalta. http://www.kolumbus.fi/vesa.lempiainen/ "Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05. |
efunkelist 19.10.2005 22:20:07 | |
---|
Strato-tatsinen kitara on hakusessa mutta tosiaan rungon muotoilun tekisin itse. Warmothilla nuo esikoverretut aihiot ovat vain stratomikitykselle kun mulla ois näillä (siis lopullisesti vielä päättämättä) näkymin hakusessa hum-single -konfiguraatio joten warmothin aihioon joutuisi kuitenkin tekemään muutoksia... Vaikka tietysti keskimikin kolon saa peitettyä pleksillä.. Hmm. No pistinpä jo aiheesta sähköpostia Lempiäiselle. Ehkä yksi vaihtoehto olisi tilata warmothilta kaula ja runkoaihio joltain osaajalta? Mullahan ei kärsivällisyys/tarkkuus riitä kuitenkaan tuohon "kriittisempään" työhön, rungonhan voin vaikka vuolla puukolla eikä se karu lopputulos edes haittaisi (joskin yläjyrsin ym asiallisia työkaluja on käytettävissäni) Nyt pitää mennä, mutta palataan aiheeseen, eh? :) |