Aihe: Ikuisuusprojekti valmistuu (thinline)
1 2
Jymi
06.09.2005 23:47:10 (muokattu 06.09.2005 23:56:38)
Tässä on viimeisin projekti valmistumassa. Koittakaan taas katsoa mitä puuttuu..

http://koti.mbnet.fi/jyrkira/thinline.htm

Kyseessä on siis thinline tele ja on jo ihan soittokuntoinen.
Tim
06.09.2005 23:58:05

Näyttää tosi hyvin viimeistellyltä.
Miten pintakäsittelit? Mikä petsi? About sama väri itsellä kiikarissa.
vrajala
07.09.2005 01:22:44
Kato kato. Nätti on notten sanos. Nappaatko torstaina esittelyyn?
Ota näistä sitten selvää
spyykko
07.09.2005 07:49:12

Koittakaan taas katsoa mitä puuttuu..

Yksi potikka nuppeineen, string tree ja pleksin ruuvit? Mitä mä voitin ;-)

Upea väri! Onkos Lauta Oy:n saarneista tehty?

Sen verran laatupalautetta, että nuo ferrulet olisi voinut upottaa takapintaan. Muuta negatiivista en tuosta saa hyvällä yritykselläkään keksittyä. Hieno peli kerta kaikkiaan.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Hohhoijaa
07.09.2005 08:06:06
Namu väritys.
"Mä en käsitä millä joku voi kuunnella jotaki vitun Nirvanaa!"
Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä.
Juzzu
07.09.2005 08:11:55
Ohops! Onpas nätti!
Reunalistat Telessä on kyllä nam nam, harmi että itselleni ne tulivat mieleen vasta bodyn reunojen pyöristyksen jälkeen.
Hieno pinta, näyttää tosi siloiselta. Ilmeisesti painokin on ihan kuosissaan, kun hollowmeisinkiä tuossa bodyssä.

Kun on niin nätti niin on pakko fiilata bilkkua - otelaudan päässä on vähän samaa vikaa kuin omassanikin, pikkaisen vinossa on pyöristyksen alku. Kuka tunnustaa saaneensa siitä suoran? ;o)

Ja se oleellisin asia.. Kuinka se soi? Kunhan saat sähköt kuntoon niin raportoihan minkälaiset soundit saarni sulle suo?
Onko nuo mikit niitä Fenderin huminavaimennettuja? Olen kuullut että ne ois tosi tarkkoja oikean korkeuden suhteen, joten testailepa ja raportoi.
Jymi
07.09.2005 09:32:08 (muokattu 07.09.2005 09:49:28)
Näyttää tosi hyvin viimeistellyltä.
Miten pintakäsittelit? Mikä petsi? About sama väri itsellä kiikarissa.

Tämmöistä lakkaa ruiskuttelin pintaan kesälomalla:
http://www.lakkavalmiste.fi/sivut/tuote.php?on=tuote_EKA226

Filleröinti ei onnistunut niin kuin piti ja aika monta kerrosta
piti ruiskutella ennen kuin tuli tasainen pinta. Siis lakkasin ihan kirkkaan tasaisen pinnan, jonka päälle 3 kerrosta petsillä värjättyä lakkaa. Lopuksi vielä jokunen kerros kirkasta lakkaa, että reunalista siklauksesta tullut kolo tasottuisi. Tosin ei ihan tasoittunut eli ois tarvinnut vielä lisää lakkaa. Petsi on myös peräisin lakkavalmisteelta ja sellainen oma sekoitus, jossa on punaista ja mustaa petsiä sotkettu ihan tuurilla yhteen. Pinnan ajattelin kiillottaa vielä paremmin joskus kun jaksan.

Kato kato. Nätti on notten sanos. Nappaatko torstaina esittelyyn?

Ja rikkoisin kuvien antaman illuusion ? Itse asiassa kyllä mä voin tuon mukaan ottaa.

Yksi potikka nuppeineen, string tree ja pleksin ruuvit? Mitä mä voitin ;-)
Upea väri! Onkos Lauta Oy:n saarneista tehty?

Hyvän mielen. Joo Lauta Oy:stä pari vuotta sitten kuivumaan kannetuista.

