Aihe: Kuljetuscasen rakentaminen combolle
1
re infecta
31.03.2006 10:48:12 (muokattu 31.03.2006 10:49:32)
Haluaisin rakentaa itse 1x12 combolle kuljetuscasen puusta. Nyt kysynkin, että mitä tulee rakentamisessa huomioida, ettei a) itse kokoaminen mene pieleen b) ettei kotelo hajoa käytössä eli esim. pohja tai kahvat tipu kesken kannon? Combo on aika painava, noin 25 kg.

Tällaista mallia siis ajattelin: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=197352&type=dl
HUOM! Muuttakaa tiedoston päätteeksi pdf, niin saatte sen auki.

- kansi saranalla
- sivuihin kitarakaapeista tutut upotetut kantokahvat
- sisällä vaahtomuovimaista pehmustetta

SIVUJEN LIITTÄMISESTÄ

Tuossa olen siis suunnitellut liimaavani noin 10 mm paksuiset puusivut (lastulevyä?) yhteen ja varmistavani niiden pysyvyyden kahdella kulmaraudalla per sivu. Ei nättiä, mutta varmasti pitää.

Toinen vaihtoehto olisi varmaankin työstää kuhunkin liitoskohtaan lovet ja niiden vastakappaleet ja sitten liimata sivut toisiinsa aivan kuten palapelin palat - tällöin liimattava pinta-ala ja pito kasvaisi. Ainoa ongelma on se, että olen aika käsi näissä puuhommissa, joten mietin että jos kulmaraudat ajaisivat saman asian?

Kannattaako sivut liimata pohjapalan päälle vaiko niin että pohjapalan reunat liimataan sivuihin - onko merkitystä?

KANNESTA

Miten kansi kannattaa toteuttaa, että se olisi mahdollisimman tiivis, eikä kolisisi kuljetuksen aikana? Uskon, että tuo salparatkaisu ei ole paras mahdollinen. Joku lukko olisi kuitenkin kiva saada...

PEHMUSTEESTA

Mitä pehmustetta kannattaisi ostaa? Ehkä jotain 10 mm paksuista, mutta mikä materiaali ei pikkuhiljaa raavi tai kuluta combon pintaa kuljetusten aikana?

Tärkeää ei ole nyt nätti ulkonäkö, vaan turvallisuus ja toimivuus. Kaikki vinkit tervetulleita - kiitos jo etukäteen!
janik
31.03.2006 10:52:18
Olisikohan retkipatja hyvä pehmuste?
---------------------Fahrenheit
Oiva
31.03.2006 13:48:30
Itse tein pari vuotta sitten casen Flextonelle. Puuosat filmivaneria (olikohan jotain 6-millistä). Liimalla boksi kasaan, ja sitten varsinainen kasaus L-mallin alumiiniprofiilien avulla (pop-niiteillä kiinni). Muun hardwaren (lukot, saranat ja kahvat) ostin halvalla eräältä rakentelijalta. Sisälle juuri tuota retkipatja-solumuovia. Rakentaminen oli sinällään helppoa, enemmänkin aikaa tuhraantui suunnitteluun ja mittaamiseen.
re infecta
31.03.2006 14:52:14
Itse tein pari vuotta sitten casen Flextonelle. Puuosat filmivaneria (olikohan jotain 6-millistä). Liimalla boksi kasaan, ja sitten varsinainen kasaus L-mallin alumiiniprofiilien avulla (pop-niiteillä kiinni). Muun hardwaren (lukot, saranat ja kahvat) ostin halvalla eräältä rakentelijalta. Sisälle juuri tuota retkipatja-solumuovia. Rakentaminen oli sinällään helppoa, enemmänkin aikaa tuhraantui suunnitteluun ja mittaamiseen.

Mitäs nuo "alumiiniprofiilit" ovat? Kulmarautoja? :D

Miten toteutit kannen ja lukkomekanismin?
Reddie
31.03.2006 15:17:00
Monia caseja roudanneena suosittelen ns. huppu-mallista. Esim. tämmöistä: http://www.thomann.de/thoiw3_thon_l … bencase_fuer_4x10_box_prodinfo.html
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)