Aihe: D-Kieli särisee 3,4,5 nauhoilta.. it drives me insane, help!
1
Jorte Kariko
09.12.2005 20:28:59
moro!

Kitara: Epiphone zakk wylde Les Paul

eli siis D - kieli särisee 3,4,5 nauhoilta kun painaa, kielten korkeus ei ole vaikuttanut asiaan eikä myöskään satulan korkeus, koska olen kokeillut. Kieleni ovat DR - Pure Blues 11 - 50 setti ja kun aikasemmin oli ollut 10 - 46 setti ja silloin ei rämissyt ja pärissyt. Voisko ehkä satulan d kielen ura olla liian leveä tai eri muotoinen? vaikuttaako? voisko esim. tallassa olla jotain häikkänä esim se ura?
-Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä.
Aki
09.12.2005 20:47:30

eli siis D - kieli särisee 3,4,5 nauhoilta kun painaa, kielten korkeus ei ole vaikuttanut asiaan eikä myöskään satulan korkeus, koska olen kokeillut. Kieleni ovat DR - Pure Blues 11 - 50 setti ja kun aikasemmin oli ollut 10 - 46 setti ja silloin ei rämissyt ja pärissyt. Voisko ehkä satulan d kielen ura olla liian leveä tai eri muotoinen? vaikuttaako? voisko esim. tallassa olla jotain häikkänä esim se ura?

Kokeile loppuuko räminä jos kieltä painaa särinänauhan lisäksi myös ensimmäiseltä nauhalta. Mikäli loppuu, ongelma on satulassa, eikä särinä näin ollen kuuluisi mikkien kautta.

Ihan uteliaisuudesta, millä tavoin oot kokeillu satulan korkeutta vaihtaa?
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Jorte Kariko
10.12.2005 12:35:30
Ihan uteliaisuudesta, millä tavoin oot kokeillu satulan korkeutta vaihtaa?

Ok! ajettelinkin että joku voisi tätä kysyä:) eli siis se on luu - satula ja olen säilyttänyt vanhoja luutasatuloita/aihioita jos tulee joku " hätä " ja olen sitten jynssännyt vanhaa luun palaa/aihioo hiekkapaperia vasten ja näin ollen olen saanut luupölyä, ja olen sitten ekaksi ujuttanut sitä luupölyä satulan uraan ja sitten laittanut vielä perään loctitea ja lopuksi hionut satulan uran kielen muotoseksi viilalla, että kielellä, tämä ei ole mikään pysyvä vippaskonsti eikä minun keksimä vaan taisi patentti olla jäsen " kivellä " jos oikein muistan kaikki kunnia hänelle:) ja korjaan vielä tuota otsikkoa en ole satulaa yrittänyt korottaa vaan, you know? mutta kyyyyllä se vieläkin perkules särisee..... menee hermot veisinkö suoraan kitarahuoltoon flyingfinniin matti nevalaiselle kun asun lähellä. Vai onko teillä jotain vinkkejä vielä?
-Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä.
spyykko
10.12.2005 15:32:12

eli siis D - kieli särisee 3,4,5 nauhoilta kun painaa,

Missä kunnossa ovat ko. nauhat, onko pahasti kuopalla?
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Jorte Kariko
10.12.2005 19:53:33
Missä kunnossa ovat ko. nauhat, onko pahasti kuopalla?

nauhat ovat n. 8kk vanhat, eivätkä ole kuopalla, Ruokangas vaihtoi kaikki nauhat dunlop 6100s, ja n.2kk sitten pientä nauhojen hiontaa... nauhat ovat loisto kunnossa.
tenkainen
10.12.2005 20:48:30

moro!

Moro. Mulla teki yks DR:n kielisetti samaa, mutta A-kieleltä. Vaihdoin just uudet kielet ja ongelma poistui. Oon kuullu, että DR:llä tuota tapahtuu. Saattapi olla sulla sama juttu.
Ihmettelen vain sitä, että miten se yksi kieli voi säristä muutamalta (2,3,4) nauhalta, mutta ei liiemmin muualta. Mystistä.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Aki
11.12.2005 02:47:53

veisinkö suoraan kitarahuoltoon

Vie. Mitä luultavimmin satulan ura on huonon muotoinen.

Mutta vielä tarkennusta, säriseekö jos soittaessasi samaan aikaan painat sekä ensimmäistä että neljättä nauhaa?
Jorte Kariko
12.12.2005 09:00:17
Vie. Mitä luultavimmin satulan ura on huonon muotoinen.

Mutta vielä tarkennusta, säriseekö jos soittaessasi samaan aikaan painat sekä ensimmäistä että neljättä nauhaa?

kyllähän se särisee! toi kielten valmistaja voi myös olla se juttu, mutta ajattelin nyt ekaksi vaihtaa sen satulan, ja kertoa soitinrakentajalle kyseisen jutun. Oli mulla ghs:n kieli sarjaa ja no jos jotkut kielet kuluivat parista soittokerrasta, ylä kielet e,b,g kielet meni soitttokelvottomiksi melkein 2-4 soittokerran jälk, oisko nikkelin määrällä vaikutasta asiaan? vai voisko mahdollista matkustaminen vaikuttaa asiaan? kun Saksasta tilasin. mutta kummiskin ihan asiaan toi satula lähtee vaihtoon... palaan asiaan kun kitara on tullut soitinrakentajalta, niin katsotaan mitä on tapahtunut.
Aki
12.12.2005 15:50:39

kyllähän se särisee!

Näin ollen vika luultavasti EI ole satulassa.

palaan asiaan kun kitara on tullut soitinrakentajalta, niin katsotaan mitä on tapahtunut.

Pyytäisin soitinrakentajaa arvioimaan mitä asialle pitää tehdä. Jos vain sanot että uusi satula, saattaa hän tehdä työtä käskettyä tietämättä syytä.
Jorte Kariko
16.12.2005 09:41:39
moro! kaikille jotka osallistuivat tähän keskusteluun! eli siis nauhat ovat hiottu ja kielet ovat ovat vaihdettu, merkki vaihdettu ja kielet menevät nyt peräkappaleen alta eli ns. oikea oppisesti:) eli aikaisemmin laitoin kielet samoin kuin zakk wylde:) mutta se " wylde " buumi on jo ohitse:) vaihdoin kielet siis DR:stä Daddarioon. eli aikaisemmin oli dr pure blues 11 - 50 -----> nyt on daddario 12 - 54 aaaaah kun toimii hyvin..... ja kielet on standardi vireessä ja että ne on hyvät. eli ongelma oli: kielet meni peräkappaleen päältä, nyt ne menee alta. mutta ei se ollut se suurin syy vaan kielet ja miten ne meni peräkappaleessa! en piru vie olisi uskonut:) ei enään pure bluesia, nyyyh. Kiitoksia kaikille jotka osallistuivat tähän keskusteluun!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)