Aihe: lespaulin rakentaminen!!
1
petrin1
23.12.2005 14:30:58
Elikkä aattelin rakentaa lespaul-mallisen skeban!!
rungon ja kaulan ostaisin valmiina ja maalaamisen ja osat ostaisin ja laittasin paikoilleen itse!

ei oo inspiraatiota ruveta koko paskaa ruveta itse väsäämään että saakohan noista puista minkäänlaista aikaan?? materiaalista ei ole tietoa noiden kuvien perustella??
saakohan kaulan liimattua vai onkohan noi tarkotettu pultitettavaksi??
http://www.soitin-huttunen.com/uploads/drkaula.
http://www.soitin-huttunen.com/uploads/drrunko.JPG

kertokaa kannattaako?? ja voiko saada hyvän kepin??

hyvät mikit ja osatr aattelin kyl ostaa jos kannaattaa tehä noilla puilla??
petrin1
23.12.2005 14:35:33
nii tosa ois sitte kaula!
petrin1
23.12.2005 14:39:56
Jannipaali
23.12.2005 14:42:15
Et sitten voinut editoida sitä tuohon ensimmäiseen viestiin?
THV-klubi #40 Menossa mukana: Musiikkikullas Ranggaa rässiä /,,/
Pastilli?
J.RA
23.12.2005 17:18:46
Dr.Partsin osista on ollut juuri juttua tällä palstalla ja tuolla kitarakamat-puolellakin taitaa jotain olla. Hakua tai selaile vähän taaksepäin.

Totean tähän, että myöskin SP-elektroniikalla on erilaisia Dr.Partsin tyylisiä osia myynnissä. Joku täällä väitti, että nuokin myyvät DR. partsia, mutta tilasin juuri sieltä telen kaulan ja se ei ollut tuota merkkiä. Ei ollut mitään merkintää valmistajasta ja dr.partsin osissahan on yleensä poltettu se merkintä, eikös juu?
-Sellasta se vaan on-
Jannipaali
23.12.2005 18:50:06
Dr.Partsin osista on ollut juuri juttua tällä palstalla ja tuolla kitarakamat-puolellakin taitaa jotain olla. Hakua tai selaile vähän taaksepäin.

Totean tähän, että myöskin SP-elektroniikalla on erilaisia Dr.Partsin tyylisiä osia myynnissä. Joku täällä väitti, että nuokin myyvät DR. partsia, mutta tilasin juuri sieltä telen kaulan ja se ei ollut tuota merkkiä. Ei ollut mitään merkintää valmistajasta ja dr.partsin osissahan on yleensä poltettu se merkintä, eikös juu?

Ja minun kaveri kävi ko. liikkeestä itse ostamassa telen kaulan ja kas kummaa polttomerkki DR.PARTS kaulan liitoskohdassa ja se kaula oli viimeistelty.
THV-klubi #40 Menossa mukana: Musiikkikullas Ranggaa rässiä /,,/
Pastilli?
herra47
23.12.2005 19:50:14
Jaa... myyjä varmaan tietää parhaiten voiko sen liimata mut näyttäis pulttikaulalta, tiedä sitte. Mitä puuta noi on? Runkohan pitäis olla mahonkia ja vaahtera/koivu kannella ja kaula mahonkia myös. Onnea rojektiin!!!
le pargo
23.12.2005 20:23:30
Juup, mulla tuollainen lp-tyylinen runko ja kaula tuli kerran hankittua heräteostoksina, kun rahat meinas poltella taskussa (harvinaista) ...kerkeis vaan muilta projekteilta paneutuun siihen. Se runko vaikuttais jonkin sortin mahongilta (kolmesta palasta), jossa on vaahteraviilu. Kaula vaahteraa kahdesta palasta, ja otelauta ruusupuuta.

Kyllä se on ihan pulttikaulainen vehje. Kaipa siitä liimakaulaisenkin sais, kun vähän modailis, mutta silloin taitais mennä maalaushommiksi. Toisaalta tarviiko siitä tehdä liimakaulaista, kun ei siitä muutenkaan täysveristä LP:tä saa...? Muutenhan noi vaikuttaa yllättävänkin kelvoilta kapuloilta.
J.RA
24.12.2005 09:07:45
Ja minun kaveri kävi ko. liikkeestä itse ostamassa telen kaulan ja kas kummaa polttomerkki DR.PARTS kaulan liitoskohdassa ja se kaula oli viimeistelty.

