Aihe: Lisää särmää JCM800:een
1
losli
01.11.2005 09:46:27
Settini on JCM800 50W nuppi ja sille 1960 4x12" (alakaappi).

Ongelma on lievä tukkoisuus ylärekisterissä. Ei ole korjaantunut kitaraa tai mikkejä vaihtamalla. Soundissa on hirvittävän tumma bassopuoli, mutta kirkkautta ei tahdo saada tarpeeksi millään vaikka treble on melkein kaakossa. Marsunhan kaiketi pitäisi olla melko kirkassointinen.

Nuppi on tietääkseni teknisesti kunnossa putket vaihdettu jne. eikä mitään toiminnallista häiriötä ole ollut.

Voiko vika olla kaapissa? Esim. vanhat elementit. Onhan tuo lähemmäs 20 vuotta vanha ja originaali elementeillä. Olen kuullut legendan että vanhat elementit voivat soida huommattavasti tummemmin.

Mistä aloittaa remppaus?
Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee.
pjl
01.11.2005 13:09:55

Millaista piuhaa käytät? Itsellä oli aikanaan piuha, jonka piti olla kovin laadukas ja kaikkea mutta se söi yläpäätä saundista aivan käsittämättömän paljon. Uusi piuha ja johan aukeni. Välillä se on pienestä kiinni.
Roberto
01.11.2005 13:24:00

George L...
Piirakka
01.11.2005 13:26:04
Mun JCM800 on taas mielestäni melkein överikirkas, kaiuttimista on kyllä paljon kiinni..

Eri etuasteputkien testailulla kannattaisi aloittaa, ja jos saat lainaan joltain toisen kaapin niin koita sitäkin.

Eri pääteputkiakin kannattaa myös testata jos on varaa..

Mikä kitara sulla on, toimiiko tone? : )
"I play stratocasters because no one good has ever played one!"
maza
01.11.2005 14:36:36

Lisää trebleä-kikkoja:
- avoin kaappi suljetun sijasta
- eri elementit kaappiin
- etuasteputkien vaihto kirkassoundisimpiin; JJ:t on tosi tummasoundisia, suosittelen kokeilemaan jotain muita merkkejä. Jo ensimmäisen putken vaihto voi auttaa merkittävästi!

Eiköhän toi tosta.
Volle
01.11.2005 18:19:37
Mun JCM800 on taas mielestäni melkein överikirkas, kaiuttimista on kyllä paljon kiinni..

VOi olla eri malli kuin aloittajalla. Niitähän oli kaksi- ja yksikanavaisia malleja.
Nam.
Piirakka
01.11.2005 18:59:28
Niinpä, yksikanavainen on tuo mun..
"I play stratocasters because no one good has ever played one!"
StJerky
02.11.2005 08:56:54
Lisää trebleä-kikkoja:
- avoin kaappi suljetun sijasta
- eri elementit kaappiin
- etuasteputkien vaihto kirkassoundisimpiin; JJ:t on tosi tummasoundisia, suosittelen kokeilemaan jotain muita merkkejä. Jo ensimmäisen putken vaihto voi auttaa merkittävästi!

Eiköhän toi tosta.

- Minä otin takaseinän pois 4x12 kaapista. Kirkasti soundia paljon (elementit on Celestion G12M-70.
- Vaihdoin etuasteputket Electro-Harmonixeihin (entiset oli Marshallin omat). Kirkasti soundia edelleen.

Edelleen kaipaan lisää kirkkautta. Harkitsen elementtien (ainakin osan) vaihtoa ja EQ:n laittamista efektilenkkiin seuraavaksi.

Soundi on aina ollut hyvä yksin soittaessa, mutta kun äänittää koko bändiä, niin vieläkin tuntuu jotenkin turhan tummalta tuo tone.
tuluppa
03.11.2005 10:31:38 (muokattu 03.11.2005 10:33:52)

Mites huonesoundi? Sillä kun on ihan valtavasti merkitystä. Treeniksellä 2203+2x12" läjäni säädöt on bass klo 9, mid klo 11, high klo 12+, kun taas kotona bass klo 15, mid klo 10, high klo 10. Eli treeniksellä alapäätä pitää piilotella ja yläpäätä kaivaa, kotona just päinvastoin.
Volle
03.11.2005 17:09:01
Kaapilla on erittäin iso merkitys, mutta myös sen sijoittelulla on väliä. Lattialla tuppaa alapää korostumaan heijastumisen takia ja kun taas suoraan korville tuuttaava ämyri on taas melko räikeä.
Nam.
sampsa91
01.01.2006 03:50:36
ku marsuissa on gain, mastervolume ym..
nii kääntää gain nupin 5 kohalle ja volume sit mitä tahtoo nii mulla ainaki autto se
ku mulla oli aluks gain 10 nii oli matala ja tukkonen ääni eikä kirkkaasta äänestä ollu tietookaan. sillo ketutti mut onneks oli noi heleppo korjata
"Do you like sushi?" "I don't know.." "Wanna try?" "Yeah, send Suzy into my room!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)