Niin joku kyseli siitä soundista. Ihan tarkkaan en osaa sanoa, kun hajosi verkkokytkin tuosta isosta vahvistimesta, enkä ole ehtinyt vaihtamaan, mutta pikkuvahvismen kautta tulee tallamikistä kyllä hyvän kuuloiset säröt. Kliineihin en ota kantaa vielä, kun tuo pikkuvahvistin menee ruvelle liian nopeasti kliinitestejä ajatellen. Ja mikit eivät ole hurinavaimmettuja, vaan jotain perinnemallia.
Pete-69
07.09.2005 10:34:25

Hyvännäköinen peli ja kivan viehkeä f-aukko sulla(kin)... :) Herää kysymys kuinka ja mitä kautta jyrsit sen? (Omassa kuvassa oma viritykseni samaisesta aiheesta).
Asioilla on tapana järjestyä.
Campylobacter
07.09.2005 15:54:06
On kyllä ehdottomasti hienoin näkemäni tele, onnea!
tonicaster
08.09.2005 22:05:45
kaunista!!!
Jymi
08.09.2005 22:30:16 (muokattu 08.09.2005 22:40:41)
Hyvännäköinen peli ja kivan viehkeä f-aukko sulla(kin)... :) Herää kysymys kuinka ja mitä kautta jyrsit sen? (Omassa kuvassa oma viritykseni samaisesta aiheesta).

Pistosahalla ennen pohjan liimaamista. Tein siis päin vastoin kuin useimmat, eli korversin ontoksi takaa ja liimasin pohjan. Niin ja ennen tuota pistosahaamista porasin 3mm reiät aukon päihin. Näin sain ne päät ihan pyöreiksi. Kävin kurkkimassa nuo sun projekti sivut. On muuten komeita myös nuo sun aikaan saannokset.
ktvr
09.09.2005 09:46:42
Upea on ja mahtavan hieno väri. Kuinkahan monta kertaa päivässä käyn katsomassa kuvia. Hienosti näkyy puunsyyt värin alta. Tuommoista ei kai penselillä saa aikaiseksi?
Lapaan et sitten minkäänlaista logoa laittanut, olisi kruunannut lopputuloksen.
Aakoo
13.11.2005 22:01:34
Senkin ... Mitä saitte mut tekemään!

Oon jonkinaikaa ihastellut sekä Jymin ja Pete 69:n thinlineja ja mulla on tuo yksi telen raato maanut tuossa maassa palasina kohta vuoden päivät. Kitarassa on ihka oikea fenderin kaula, mutta runko ei ole fenkkua nähnytkään. Edellinen omistaja oli kohdellut sitä aika pahoin

Viimeviikolla otin ja hioin rungon auki. Alta paljastui ilmeisesti 7 osasta (!) liimattu leppärunko (?). Jyrsin runkoon "kaikukammiot" samaa malliin kuin warmothin telen rungossa näkyy oleavan ( http://www.warmoth.com/guitar/bodies/tele.cfm?fuseaction=tele_thinline ). vaikuttaako kaikukammion siisteys soundiin? Jyrsin kun tuppasi ottamaan aika rumasti tuota puuta ja jätti reunoille jäystettä.

Seuraavaksi pitäisi ottaa kannen verran tavaraa pois kitaran päältä ja hankkia kansi vekottimeen. Olin ajatellut loimukoivua tai vastaavaa.. Myöskin tavallinen koivu ja joku kuvioitu viilu voisi olla ihan varteeotettava vaihtoehto, katsotaan mitä löytyy.

Kuinka paksua tavaraa tuo kansi yleensä on? Mä olin ajatellut reilusti alle 10mm pakusista kantta, jotta kannen ja bodyn liitos saadaan suht nätisti piiloon reunalistalla. Kuinka ohut on ohuin mahdollinen, mutta kuitenkin kestävä kansi?
Juzzu
14.11.2005 08:11:42
Kuinka paksua tavaraa tuo kansi yleensä on? Mä olin ajatellut reilusti alle 10mm pakusista kantta, jotta kannen ja bodyn liitos saadaan suht nätisti piiloon reunalistalla.

Reunalistahan on vain 6kk korkeaa jotain kannen sopisi olla reunoistaan maks. vähän vajaa 6mm paksu että sauma menee piiloon??

Kuinka ohut on ohuin mahdollinen, mutta kuitenkin kestävä kansi?

Jokusen millin.
Aakoo
14.11.2005 08:43:07
Reunalistahan on vain 6kk korkeaa jotain kannen sopisi olla reunoistaan maks. vähän vajaa 6mm paksu että sauma menee piiloon??

Hmm... 6 kuukautista lista ;-P

Mä kattelinkin, että tuo lista näytti vähän kapoiselta. Mulla on tuosta LP projektista jäänyt yli listaa, joka oli muistaakseni 10 mm:ä paksua. Tästä repäisin tuon > 10 mm luvun.

Nyt pitää varmaan laittaa tilaus vetämään puuta varten.
ruma-tero
14.11.2005 09:19:21 (muokattu 14.11.2005 09:38:57)
Onkos jossain Thinlinen rakennuskuvia?

