Aamuhaamu 13.11.2006 18:21:46 | |
---|
Ajattelin huvikseni kokeilla modailla teleeni humbucker-soundit perus telesoundien lisäksi, ja kysynkin: mitenköhän saisi molemmat humpparit puolitettua keskiasennossa? Vai onko kuitenkin 100000x helpompaa puolittaa mikit nostopotikoilla? Ideana oli siis 1) Bridge 2) Bridge puolikas 3) Bridge ja Neck puolikkaat 4) Neck puolikas 5) Neck -- Tartteeko tuohonkin jonkun EYB:in megaswitchin? Mikämikä-maa, mikämikä-valuutta |
takape 13.11.2006 19:43:34 | |
---|
|
Aamuhaamu 14.11.2006 16:06:38 | |
---|
Muuten hyvä, mutta tuossa ei ole tele-soundia :P Mikämikä-maa, mikämikä-valuutta |
Joees 14.11.2006 16:38:53 | |
---|
Muuten hyvä, mutta tuossa ei ole tele-soundia :P Onko sitten muutenkaan jos tallassa on kaksikelainen? Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Aamuhaamu 14.11.2006 19:28:28 | |
---|
Onhan se hieman kyseenalaista kieltämättä, mutta jos sen kaksikelaisen puolittaa, niin luulen, että siitä lähtee suht telemäinen soundi. Tosin joku Harmonycentralissa sanoi, että siitä lähtee liian heikko soundi teleksi... huvittaa kuitenkin testata! Mikämikä-maa, mikämikä-valuutta |
Puavali 14.11.2006 22:49:33 | |
---|
Onhan se hieman kyseenalaista kieltämättä, mutta jos sen kaksikelaisen puolittaa, niin luulen, että siitä lähtee suht telemäinen soundi. Tosin joku Harmonycentralissa sanoi, että siitä lähtee liian heikko soundi teleksi... huvittaa kuitenkin testata! Siis humppari (esim. Little'59?) tallaan ja kytkennäksi kelat sarjaan (normaali humppapurkki) ja kelat rinnan. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Juzzu 15.11.2006 07:19:31 | |
---|
No mun kokemusten mukaan puolitettu humppari ei kyllä kuulosta yksikelaiselta, lähinnä humpparilta joka on puolitettu :P Telen tallamikkiin kun kai tuon oman säväyksensä se messinkialusta jolla mikki on kera toki muutenkin yksikelaisten eroavaisesta rakenteesta tulevat erot. Mä tunailin teleen 4-asentoisen kytkimen, jonka ylimääräisessä asennossa laittaa telen molemmat mikit sarjaan ns. humpparimoodiin. Ei voi kyllä väittää että sekään soundi kovin humpuukimainen (ja hyvä) olisi. Ei oo vaan jaksanut kolvailla tuota poies. |
Joees 15.11.2006 14:45:11 | |
---|
No mun kokemusten mukaan puolitettu humppari ei kyllä kuulosta yksikelaiselta, lähinnä humpparilta joka on puolitettu :P Telen tallamikkiin kun kai tuon oman säväyksensä se messinkialusta jolla mikki on kera toki muutenkin yksikelaisten eroavaisesta rakenteesta tulevat erot. Mä tunailin teleen 4-asentoisen kytkimen, jonka ylimääräisessä asennossa laittaa telen molemmat mikit sarjaan ns. humpparimoodiin. Ei voi kyllä väittää että sekään soundi kovin humpuukimainen (ja hyvä) olisi. Ei oo vaan jaksanut kolvailla tuota poies. Telen tallamikki on laatua. Tai hyvät sellaiset siis ;-) Ei joo oikein puolitetusta humbuckerista lähde yksikelaisen soundia. Oman asiansa se puolitettuna kyllä ajaa mut ei korvaa kunnon yksikelasta millään. Mun mielestä. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Aamuhaamu 15.11.2006 17:52:57 | |
---|
Siis humppari (esim. Little'59?) tallaan ja kytkennäksi kelat sarjaan (normaali humppapurkki) ja kelat rinnan. Öh, nyt meni kyllä ohi... Mikeistä sen verta, että juu, Little '59 tosiaan on tallassa, ja diggaan siitä soundista, samoin '59:n samettisen pehmoisesta kaulasoundista, ja semmoinen ois tarkoitus laittaa kaulaankin (tosin humppari-kokoisena). Molemmat ovat 4-piuhaisia, ja puolitus onnistuu, siis miksei samantien lisäisi vähän soundipalettia kitaraan. Tarkoituksena ei alunperin ollutkaan saada humpparista vippaskonstein 'sitä tele-soundia' vaan nimenomaan telesoundi merkityksessä yksikelaiset talla ja kaulamikki samaan aikaan päällä (Sitä pitääkö niiden olla ristissä vaiko sarjassa vaiko missä en sitten tiedä...) ja minua kiinnostaisikin lähinnä tietää miten tuo kannattaa toteuttaa käytännössä. Mikämikä-maa, mikämikä-valuutta |
Puavali 15.11.2006 21:09:48 | |
---|
Öh, nyt meni kyllä ohi... Mikeistä sen verta, että juu, Little '59 tosiaan on tallassa, ja diggaan siitä soundista, samoin '59:n samettisen pehmoisesta kaulasoundista, ja semmoinen ois tarkoitus laittaa kaulaankin (tosin humppari-kokoisena). Molemmat ovat 4-piuhaisia, ja puolitus onnistuu, siis miksei samantien lisäisi vähän soundipalettia kitaraan. Tarkoituksena ei alunperin ollutkaan saada humpparista vippaskonstein 'sitä tele-soundia' vaan nimenomaan telesoundi merkityksessä yksikelaiset talla ja kaulamikki samaan aikaan päällä (Sitä pitääkö niiden olla ristissä vaiko sarjassa vaiko missä en sitten tiedä...) ja minua kiinnostaisikin lähinnä tietää miten tuo kannattaa toteuttaa käytännössä. En tiijä kun jaksa miettiä nyt, mutta kelat sarjassa kun se yks on humpukkeri, niin kelat rinnat se niinko ykskelanen ja tehokkaanpi kuni yks kela. Ihailen hetken tuota kirjoittamaani lausetta, ennenkuin lähetän sen muiden luettavaksi. Joo, on se tarpeeksi epäselvä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |