esyk 04.07.2006 20:16:21 | |
---|
Kuinka turvallista mahtanee olla reagoida ukonilmaan vain naksauttamalla jatkojohdosta kytkin 0-asentoon ottamatta pistoketta seinäpistorasiasta irti? Meneekö paukku nappiin osuessaan kuitenkin läpi jatkojohdossa kiinni oleviin laitteisiin? |
32788 04.07.2006 20:47:19 | |
---|
No jos se siihen nappiin osuu niin ei taida enää paljon mitään olla tehtävissä ;) Mutta en tiedä, kyllä luulisin ettei tuo paljoa pelasta, sehän hyppää sieltä kytkimen navoista helposti tuollainen tälli. Kannattaa vaan irrottaa seinästä... |
darrell 06.07.2006 15:35:58 | |
---|
Tämä ei nyt varsinaisesti vastaa kysymykseen, mutta kerronpahan silti. Muutama vuosi sitten iski salama talon viereen pihalle. Kaikki mun Englannista ostamat vermeet meni sen sileän tien, ja vielä niin, että olipa laite missäpäin taloa tahansa eri sulakkeen takana (alakerrassa tai yläkerrassa), niin salama poimi pimeiksi ainoastaan Englannista ostetut. En oo asiaa sen kummemmin pohtinut, kun vakuutusyhtiö maksoi kaiken. Siellä on virtajohdon päässä ylimääräinen sulake ja olin vaihtanut virtajohtojen päät suomalaisiin vastineisiin, niin sillä tietty voisi olla jotain vaikutusta. Samoja laitteita ne kyllä on, mitä Suomeenkin myydään. |
päänahka 06.07.2006 16:55:36 | |
---|
Kuinka turvallista mahtanee olla reagoida ukonilmaan vain naksauttamalla jatkojohdosta kytkin 0-asentoon ottamatta pistoketta seinäpistorasiasta irti? Meneekö paukku nappiin osuessaan kuitenkin läpi jatkojohdossa kiinni oleviin laitteisiin? Jos salamassa on tarpeeksi jännitettä kulkea ilmassa pilvestä asti maahan, niin tuon kytkimessä olevan sentin läpi menemistä voinee verrata tilanteeseen, jossa pyöräilet täysillä mäkeä alas, ja tien yli on hämähäkki vetänyt seitin. Up and down, that's how energy stays alive. |
JPQ 07.07.2006 01:56:30 | |
---|
Englantilaisten poimiseen sanon sanoisin että eri maissa eri tasoissa turvanormeja eli voi olla että englannissa menee heikompikin läpi... |
JPQ 07.07.2006 03:33:32 | |
---|
Voi rähmä kun open opas piti tilata erikseen. Kun opiskelee itsekseen noh sittenpähän nähdään onko kirjasta mulle hyötyä.. |
_mane 07.07.2006 10:25:16 | |
---|
Siellä on virtajohdon päässä ylimääräinen sulake joka mahdollisesti 110V:n verkkovirralle tarkoitettu sulake. Usein kannattaa tuontimalleista tsekata tuon sulakkeen "tehot" ja vaihtaa tilalle oikeanlainen, ettei sitten joskus pääse käymään sellaista vahinkoa, että esim. styrkkari alkaa sulaa epämääräiseksi möntiksi ja virransyöttö sen kuin jatkuu. :) Tempo on vain nopeuden muoto. |
darrell 07.07.2006 11:24:02 | |
---|
joka mahdollisesti 110V:n verkkovirralle tarkoitettu sulake. En usko, kun Englannissa on kuitenkin sama 230/50 systeemi käytössä kuin Suomessa, ja esim. Amerikkalaisilla ei tätä ylimääräistä sulaketta ole verkkojohdon päässä. Maadoitukset kyllä laitoin kuntoon etc. eli niissäkään vika ei voinut olla. Itse vain arvelin, että kyseessä oli virtalähteiden eri suojausvaatimukset, mutta kuten totesin, niin en alkanut selvittämään asiaa, kun vakuutusyhtiö tuolloin ymmärsi minua niin hyvin. |
spyykko 07.07.2006 13:06:26 | |
---|
Ite olis taas tarvinnu tehdä |
darrell 07.07.2006 20:05:42 | |
---|
Tässä Tubeman valaisee erittäin onnistuneesti miksi Britit käyttävät tuota systeemiä: http://muusikoiden.net/keskustelu/t … t=112394&p=5250171&x=87ca9a Vanhojen talojen varaltahan ne sulakkeet siellä vielä on. Mulla oli jo automaattisulakkeet aivan "länsimaiseen tyyliin". Vähäinen määrä sulakkeita riittää, koska esim omakotitalojen lämmitykset ja vesiboilerit hoituu edelleen kaasulla. Useammin kuin kerran ihmettelin vikaa suu ymmyrkäisenö, ja pähkimisen jälkeen tajusi vaihtaa sulakkeen siitä virtajohdon päästä. |