Aihe: baritoniskaala
1
kulmahiomakone
17.10.2005 12:23:53 (muokattu 17.10.2005 12:34:49)
Kellään kokemuksia noiden hivenen normia pidempien skaalojen käytöstä ja tekemisestä? Lähinnä tässä pähkäilen sitä, että tekisinkö kaulan 27 tuumaisen skaalan mukaan, vaiko esimerkiksi Warmothin käyttämän 28 5/8 skaalan mukaan.

Ja oletteko nähneet jossain myytävän sopivan mittaisia kaularautoja?

DIT: ja sitten olisi vielä vaihtoehtona danelectron käyttämä 29 3/4 tuuman skaala.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
vrajala
17.10.2005 13:19:25
Sä et nyt ilmeisesti hae vain pikkasen pidempää skaalaa mörinävirettä varten? Mulla ei ole mitenkään paljoa kokemusta noista, yhtä 27" skaalalla olevaa olen kokeillut. Se oli muistaakseni B-vireessä ja soi kyllä melko heleästi, silleen lähes Twin Peaks -tyyliin. Tosin kielet taisivat olla melko paksut. Runko oli leppää, kaula vaahteraa ruusupuuotelaudalla ja nimi valitettavasti hukassa. Joku itämaan ihme se taisi olla.

Ja olen mä muuten muistaakseni jotain Danelektronkin baritonia käpistellyt. Vaan ei muista kyllä mitään varmaksi.

Noita skaaloja kannattaa varmaan käydä testaamassa jossain. Taikka sitten valitset vain jonkun ja kokeilet millainen tulee. Sopiva skaala riippuu pitkälti siitä mitä sillä kitaralla on tarkoitus soittaa.

Baritonimitassa olevia kaularautoja en ole nähnyt. Helpoin vaihtoehto on varmaankin ostaa bassoon tarkoitettu alumiiniprofiilirauta ja lyhentää se oikeaan mittaan.
Sinne meni. Viuh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)