Aihe: vasuri kitarankaula
1
kerkko69
21.03.2006 18:51:21
tietääkö ketään mistä voisin löytää joko uuden tai käytettykin kelpaa, vasuri kitarankaulan. Kauhean kallista en hae koska kokeilen rakentaa itse ekaa kitaraa ja mietin että kaula saisi siinä olla vielä ostettu. Lähinnä haluan tehdä aivan oman mallisen kitaran ja kokeilla kyhätä jotain omaa silmää miellyttävää mallia.
Itselläni on Epiphonen les paul 100, josta mallista pidän ulkoisesti eniten. Vaikutteet ovat kai peräisin kaukaisilta ajoilta aina nykypäivään ,koska olen täysin vannoutunut KISS fani ja Ace Frehley LEs Paulilla aina revittää :)
Kiitos vinkeistä ja tarjota voi myös kaulaa, mielellään pultti sellaista kiinnittämisen helppouden vuoksi.
osite on mikäli tarjota haluaa, marcus.ekman@kolumbus.fi.
MItähän asioita minun tarvitsisi ottaa huomioon ennen kuin pilaan senkin kaulan, eli tärkeitä vinkkejä saa antaa jos jotain erikoista on huomioitava kitaran teossa.
Muistutan vielä ettei kyse ole valmistaa mitään kallista peliä vaan lähteä kokeilemaan taitoja lähinnä muotoilun puolella. Halvoista osista alkuun ja seuraavaan voikin jo satsata enemmän mikäli taidot siihen antavat aihetta.
Campylobacter
21.03.2006 19:01:19
tietääkö ketään mistä voisin löytää joko uuden tai käytettykin kelpaa, vasuri kitarankaulan.

SP-Elektroniikasta saa kauloja 99 eurolla. Ne tosin ovat oikeakätisten kitaroihin, mutta kun satulan kääntää ja sivudotsit tekee toiselle puolelle niin se on vasurille. Ja reverse-lapa tuo sitä kaivattua omaperäisyyttä. :)

http://spelektroniikka.fi/kuvat/gp21.pdf
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
Explorer
21.03.2006 19:04:22
kokeilen rakentaa itse ekaa kitaraa ja mietin että kaula saisi siinä olla vielä ostettu.

Mitä suotta, tee kaula samantien myös itte. Ei kitarankaulan rakentaminen ole yhtään sen ihmeellisempi operaatio kuin rungonkaan.
Kumiankka
21.03.2006 19:41:27
Soitin-Huttusella oli niitä Les Paul tyyppisiä halpoja pulttikauloja (voi toki liimata) tosi ystävälliseen hintaan, käsittäkseni vasuriksi vaihtoon ei tarvi kuin satula laittaa uusiksi, jaa ja olihan ne sivudotsit mutta lapa on symmetrinen
tilujätkä
22.03.2006 09:19:10
Taikka tsekkaile thomannilta harley bentonin strato-rakennussarjaa. Siinä tulee kaikki tarvittava mutta ottasit siitä vaan sen kaulan, mutta en tiedä että saako sitä pakettia vasurina.
Simppa75
22.03.2006 11:09:08

Millbrook musiikissa on vasurikauloja, ainakin telemalliin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa! - M.Nykänen
winny
22.03.2006 17:26:15
Tein stratoon itse reversekaulan,mut warmoth.fi löytyy ainakin straton "vasuri kauloja"Onnea matkaan:)
out of doors,in the open air...
RekoS
22.03.2006 20:07:12
MItähän asioita minun tarvitsisi ottaa huomioon ennen kuin pilaan senkin kaulan, eli tärkeitä vinkkejä saa antaa jos jotain erikoista on huomioitava kitaran teossa.

muista ainakin ottaa skaala selville, siis jos valmiin kaulan ostat :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)