Eli siis lähinnä että mimmonen se on sisältä?

Edit: Ehkä vielä opin ajattelemaan ennen kuin kyselen tyhmiä; käytin hakua ja löysin mitä tarvin:
http://home.fuse.net/pvee/thinline.html

Itse kun kysyy ja vastaa niin ei käy aika pitkäksi...
Pete-69
14.11.2005 09:29:15 (muokattu 14.11.2005 09:30:53)

Tarvii varoittaa loimukoivun voimasta (joskus aikasemminkin mainitsin siitä): Omassa Thinlinessani ( www.freewebs.com/pete-69 ) on vähän alle 5 mm:n kansi (työstäessä se oli tietty hieman paksumpi) ja kun bookmatsäsin ja liimasin kannen yhteen, kannesta tuli lievä S.. eli kansi alkoi hieman vääntyilemään. Noooh, ajattelin että kyllä se runkoon liimatessa pysyy suorana, muttamuttamutta... Niin vain kansi alkoi vääntää runkoakin. Ei tosin onneksi paljoo, mutta kun rungon laittaa tasaiselle pinnalle se klonksuu hieman. Silmä ei onneksi erota eikä se soittoa haittaa. Omassa projektissani puut oli Hakalan puutukusta.

Freewebs näyttää olevan jostain syystä frozen just ny... Mutta kyseinen kepukka löytyy myös omastakuvasta...
Asioilla on tapana järjestyä.
Juzzu
14.11.2005 09:36:28
Hmm... 6 kuukautista lista ;-P

Reunalista, tuo mystinen lista!

Mulla on tuosta LP projektista jäänyt yli listaa, joka oli muistaakseni 10 mm:ä paksua.

Oho, no se leveys on sitten varmaan jo 30mm jos se paksuus on 10mm ;o) ;o)
(Pakko oli pistää takasin vähän, hehehe)

No mutta joo, sulla on ollut sitten tuota noinkin korkeaa, LP:ssahan sitä voi käyttää sen soololoven "nousun" takia jos haluaa tehdä listan niinkuin Gibson teki pitkään aikaa, eli kansi kokonaan piiloon. Nythän Gibsonkin on palannut juurilleen, ja tekee listan 6mm korkeana myös soololoven kohdalta.

Mutta 'yleensä' putiikeista saatava ja eniten käytetty on tuo 6mm lista. Ei sun kannata tasakantiseen laittaa 10mm korkeaa, varmasti näyttää jonnin verran omituiselta sellainen, väitän mä.
Aakoo
14.11.2005 11:02:32
Reunalista, tuo mystinen lista!

Oho, no se leveys on sitten varmaan jo 30mm jos se paksuus on 10mm ;o) ;o)
(Pakko oli pistää takasin vähän, hehehe)

Tuu tänne niin väännetään kättä =)

No mutta joo, sulla on ollut sitten tuota noinkin korkeaa, LP:ssahan sitä voi käyttää sen soololoven "nousun" takia jos haluaa tehdä listan niinkuin Gibson teki pitkään aikaa, eli kansi kokonaan piiloon. Nythän Gibsonkin on palannut juurilleen, ja tekee listan 6mm korkeana myös soololoven kohdalta.

Näin mä sen tein omassa LP:ssäni.. Vaikkakin mun mielestä tuo reunalistan laittaminen lepakkoon oli kaikkien aikojen **ttumaisinta hommaa.. Luulen tosin että edellisestä kerrasta on taasen viisastuttu...

Mutta 'yleensä' putiikeista saatava ja eniten käytetty on tuo 6mm lista. Ei sun kannata tasakantiseen laittaa 10mm korkeaa, varmasti näyttää jonnin verran omituiselta sellainen, väitän mä.

Totta turiset. kapeampi on paremman näköinen tässä tapauksessa. Onnisuisiko reunalistan kerrostaminen erivärisistä viiluista, vai onko muovinen ainoa oikea vaihtoehto?

Kaappasin nähtävästi tämän threadin? Pitäisikö aloittaa uusi, vai haittaako ketään jos jatketaan tämän alla?
Juzzu
14.11.2005 12:23:54
Näin mä sen tein omassa LP:ssäni.. Vaikkakin mun mielestä tuo reunalistan laittaminen lepakkoon oli kaikkien aikojen **ttumaisinta hommaa..

Hm.. kuis ny nii? Mä just viime viikolla ajoin listan uran ja liimasin ja siklasin listan paikoilleen, yhteensä työkalujen asetuksineen n. parin tunnin homma. Oli oikein kivaakin kö se eteni niin näppärästi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)