Aihe: Surround äänen kans ongelma, missä vika?
1
The_Batman
24.07.2006 20:00:43
Eli olen hommannut X-Fid äänikortin joka pitäis saada kotiteatteri vahvariin kiinni ja siis sit tukee 5.1 ääntä..

Mulla on tällähetkellä kiinni 3.5mm - RCA piuhalla vaan etukajarit vahvarissa Video1 paikassa ja sit vahvarista oon laittanu tulee samat äänet takaakin.

Kuitenkii jos laitan tulee noi etukajarit suoraan F/L & F/R paikkoihin (analog in siis ainoo paikka mistä voin laittaa eri kajareille tulee eri piuhat) kuuluu ääni todella heikosti, onkos siis jotku vahvarin asetukset perseellään vai paraneeko ongelma sit jos hommaan noi loputkii kajareitten piuhat paikalleen?

http://www.soundblaster.com/product … mp;subcategory=16&product=14309
eli esim. tollasella piuhalla saan menee kaikkien kanavien äänet siis oikeisiin paikkoihin, en uskalla vielä ostaa tollasta ennenku tiiän et toimiiko se sit kans.
Hey, Ho, Let's Go
SaBer
24.07.2006 20:51:09

Jos leffoja katot, niin suurin osa puheesta tulee keskikajarista. Onkohan keskikajarin puuttumisesta kyse?...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
The_Batman
24.07.2006 21:55:31 (muokattu 24.07.2006 21:57:29)
Jos leffoja katot, niin suurin osa puheesta tulee keskikajarista. Onkohan keskikajarin puuttumisesta kyse?...

Ongelma siis _kaikessa_ mitä kuuluis kuulua ja löytyy 5.1 kierros kajareita.

Siis kun vahvarissa on tossa "analog in" laatikossa jokaiselle kajarille omat paikat, kun isken FL & FR paikalleen ja lyön vaikka musiikkii soimaan ei kummastakaan kajarista kuulu juuri mitään, jos mättää volumee reippaasti ni kuuluu hiljaa rätisevä ja suhiseva musiikki.

Eli jos hommaan noi puuttuvat BR & BL sekä C & SUB paikkoihin tarvittavat 2kpl 3,5mm - RCA piuhat ni kuuluko senjälkeen kaikki äänet oikein? pitäiskö analog in paikoista noitten pelkkien etukajareitten kuuluu jo ihan hyvin vai onko tässä joku "user error"?

Edit: Niin ja kuuluu kaikista kajareista ihan hyvin jos laittaa ton vahvarin jakaa ton äänen, mut tää ei oo surround tällein kun pelkkä stereo...
Hey, Ho, Let's Go
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)