Aihe: Flying V:stä King V tai oikeankätisen modaus vasuriksi
1
Skolniski
21.07.2006 10:35:50 (muokattu 21.07.2006 10:45:21)
Kummallinen otsikko, parempaa en keksinyt.

Eli siis mulla on Deanin V X vasuri flying v, ja kysyisin sellasta, että voiko siitä modata king v:n? Eli onko king v sen verran pienempi että se onnistuis? Jostain pitäis saada king v:n piirustukset. RRää tosta flying v:stä ei varmaan saa. Entä pystyiskö tosta deanin lavasta saamaan sellasta bc richin widow -muotoista tai jackson-muotoista lapaa?

Jos noista mikään ei ole mahdollista, niin ajattelin ostaa esim. Jackson
JS30KV IR -kitaran ja vaihtaa siitä potikat tohon vasurille sopivaks. Onko se mahdollista? Miten noi edelliset reiät pitäis tilkitä? Mitä muuta pitäis huomioida?

Halu rakentaa on suuri, halu saada King V on myös suuri. Eli kiinnostuksesta ei ainakaan jää kiinni. Mitäs vempeleitä projektiin tarvisi? Kotoa löytyy kyllä paljon erilaisia ..

Molemmat ideat mahdottomia(ko)?

Kiitos ja anteeks.

E: Vielä maalauksesta. Eli pystyykö ihan kotikonstein toteuttamaan hienon camo-tyylisen maalauksen? Maalailua on tullut harrastettua kyl vähän enemmänkin,
mutta ruiskua ei ole käytössä, paukkupurkeilla pitäisi maalata.
Anna kolme särkee. Paskakitaristit #9
mindsnare
21.07.2006 11:30:47
Eli siis mulla on Deanin V X vasuri flying v, ja kysyisin sellasta, että voiko siitä modata king v:n? Eli onko king v sen verran pienempi että se onnistuis? Jostain pitäis saada king v:n piirustukset. RRää tosta flying v:stä ei varmaan saa. Entä pystyiskö tosta deanin lavasta saamaan sellasta bc richin widow -muotoista tai jackson-muotoista lapaa?

No kaikkihan tässä maailmassa on mahdollista, kunhan löytää ne keinot. Tää on ehkä typerintä, mihin olen aikoihin törmännyt, että Deanista pitäisi saada Jackson. Helpoimmin onnistuisit, kun myisit Deanin pilaamattomana ja ostaisit sen king v:n tai rhandyn.

Mutta, jotta vastaisin jotenkin kysymykseesi:

1. Irrota osat, elektroniikka ja kaula Deanistä
2. Poista Nitromorsilla lakat ja maalit bodysta
3. Siklaa loput
4. Hio
5. Sahaa Deanin perä ohuemmaksi sen persuksen sisäpuolelta (jos haluat mini-rhandyn; sahaa alempi sarvi lyhyemmäksi)
6. Maalaa
7. Lakkaa
8. Laita osat ja elektroniikka kiinni
9. Käy ostamassa bc rich widowin tai jacksonin kaula (tai sahaa deanista toinen sarvi pois ja poraa 3 lisäreikää jäljelle jäävään sarveen viritystappeja varten)
10. Kiinnitä kaula bodyyn
11. Käy ostamassa kielisetti (jos heitit vanhat kielet pois)
12. Asenna kielet, viritä ja ihaile aikaansaannostasi
13. Plug & Play

Halu rakentaa on suuri, halu saada King V on myös suuri. Eli kiinnostuksesta ei ainakaan jää kiinni.

Jätä se dean rauhaan ja ilmoittaudu seuraavalle kitaranrakennuskurssille. Sieltä saat niksit ja oikean työympäristön King V -projektiasi varten.

E: Vielä maalauksesta. Eli pystyykö ihan kotikonstein toteuttamaan hienon camo-tyylisen maalauksen? Maalailua on tullut harrastettua kyl vähän enemmänkin,
mutta ruiskua ei ole käytössä, paukkupurkeilla pitäisi maalata.

Kaikki on mahdollista, jopa mahdotonkin, jos on onnea matkassa.
Skolniski
21.07.2006 11:35:52
Kiitos, taidan kyllä varmaan jättää ton Deanin rauhaan, kun tuntuu ettei sitä oikein voi sahata kun elektroniikkaloota on niin lähellä sitä reunaa..

Kitaranrakennuskurssi olis ihan mielenkiintonen, mutta mahtaakohan täältä korvesta sellaista löytyä.. Tampere on lähin "suurcity" ja sinnekin on matkaa sen 40km.

Mutta mites sitten toi oikeakätisen modaus vasuriksi?
mindsnare
21.07.2006 11:58:20
Kiitos, taidan kyllä varmaan jättää ton Deanin rauhaan, kun tuntuu ettei sitä oikein voi sahata kun elektroniikkaloota on niin lähellä sitä reunaa..

Oikein!

Kitaranrakennuskurssi olis ihan mielenkiintonen, mutta mahtaakohan täältä korvesta sellaista löytyä.. Tampere on lähin "suurcity" ja sinnekin on matkaa sen 40km.

Google!

Mutta mites sitten toi oikeakätisen modaus vasuriksi?

Eikö niitä saa suoraan vasurina?
Skolniski
21.07.2006 12:04:08
Eikö niitä saa suoraan vasurina?

