Aihe: basson teko hohnerista
1
ötzi
14.10.2005 22:49:00
ELI: ajatuksena ois tommosesta hohnerista http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182093.html kaula ja periaatteessa kaikki osat ja tehä uus body. mutta en oo vielä kysesistä bassoa nähnyt eli kysymys on että onko tuossa oleva kaula ja "body" samaa palasta? ja mitä puita suosittelisitte siihen bodyn tekoon? ja mitä luulette tuleeko soiva peli?
Näsäviisastelua ja armotonta vittuilua jo vuodesta 1989
Niq
14.10.2005 22:51:45

Vähän voi olla kaula tiukassa, on näet neck-through. Eli kaula menee läpi rungon. Voipi olla aika turhaa alkaa tuohon bodyä vaihtamaan, kun tuo kaulapuu itsessään taitaa olla se ratkaisevin tekijä...
"I have a cunning plan" -Baldrick
kivi
14.10.2005 22:55:18
Noinhan se on.

Ja kun kyseessä on kumminkin ihan laadukas peli, ja kaiketi hyväkin Steinberg-kopio, niin oudolta tuntuu ostaa yli kolmentuhannen markan soitinta harjoitusalustaksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
ötzi
14.10.2005 23:19:02 (muokattu 14.10.2005 23:19:34)
jooO, tätä minä vähän pelkäsin, ei nimittäin ainakaan minun silmää hivele toi muotoilu. no, jäi sitten varmaan ostamatta. kiitos avusta
ötzi
17.10.2005 12:17:33
niin, meidän rumpali höpötti ihan omiaan, se basso on tommonen(omakuva) eli riverheadin unicorn ja kaula on liima kaula. en tiiä mitä tälle tekis kun sain ilmaseks. elektroniikan kanssa on jotain häikkää, yks säätö potikka ei reagoi mitenkään ja signaali on aika heikko. ja katoin tonne sisälle niin ei tod ollu tehtaan kolvaukset, ihan hirvittävät jäljet! pitäskö viedä vaan musaliikkeisiin ja kysyä paljonko hyvittävät vai saako tästä vielä soivan pelin?
vrajala
17.10.2005 13:05:34
pitäskö viedä vaan musaliikkeisiin ja kysyä paljonko hyvittävät vai saako tästä vielä soivan pelin?

No kyllä sen nyt kuntoon pitäisi saada. Eikä tota kannata lähteä mun mielestä modaamaan, tuo on kuitenkin ihan kelpo peli, ilmeisesti. Elektroniikka vain kuntoon ja ehkä uusi väri pintaan.

Jotain infoa löytyy ihan suomeksikin tuolta: http://www.handen.us/riverhead/index2.html

Mikäli et halua sitä sellaisenaan pitää, niin kannattaa laittaa sähköt kuntoon ja myydä se esim. MNetin torin kautta. Musiikkiliikkeessä eivät tuosta todennäköisesti hyvitä edes kohtuullisesti.
Sinne meni. Viuh.
P2
17.10.2005 13:10:36
Juurikin näin. Pistät kuntoon ja myyt pois, jos itseä ei miellytä.
kivi
17.10.2005 14:45:31
Juurikin näin. Pistät kuntoon ja myyt pois, jos itseä ei miellytä.

Jos et ole varma, mitä pitäisi tehdä - ja selvästi et ole, käy jollakin kokeneemmalla, vaikkapa soitinrakentajalla, korjauttamassa tuo.

Itse ei oikeasti kannata yrittää jos ei osaa.

Korjauksen hinta hyvittyy kyllä sitten myyntihinnassa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)