Aihe: Stereo hurisee
1
teino
22.10.2005 15:45:34
Pahoittelut, ei ole ihan soitinrakennukseen liittyvä aihe mutta elektroniikkaan kumminkin.

Elikkäs, kämpästä löytyy tuollainen Sony mikrostereopaketti mallia CMT-CP1. Siinä on viritin, kasettidekki ja CD-soitin samoissa kuorissa ja erilliset stereokaiuttimet. Kaiuttimien liitännät on sellaset perus nipsuttimet ja ongelmana on, että vasen kaiutin hurisee kun se on kytkettynä.

Vika on itse stereolaitteessa, olen kokeillut sitä eri kaiuttimella ja piuhalla ja efekti oli sama. Vasemman puolen kaiuttimesta kuuluu pelkästään vaimeaa hurinaa, oikeasta kuuluu kaikki ihan normaalisti.

Uskaltaako tuota laitetta itse aukoa ja tarkastella, vai pitäiskö laite viedä suoraan huoltoon? Elektroniikasta minulla on perustiedot hanskassa ja kolvi pysyy varmuudella kädessä.
poppamies
22.10.2005 16:34:22

Vie suosiolla korjattavaksi. Vaikuttaa transitorivialta toisessa kanavassa.
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti!
SaBer
22.10.2005 17:49:19

Vie suosiolla korjattavaksi. Vaikuttaa transitorivialta toisessa kanavassa.

Joo, nuo mikro-paketit on niin ahtaita, ettei niihin kauheasti kannata koskea, ellei ole ammattilainen.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Tubeman
24.10.2005 12:47:53
Pahoittelut, ei ole ihan soitinrakennukseen liittyvä aihe mutta elektroniikkaan kumminkin.

Elikkäs, kämpästä löytyy tuollainen Sony mikrostereopaketti mallia CMT-CP1. Siinä on viritin, kasettidekki ja CD-soitin samoissa kuorissa ja erilliset stereokaiuttimet. Kaiuttimien liitännät on sellaset perus nipsuttimet ja ongelmana on, että vasen kaiutin hurisee kun se on kytkettynä.

Vika on itse stereolaitteessa, olen kokeillut sitä eri kaiuttimella ja piuhalla ja efekti oli sama. Vasemman puolen kaiuttimesta kuuluu pelkästään vaimeaa hurinaa, oikeasta kuuluu kaikki ihan normaalisti.

Uskaltaako tuota laitetta itse aukoa ja tarkastella, vai pitäiskö laite viedä suoraan huoltoon? Elektroniikasta minulla on perustiedot hanskassa ja kolvi pysyy varmuudella kädessä.

Saattais olla ihan piirilevyjen välinen johdotus (suojavaippa irronnut tinauksestaan..) kuralla.Kyllä sen voi itse avata,ovat joskus aika veemäisiä toteutukseltaan..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)