Aihe: Demagnetoinipuikkoa äänipäille?
1
niskel
08.04.2006 20:15:38
Kertokaas hyvät ihmiset, että mistä pirusta löytäisi äänipäiden demagnetointipuikon nauhakaikua varten? Pari RTV-puljua olen tässä kysellyt läpi tuloksetta. Ei viitsi alkaa käyttämään missän huollossa niin vaivatonta toimenpidettä varten, mielummin ostaisin sellaisen kotiin.

Ps. Jos löytyy ylimääräisenä nurkista niin otahan yhteyttä..
Ei ole nauhakaiun voittanutta!
uneksija
09.04.2006 15:08:08
Kertokaas hyvät ihmiset, että mistä pirusta löytäisi äänipäiden demagnetointipuikon nauhakaikua varten? Pari RTV-puljua olen tässä kysellyt läpi tuloksetta. Ei viitsi alkaa käyttämään missän huollossa niin vaivatonta toimenpidettä varten, mielummin ostaisin sellaisen kotiin.

Ps. Jos löytyy ylimääräisenä nurkista niin otahan yhteyttä..

Saatat löytää tommosen jos pistät ilmotuksen johonkin... Kuulemma jossain vaiheessa jotkuu "hifistit" sai päähänsä, että CD-levyjen äänenlaatua voi parantaa demagnetoimalla ne, ja niinpä demagnetoijat katos noitten uskovaisten taskuihin.

Uusia demagnetoijia voi tilata Canford Audiolta, http://www.canford.co.uk/
niskel
09.04.2006 17:55:36 (muokattu 09.04.2006 17:55:52)
Kuulemma jossain vaiheessa jotkuu "hifistit" sai päähänsä, että CD-levyjen äänenlaatua voi parantaa demagnetoimalla ne, ja niinpä demagnetoijat katos noitten uskovaisten taskuihin.
Voi herranen aika mitä porukkaa! :)

Kiitoksia vinkistä. Selaanpa nettisivun läpi.
Ei ole nauhakaiun voittanutta!
tarauma
10.04.2006 14:05:14
Itse rakensin tuollaisen vanhan pesukoneen magneettiventtiilin kelasta. Sopiva pehmoinen rautatanko kelan aukosta läpi kutistemuovilla suojattuna, ettei kolhita äänipäitä suoraan raudalla. Toimii suoraan verkkovirralla ihan samoin kuin tehdastekoinenkin. Liitokset tietenkin täytyy sähköiskun välttämiseksi olla kunnolla suojattu.

TRauma
kivi
10.04.2006 14:40:19
Itse rakensin tuollaisen vanhan pesukoneen magneettiventtiilin kelasta. Sopiva pehmoinen rautatanko kelan aukosta läpi kutistemuovilla suojattuna, ettei kolhita äänipäitä suoraan raudalla. Toimii suoraan verkkovirralla ihan samoin kuin tehdastekoinenkin. Liitokset tietenkin täytyy sähköiskun välttämiseksi olla kunnolla suojattu.

TRauma

Vinkki mallia: ÄLÄ kokeile tätä kotona!

Demagnetointipistooleja saa koko ajan puoli-ilmaiseksi. Mulla taitaa olla pari, toisen sain ilmaiseksi ja toinen, über-pro-malli, maksoi 5 euroa Audiodivarissa.

Mutta vaikka sitä rautalankaa soittaisi joka päivä, niin ei yhden nauhakaiun demagnetointiin mun mielestäni kannata ostaa omaa demagnetointipyssyä. Varsinkin kun jos sitä ei osaa käyttää tarpeeksi rauhallisesti, sillä voi pahimmassa tapauksessa saada aika paljon tuhoakin aikaan.

Vihje: demagnetoi aina tuolissa istuen. Käynnistä demagnetointipyssy käsi ojennettuna mahdollisimman kauas demagnetoitavasta laitteesta. Tarkista, ettei samassa huoneessa ole audionauhaa, kasetteja tai videokasetteja, ja että käden liikerata on esteetön. "Harjoittele" liikerataa muutama kerta virtaa kytkemättä. Vie demagnetointipyssy rauhallisesti demagnetoitavien äänipäiden editse muutamaan kertaan, sen jälkeen ojenna käsi (ja pyssy) taas niin kauas laitteesta kuin yletyt, ja sammuta virta.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)