En oo ainakaan ite löytäny, siis sellaista joka sopis mun kukkarolle. Niihin päälle 2000e jacksoneihin ei ole varaa.
mindsnare
21.07.2006 12:44:27
En oo ainakaan ite löytäny, siis sellaista joka sopis mun kukkarolle. Niihin päälle 2000e jacksoneihin ei ole varaa.

Btw, mun mielestä Deanin v on hienompi, ku king v. Mikä siinä sun deanissa on sellaista, mikä mättää? Jos sulla on jo vasuri-v niin opettele rakastamaan sitä ja säästyt paljolta vaivalta. Ostat sitten vaikka uudet mikit siihen, jos jotain haluat tehdä.
Skolniski
21.07.2006 13:08:42
Btw, mun mielestä Deanin v on hienompi, ku king v. Mikä siinä sun deanissa on sellaista, mikä mättää? Jos sulla on jo vasuri-v niin opettele rakastamaan sitä ja säästyt paljolta vaivalta. Ostat sitten vaikka uudet mikit siihen, jos jotain haluat tehdä.

Mun mielestä taas king V on hienompi, Jotenkin tuntuu että se flying v on sellane "halko", jacksonin kaulasta pidän kanssa enemmän. Mut toi flying v on nykyään ns varakitara, eli ei kai sillä nyt niin väliä oo.

Noista kitaranrakennuskursseista vielä. Eli onko tampereen seudulla yhtään, googletin -- en löytänyt.
mindsnare
21.07.2006 13:14:50 (muokattu 21.07.2006 13:18:45)
Mun mielestä taas king V on hienompi, Jotenkin tuntuu että se flying v on sellane "halko", jacksonin kaulasta pidän kanssa enemmän. Mut toi flying v on nykyään ns varakitara, eli ei kai sillä nyt niin väliä oo.

Noista kitaranrakennuskursseista vielä. Eli onko tampereen seudulla yhtään, googletin -- en löytänyt.

"Se on maku asia", sanoi koira, kun muniaan nuoli.

No juu, kansalaisopistoissa noita kursseja muistaakseni järjestetään. Eikös Ikaalinen ole siellä lähellä myös? Siellä on ihan koulukin tuota soitinrakennusta varten, tai jos muistan väärin niin kylpylä ainakin, jonne voi mennä purkamaan soitinrakennusinnostuksen turhautumista, jos ei kurssille pääse.

€: http://www.tampere.fi/top/kurssi1.htm (selaa sivua kohtaan puutyöt)
Skolniski
21.07.2006 13:46:23
"Se on maku asia", sanoi koira, kun muniaan nuoli.

No juu, kansalaisopistoissa noita kursseja muistaakseni järjestetään. Eikös Ikaalinen ole siellä lähellä myös? Siellä on ihan koulukin tuota soitinrakennusta varten, tai jos muistan väärin niin kylpylä ainakin, jonne voi mennä purkamaan soitinrakennusinnostuksen turhautumista, jos ei kurssille pääse.

€: http://www.tampere.fi/top/kurssi1.htm (selaa sivua kohtaan puutyöt)

Siis ihan tuollaisella tavallisella puutyökurssilla vois väsätä sitä kitaraa? Eikö joitain kursseja oo ihan pelkästään sitä varten ja siellä on myös kitaroista tietävä opettaja?
mindsnare
21.07.2006 13:50:35
Siis ihan tuollaisella tavallisella puutyökurssilla vois väsätä sitä kitaraa? Eikö joitain kursseja oo ihan pelkästään sitä varten ja siellä on myös kitaroista tietävä opettaja?

Siellä on vapaavalintainen työ. Jos ei kitaran rakennuksessa osaa opettaja neuvoa niin ainakin sitten välineiden käytössä ja puun työstämisessä noin yleisesti. Ja siinä saat kuitenkin oikean ympäristön projektillesi laitteineen ja tiloineen. Pläräilet sitten itse valmiiksi noita ohjeita ja tutkit muiden projektipäiväkirjoja niin kohta sulla on hanskoissa uunituore kuningas v.
Skolniski
21.07.2006 13:52:24
Siellä on vapaavalintainen työ. Jos ei kitaran rakennuksessa osaa opettaja neuvoa niin ainakin sitten välineiden käytössä ja puun työstämisessä noin yleisesti. Ja siinä saat kuitenkin oikean ympäristön projektillesi laitteineen ja tiloineen. Pläräilet sitten itse valmiiksi noita ohjeita ja tutkit muiden projektipäiväkirjoja niin kohta sulla on hanskoissa uunituore kuningas v.

Noniin, sinne siis. Kiitos.
spyykko
21.07.2006 14:18:54 (muokattu 21.07.2006 14:19:26)

Ahjolan kansalaisopiston kurssilista ei taida olla kesäaikaan näkyvissä. Sieltä kuitenkin löytynee soitinrakennuskurssi ensi syksynäkin. http://www.ahjola.fi
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Skolniski
21.07.2006 15:55:49
Ahjolan kansalaisopiston kurssilista ei taida olla kesäaikaan näkyvissä. Sieltä kuitenkin löytynee soitinrakennuskurssi ensi syksynäkin. http://www.ahjola.fi

Tuohan on hyvä, eikä hintakaan vaikuta isolta. Mites tollasten kanssa sitten ne piirustukset, pitääkö ne hommata vai saako sieltä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)