Myöskin tämä kaula oli viimeistelty. Liike ostaa ilmeisesti aina erän sieltä ja toisen täältä, joten merkit saattavat vaihdella.
-Sellasta se vaan on-
SH1THEAD
24.12.2005 12:57:36
Mitä puuta noi on? Runkohan pitäis olla mahonkia ja vaahtera/koivu kannella ja kaula mahonkia myös. Onnea rojektiin!!!

Noi taisi olla vaahterakauloja. Sekä telen että paulin kaulaa olen käsissäni hypistellyt, ja ihan päteviltä ne vaikuttivat. Sitten mitä tulee noihin les pauleihin, niin niissäkin on minun mielestäni käytetty myös vaahterakauloja, ainakin epiphonen laitteissa.

Nyt näin ehdotuksena olisi, kun ei kerta "täysveristä" paulia olla tekemässä, niin teet pulttikaulalla ja mahonkirungolla ilman kantta. Niihin emg:t ja mattamusta maali niin vóla! tuomion päivän les paul on valmis ;>

Jouluja!
äsh :/
fox
26.12.2005 01:03:23

Sitten mitä tulee noihin les pauleihin, niin niissäkin on minun mielestäni käytetty myös vaahterakauloja, ainakin epiphonen laitteissa.

On kyllä varsinaisen emoyhtiön kitaroissakin..3-palavaahterakaulat oli niissä 70-luvun puolella. Ja onhan Z.Wylden Giba-signaturessakin, edelleen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
32788
26.12.2005 12:17:59
Nyt näin ehdotuksena olisi, kun ei kerta "täysveristä" paulia olla tekemässä, niin teet pulttikaulalla ja mahonkirungolla ilman kantta. Niihin emg:t ja mattamusta maali niin vóla! tuomion päivän les paul on valmis ;>

Sanoo mies joka omistaa B.C.Richin Warlock-sarjalaisen...

Lespan raiskausta tuollainen, sanon minä. Lespaa saa raiskata vain ja ainoastaan soittamalla.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
superfly
26.12.2005 12:39:06

Lespan raiskausta tuollainen, sanon minä. Lespaa saa raiskata vain ja ainoastaan soittamalla.

Sanoo mies joka omistaa ESP-LTD Viper 400:sen.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Jannipaali
26.12.2005 13:03:58
Sanoo mies joka omistaa ESP-LTD Viper 400:sen.

Sanoo mies joka omistaa Peavey EVH Wolfgang:in.
Ranggaa rässiä. Katsokaa kuvauksestani, että mitä on tällä kertaa myynnissä. Halvalla lähtee rompetta.
32788
26.12.2005 13:41:16
Sanoo mies joka omistaa Peavey EVH Wolfgang:in.

Sanoo mies joka omistaa Line6 Spiderin.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
SH1THEAD
30.12.2005 00:27:36

No mitäs vitun väliä sillä on että millä kitaralla minä soitan? Miten se liittyy les pauleihin? Miten sun ESP LTD liittyy alkuperäiseen kysymykseen? Miten koalakarhut liittyvät trigonometriaan? Vaikka omistankin kirkassaundisen rähinäkepin, niin on tullut tutuksi myös les paulit muilta kitaristeilta ja joutunu perehtymään Gibsonin valmisteiden puumateriaaleihin ja -valintoihin rakentelumielessä ja eri vaihtoehtoja seuraavaa projektia silmällä pitäen. EMG:istä olen kuullut vain puhuttavan, että parhaiten toimivat nimenomaan mahonkirunkoisissa kitaroissa. En ole mikkejä kokeillut koskaan esim. vaahterabodyllä, mutta ainakin EX-400 veteli nätisti mahonkirungossaan.

Sori offtopic.
äsh :/
Jannipaali
30.12.2005 15:02:35
Sanoo mies joka omistaa Line6 Spiderin.

Joka ei ole kitara.
Ranggaa rässiä. Perrrkele! On mulle ennenkin vittuiltu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)